Niet veilig bij de speelmorgen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door samantha1985, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Mijn zoontje gaat dan elke maandag na de speelmorgen bij ons in de wijk hij vindt het heel erg leuk...
    Maar nu is het na een ander gebouw gegaan wat groter is...
    Maar wat blijk nu de ruimte waar 12 kinderen en 12 ouders en 2 leidinggevende inmoeten zitten en spelen is maar 6 bij 6 en dan staat er een bakoven voor in de middag voor de kinderen die dan komen bakken en er staan tafels op elkaar ook voor die kinderen en er komen nog een aantal kasten in te staan...

Maar nu vanmorgen is dan de eerste dag weer begonnen en ik liep met nog 2 ouders na binnen en we stonden echt te kijken wat is dit :$ echt een zooitje gewoon...
    er horen normaal 12 kinderen te zijn en nu waren het er maar 7 en 7 ouders en 2 leidinggevende en nu hadden ze al geen ruimte om te spelen laat staan als die kasten erbij in komen...

Ieder ouder was al aan het mopperen dat dit gewoon echt erg is en het was nog benauwd ook..

Nu heb ik een zoon die zich goed vermaak en lief is en samen speelt enzo maar na een uur kwam die bij me en hele tijd huilen en mij zo stevig vast houden dat had ik nog nooit mee gemaak dus wat doe ik ga na huis met hem.. Toen we de duur uitliepen was het gelijk over en was die weer aan het lachen (gelukkig)...

Eenmaal thuis heb ik gelijk na een ander iets gezocht voor hem nu kan hij over hooguit 3 a 4 maandjes terecht bij een ander peuterspeelzaal en toen ik daar aan kwam met hem voor gesprek en inschrijven liep die zelfs met die leiding mee en gingen ze samen spelen en wou niet meer weg....Er waren geen anderen kinderen alleen hij en hij was lekker aan het spelen terwijl ik alles aan het regelen was... Voelde echt dat hij daar echt goed zat en dat die daar veel meer plezier zou krijgen da waar die nu zit.. en ik ga ook niet meer terug na die speelmorgen... Omdat ik het gewoonweg te kleine en onveilig vindt en die andere ouders blijven er wel maar kom op heb je dan geen respect en veiligheid normen voor je kindje...?? of zie ik dit nou verkeerd jij wilt toch ook dat je kindje het leuk heeft en dingen leert nou bij die speelmorgen leren ze eigenlijk niets en waar ik dan net heen ben geweest wel..

ze hebben niet eens een gymzaal of buiten voor die kinderen bij de speelmorgen omdat de gymzaal gebruik word voor bejaardegym en voor scholen (KOM OP)... wat andere ouders doen maak me niet uit maar een beetje nadenken kan dit toch niet.... jij wilt toch ook in een goede omgeving spelen en leren dus je kindje dan toch ook....

ff voor de duidelijkheid mijn huiskamer is zelfs groter da die zaaltje van de speelmorgen ken je na gaan...En een andere ruimte krijgen ze niet ze moeten het ermee doen AbNorMaAl maar ja we kunnen weinig doen....

zouden jullie blijven of ook net als mij weggaan??

2. samantha1985

oja in het oude gebouw waren de kinderen altijd leuk met elkaar aan het spelen en nooit slaan of wat dan ook... In het nieuwe gebouw was het raak na een half uur toen begonnen de kindjes elkaar te slaan schoppen knijpen enzov.. omdat ze gewoon weg geen ruimte hadden om op de grond te spelen of met een auto te rijden het enigste wat ze konde doen is om de tafel lopen... en aan tafel zitten... Mij zoon heeft bijna de heletijd bij mij gezeten en bij mij gespeeld(ouders mogen erbij blijven namelijk)

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Heb je het ook overlegt met de leidinggevende daar? Ik snap dat je het niet leuk vindt, maar waarschijnlijk was er geen keuze, of dachten ze dat het wel zou lukken. Misschien hebben ze zelf ook gemerkt dat het niet ging en gaan ze wel weer terug.

Misschien loop je iets te hard van stapel door hem meteen aan te melden bij een andere PSZ en daar te gaan kijken, op basis van 1 ochtend. Maar goed, iedereen z'n eigen keuze! Ik zou zelf in gesprek gaan met de leidsters!

4. samantha1985

die leidinggevende kunnen niets doen dat zijn vrijwillers van rijnstad... en na het oude gebouw terug gaan heeft geen zin die word gesloop e worden huizen gebouwd....

5. adi

adi Niet meer actief

Ik snap de vraag niet helemaal. Je vindt dat die andere ouders onverantwoord met hun kind omgaan?

