Op vliegvakantie met 3 jarige

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by klavertje44, Apr 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

Jul 31, 2007
    648
    0
    0
    In juni gaan we voor het eerst vliegen met onze dochter van dan alweer bijna 4. Maar wat moet je allemaal meenemen? Wat is onmisbaar? Ook qua medicatie? Wat is echt onmisbaar in iedere koffer?

Zelf ben ik zwanger en moet ik dan nog wat voor mezelf meenemen?

Normaal gaan we met de auto op vakantie en kan je je eigen apotheek meenemen ;) Dus HELP!

Edit moderator: verplaatst naar 'Vakantie'. Wil je er goed op letten waar je een berichtje plaatst?

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ik zou zeker meenemen:
    - paracetamol voor kinderen
    - zoutoplossing voor in de neus
    - zuigsnoepjes voor bij het stijgen / landen

Voor jezelf hoef je niet bijzonder veel mee te nemen hoor.

3. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    osr tegen uitdroging voor als ze ziek wordt en diarree krijgt...

medicijnen voor acute diarree en tegen verstopping (speciaal voor kinderen verkrijgbaar)

thermometer...

zetpillen voor de kleine...

otrivin (en zuigsnoepjes voor in het vliegtuig tijdens opstijgen en dalen)

als het een moeilijke drinker is, misschien iets van thuis meenemen, wij hadden de grootste problemen met onze zoon destijds, die wilde daar niets drinken, tot we eindelijk iets gevonden hadden wat hij wel lustte)

gewoon even op het eet en drinkpatroon van je kleine letten of er nog bijzondere dingen zijn waarvan je weet dat je dat op vakantie niet kunt krijgen maar daar misschien wel nodig hebt..

voor jezelf en je man kun je als het nodig is op vakantie altijd (tuurlijk ook wel voor de kleine) medicatie halen als dat nodig mocht zijn...

dus voor jezelf heb je niet veel bijzonders nodig, wel altijd zorgen dat je je zorgpasje en wereldpas (weet ff niet hoe dat ding heet) bij je hebt...

iedereen is verplicht zo'n europeesche kaart mee te nemen en die krijg je niet standaard toegestuurd van je verzekering, daar moet je echt om vragen...is niet hetzelfde als je standaard zorgpasje...

succes en alvast een fijne vakantie :D

4. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

Jul 31, 2007
    648
    0
    0
    Bedankt voor de tips! Ik zal er zeker wat aan hebben.

Hoe ging jullie eerste vlieg vakantie?

5. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    prima eigenlijk....de 1e keer toen we met levy gingen was hij net een half jaar, en ging hij mee in de buggy...lekkere zachte deken erin en hij zat en sliep als een koning...totaal nergens last mee gehad...

toen Demi voor het eerst meeging was ze 7 mnd. en toen hebben we de grote kinderwagen meegenomen die je ook als buggy kon gebruiken, en ook dat ging hartstikke goed, ook met haarzelf trouwens..

Of we dit jaar op vakantie gaan weet ik niet maar Zoƫ zal dan net als Levy destijds een half jaar zijn, en zoals het er nu naar uitziet zoals zij nu is, verwacht ik ook met haar geen problemen...

waren ze moe vielen ze gewoon in slaap in de buggy-kinderwagen, en ook in het hotel sliepen ze gewoon alsof ze "thuis" waren....

gr.smoekie

Share This Page