Niet veel voorkomende namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nynke7, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik niet nee. Weet niet eens zo goed wie dat is. Denk vooral aan eenlerares van de middelbare school, was een heel leuke vrouw :)

2. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Lexi, Ziva en Suvi vind ik dan de leukste!
    Zelf vind ik Nandi, Joy of Isa altijd heel mooi.

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Dat wel, maar dat vind ik niet hinderlijk.

4. Jerna

Jerna Lid

29 mei 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens met associaties bij Pepien en Tonica. Andere associatie bij Tonica is Detox

5. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    -Tonica is genoeg over gezegd nee dus
    - Pepien gaat wel
    - Josca leuk
    - Dita nee
    - Lexi (komt nu nog niet heel veel voor maar lijkt populair te worden) zusje van Barbie in de barbie films
    - Minka
    - Iona --> hoe spreken jullie dat trouwens uit,
    ik spreek het uit als Iejoona

Ionne
    Minke

6. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ik vind Minka en Josca wel wat hebben!

Jante/jant
    Marthe
    Annika

7. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Dit is allemaal echt totaal niet mijn smaak, dus lastig.. Ik vind uit jouw rijtje Dita het leukst als ik moet kiezen. Wel ook de associatie met Dita von Teese, maar dat vind ik niet hinderlijk. Nee trouwens, Lexi vind ik nog leuker.. Maar die naam is volgens mij in opkomst en is dus niet niet-veelvoorkomend :D
    Eerdere dingen die gezegd zijn over Tonica, ik ben het ermee eens. Minka.. Nee. Ik heb al een hekel aan de naam Minke, moet altijd denken aan 'verminken'. Niet zo geslaagd dus haha.. En ik ken een meisje van vroeger dat Yoska heet en dat was altijd een beetje zo'n lomp meisje :D

Ik heb nog wel een suggestie: wat vind je van Nila?

8. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tonica moet ik aan iets chemisch denken of aan tonic.

Een naam kiezen waarvan je niet zo goed weet hoe je hem uit moet spreken zou ik ook niet zo snel doen. Als jij het niet weet, weten veel anderen het ook niet en dan loop je de kans dat je kind straks continu de uitspraak moet verbeteren als er bijvoorbeeld bij sport/school of wat dan ook een namenlijst opgenoemd wordt. Lijkt me voor je dochter heel irritant.

9. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Ik ken ook echt een hele "kampse", lompe Josca / Yosca en zou hem om die reden echt nooit meer kiezen, maar goed... als jij die associatie niet hebt is het ook goed, toch?

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Joska vind ik heel leuk, Minka ook wel. Iona is ook wel aardig. Ik zou het uitspreken als Ie-ona. Pepien en Tonica vind ik echt heel lelijk. Tonica doet me trouwens denken aan een Suske en Wiske-album (de tedere tronica). Dita doet me denken aan die striptease danseres en aan het woord dito. Lexi is wel leuk maar dat is wat populairder.

11. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Lexi vind ik echt super!!!😍

Deel Deze Pagina