Was die 'speelmorgen' eigenlijk een psz? (Want je vergelijkt het nu met een psz) hoe duur was het? Als je behoorlijk moet betalen voor zoiets ben ik het met je eens. Dan stap je gewoon over naar een echte psz. (Waar ouders niet bij mogen blijven)

Als het (bijna) gratis was heb je weinig te willen vind ik. Dan kun je ook met je kind naar de (indoor) speeltuin gaan.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hebben ze ook groepen waar kinderen van 0-4 een ochtend kunnen spelen met hun ouders en wat leiding. Is het zoiets?

Hier worden we in het gebouw ook heen en weer geschoven. De eerste ruimte was ideaal met een eigen buiten en mini-wc's (oude peuterspeelzaalhoek). Nu zitten we in een ongezellige zaal. Minder plek voor speelgoed. Maar in overleg hebben we wel wat dingen kunnen regelen met een andere plek om buiten te spelen. Af en toe hebben de oude dames geen gym, en kunnen we in de sportzaal. Meer speelgoed kan inmiddels ergens anders, etc.. De veiligheid van de zaal is nog wat dubieus, maar ik let gewoon goed op mijn eigen kind (deuren, stapel stoelen etc). En dat doen de andere moeders en leidsters ook. Dus het gaat alweer een jaar prima..

7. samantha1985

Het is geen psz maar echt om te spelen en leren om na de psz te gaan zeg maar en ik betaal er ook voor..Je kan het zowiezo niet vergelijken met een psz en ook niet met een indoor speelzaal....
    hier ga je ook zeg maar 9 uur aankomst uurtje spelen 10 uur fruit eten en drinken dan knutselen opruimen en om 11 uur gaan gingen we dan buiten spelen of gymen.... er werd altijd een leuke hindernis gemaak van allerlei spullen waar ze dan over heen moesten lopen ook met buiten spelen er werd niet zomaar buitenspeelgoed geplaats maar echt buiten gymen zeg maar....en tussendoor word er gezongen en gingen geleert zoals tellen en wat is dat en dit....

en nu is het gewoon echt niets meer van over....IK heb gehoord dat somige moeders ook weg gaan want de leiding kan niets doen die hebben al geprobeerd een andere zaal te krijgen maar zonder resultaat... ze gaan de groep al wel verkleine van 12 na 8 kinderen maar dag echt zo van ja met 6 was het gister al te veel toen werd het al schoppen en slaan wat nooit gebeurde...kinderen die opeens niet meer in de hand te houden zijn omdat het een zooitje is....

Ik heb van meer mensen gehoord uit mij wijk dat ze het niet normaal vonden en dat ze al toen ze in het oude gebouw overgestap waren na een ander maar toen ze hoorde dat het nog kleiner was en nog meer onveiliger was schrokken ze echt...

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik herken die drukte wel.. Maar ook als reactie op de ouders. Als de ouders eens drukker waren op een negatieve manier (doordat er belangrijk nieuws was, door een verandering van iets) gingen de kinderen ook mee. Terwijl de kinderen vorige keer, met meer kinderen dan normaal heerlijk speelden, omdat de moeders ook lekker relaxed waren.. Het kan schelen..

Maar hier is het verder gratis, behalve een paar uitjes. We hebben om 9 uur begin met koffie/thee, dan rond 10 uur fruit en tegen 11-en gaan we liedjes zingen en zijn we klaar. In die tijd hebben we soms een knutsel iets, of een thema over opvoeding/kinderen/ouders, of we koken iets lekkers. En soms gaan we wandelen of naar de kinderboerderij..

9. samantha1985

ja wij moeten betalen en dan zelf een stuk fruit meenemen maar opzich is dat niet erg maar 6 bij 6 meter met allemaal spullen erin die er niet inhoren en dat blijf er ook staan en er komen meer kasten bij dus dan hebben ze zodrek maar 4 bij 4 om te spelen plus een tafel met stoeltjes voor de kids dus das geen optie...

ik ben gister om 5 over 12 na een ander geweest met me zoon en heel raar maar me zoon die lachte opeens ging spelen met de leiding daar en babbelen en hij gaf de leiding een hand en liep mee door het gebouw om te kijken me zoon had opeens geen oog meer voor mij terwijl dat bij de speelmorgen echt wel zo is en thuis of onderweg ook waar ik ok ben,.. maar bij die nieuwe waar ik ben wezen kijken pff en een ander leiding gevende zei tegen me zoon blijf je wel hier en hij liep terug van de deur en ging weer verder spelen.... en we waren toen klaar en hij wou zelfs niet mee en we waren daar alleen ik me zoon en 2 leiding gevende... dus denk dat me zoontje het daar ook leuer vindt hoe ik het gister allemaal bekeken heb en hoe mij zoon reageerde is het beter dan de speelmorgen..... en dit is ook in de ochtend alleen dan elke dag en nog goedkoper ook betaal 5 euro per maand voor 5 dagen per week...

Deel Deze Pagina