tanden poetsen is een drama

Discussie in 'Verzorging' gestart door Yellowsun, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    In het begin vond mijn zoontje tanden poetsen geweldig.Lekker tandenpasta eten.Nu sinds een week of 2 wil hij helemaal niet meer mee werken,hij houd zijn tong over zijn tanden ,draait zijn hoofd om,of wil zijn mond gewoon niet open doen.Ik probeer altijd zo goed als mogelijk is te poetsen maar soms is dat gewoon onmogelijk.
    Ik probeer van alles,hem afleidden,iets te spelen geven, zelf de tandenborstel mee laten vast houden,niks helpt.Ik ben bang als het zo doorgaat dat hij dan gaatjes gaat krijgen.
    Hoe doen jullie dat??

2. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Misschien komt er een nieuw tandje door, dan is het mondje erg gevoelig.
    Nu is dat hier op het moment ook zo. Ik maak de tandjes dan even voorzichtig schoon met een washandje. Dat vindt ze prima, kan ze meteen lekker zuigen. ;)

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    meestal gaat het hier goed, maar soms is het net een oorlog die uitbreekt.
    aangezien ik ook vind dat de tanden gewoon gepoetst moeten worden neem ik hem toch stevig vast en doordat hij dan nee zegt gaat zijn mondje open en hoppa, borstel erin en poetsen maar.
    vaak zeg ik dan dat hij een grote jongen is en dan werkt hij vanzelf mee. en dan gaat het weer goed.
    hij weet ook dat als hij goed stil zit en een beetje meewerkt dat hij flink wat kusjes en knuffels krijgt maar bovenal als kers op de taart krijgt hij zelf de tandenborstel.
    hij wil dan nog een beetje tandpasta en gaat dan zelf poetsen, dat vind hij dan geweldig.

ook helpt het hier soms , dat hij eerst mijn tandjes mag poetsen en daarna zijn eigen tandjes, vind hij ook een leuk spelletje.

joyce

4. Ik heb ook elke avond hetzelfde drama. Wij doen het dan ook vaak met zijn tweeen. Mijn man kietelt hem op zijn buik en maakt hem heel hard aan het lachen zodat zijn mond wijd open gaat en ik poets dan heel snel alle kiezen en tanden. Als ik alleen ben dan moet het vaak op de wat minder leuke manier. Goed vasthouden en volhouden tot ze allemaal gepoetst zijn. Het ligt er ook aan hoe moe hij is. Hoe moeier hij is hoe moeilijker we zijn tanden gepoetst krijgen.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    in het begin liet ik het haar zelf doen lekker kauwen
    toen wou ze niet meer en gingen we samen poetsen ik mijn eigen tanden en youame der eigen
    en als ik klaar ben doe ik tandjes tellen bij der met der tandenborstel

Deel Deze Pagina