Naam 4e kindje

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nalani, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nalani

    Nalani Actief lid

    6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ben 10 weken zwanger van ons 4e kindje.
    Voor een meisje zou ons Juna leuk lijken en voor een jongen Finn. Juna willen we graag als Joena uitspreken, vooral ook omdat ik zelf Duits ben en de Duitse kant van de familie het ook als Joena zou uitspreken (mijn man is wel NL en ook de achternaam is Nederlands).

    onze drie dochters hebben alle drie Skandinavische/Duitse namen.
    vinden jullie hier Juna (of Finn) in dit straatje passen qua stijl? Want Juna is eigenlijk een Latijnse naam (of een Keltische naam).

    En zou de uitspraak van Juna een probleem zijn?
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.936
    113
    Vrouw
    Ik lees Juna meteen als Juuna en niet als Joena.. maar na een keer verbeteren zeggen mensen het vast wel goed alleen zullen mensen dus de eerste keer wel vaak de naam verkeerd uitspreken denk ik.

    Qua stijl van de namen past het prima denk ik!
     
    Nalani vindt dit leuk.
  3. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik las het meteen als Joena. Denk door de naam Luna ;) leuke naam en denk dat het ook wel past in dezelfde stijl :thumup:
     
    Nalani vindt dit leuk.
  4. Motherofdragons

    Motherofdragons Actief lid

    22 jun 2020
    260
    221
    43
    Vrouw
    Ook ik lees de naam als Joe-na, net als Luna. Lijkt me prima passen!
     
    Nalani vindt dit leuk.
  5. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik vind het allebei prima passen. Juna moet je waarschijnlijk af en toe verbeteren qua uitspraak, zo voor mij niet zo'n probleem zijn. Dat heb je soms al bij de simpelste namen waarbij de uitspraak overduidelijk lijkt.
     
    Nalani vindt dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik sprak het uit als juuna
    Was best onlogisch is want ik heb een Luna (loena)
    Je moet waarschijnlijk af en toe verbeteren bij mensen.

    al is Luna pas 1x uitgesproken als Luuna.
     
    Nalani vindt dit leuk.
  7. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Leuke naam Juna! En aan de uitspraak zal iedereen op den duur wel wennen. Er zijn meer namen die op een verschillende manier uitgesproken kunnen worden, dus ik zou me er niet zo druk om maken. Erg leuke naam! Finn ook.
     
    Nalani vindt dit leuk.
  8. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Ik vind het prima passen en een leuke naam! En uiteindelijk geef je de naam die je mooi vindt toch aan een individu? Niet om perfect bij de andere namen te passen.
    Ik snap echt wel dat je niet zo snel voor Roderick en Jaylano gaat in één gezin, maar het hoeft ook geen perfectie te zijn wat mij betreft. Uiteindelijk gaan onze kinderen toch weer zelfstandig verder om hun eigen gezin/leven te stichten.

    Maar goed, met deze visie zit ik hier misschien niet op het juiste onderwerp in het forum ;)
     
    Nalani vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina