Ik zit ook bij vgz maar krijg echt geen 69 uur kraamzorg . Lijkt me ook een beetje raar als je 49 uur kraamzorg krijgt dat de verzekeraar dan die 20 uur uitbetaalt aan de client.
@jacoba Dat vond ik dus ook erg vreemd! Maar na het bellen met IZZ vertelde die mevr dat het toch echt klopt wat er op internet staat! Dus dan ga ik er vanuit dat ze gelijk heeft neem ik aan. Dit staat er op de site: Extra Kraamzorg Vanuit de aanvullende verzekering ontvangt u nog eens maximaal 20 extra uren kraamzorg van IZZ. Bovenop het door het kraamcentrum geïndiceerde aantal uren van het Landelijke Indicatie Protocol. U kunt deze zorg tijdens of aansluitend op het kraambed inzetten of als extra zorg na ziekenhuisopname voor als uw kindje thuis komt. Overleg eventueel met uw kraamcentrum op welk moment u deze zorg het beste kunt gebruiken. Voor de Extra Kraamzorg betaalt u geen eigen bijdrage. Helaas is er in sommige regio's sprake van een personeelskrapte op de arbeidsmarkt van de Kraamzorg, waardoor de kraamcentra niet alle uren extra kraamzorg vanuit de Regeling extra vergoedingen of Regeling aanvullende vergoedingen Pakket 1 of Pakket 2 kunnen leveren. Of dit ook in uw regio het geval is hoort u tijdens de intake van het kraamcentrum. Als na de kraamperiode blijkt dat er niet (voldoende) uren extra kraamzorg is geleverd, verleent IZZ u een tegemoetkoming van 20,- per uur voor maximaal 20 uur niet ontvangen extra kraamzorg. Na de kraamperiode omdat het aantal kraamzorguren tijdens de kraamperiode nog kan wijzigen, waardoor pas achteraf het daadwerkelijk aan u geleverde aantal uren is vast te stellen.
VGZ Gezin & Zeker Pakket 2008 Samen beter verzekerd Het Gezin & Zeker Pakket is een compleet pakket met aanvullende verzekering en tandheelkunde in één. Van kraamzorg tot flapoorcorrectie, van orthodontie tot fysiotherapie: aan alles is gedacht. En het biedt extra ruime vergoedingen voor zorg die belangrijk is juist voor gezinnen met kinderen of een kinderwens. Orthodontie voor kinderen wordt tot 2500,- vergoed en dat is bijna altijd een volledige beugel. En u krijgt ruime vergoedingen voor (kinder) fysiotherapie en stottertherapie. Extra zorg Zorg door een orthopedagoog wordt vergoed, evenals 20 uur extra kraamzorg. Is één van de volwassenen opgenomen in het ziekenhuis? Dan kunt u een beroep doen op huishoudelijke hulp. Ook kinderopvang (voor kinderen tot en met 12 jaar) wordt dan geregeld. VGZ biedt u dus werkelijk zorg op maat. Premie Gezin & Zeker Pakket = VGZ Zorgverzekering 88,22 + aanvullende verzekering 29,- = 117,22* p/mnd (* VGZ Zorgverzekering natura incl. 3% korting en zonder eigen risico). Brochure 20 uur extra kraamzorg Vergoedingenoverzicht van het Gezin & Zeker Pakket Veel gestelde vragen over het Gezin & Zeker Pakket Premie 2008, offerte & aanmelden Van de site van vgz geplukt
als je goed verzekert bent bij de izz heb je recht op meer uur kraamzorg ...dat staat allemaal heel aantrekkelijk beschreven in de polis maar toen ik er over begon begonnnen ze het verhaal terug te draaien ....
Ik kan er uit opmaken dat als je de 49 uur niet volledig krijgt . Dan kun je aanspraak maken op de extra 20 uur om die uit te laten betalen
Ik zit ook bij CZ en heb dus mijn eigen bijdrage van 3, nog wat per uur. Ik moetd us voor de kraamzorg ongeveer 150 euro betalen. Dit wist ik vanaf het begin hoor. Ik ben niet aanvullenverzekerd. Ik vond dat duurder dan eenmalig 150 euro
ik zit ook bij CZ en klopt dat het eigen bijdrage is.. heb het ook allemaal moeten betalen dacht rond de 170 euro kwijt te zijn...
Had je ook dat stuk gelezen wat ik er nog onderaan had geplakt? Tsja ik heb ook geen idee hoor. Maar het lijkt mijn als je belt en die mevr zegt dat ze toch de waarheid spreekt. Ik zie het anders wel na me bevalling.
Om in aanmerking te komen voor de extra 20 uur van het VGZ bij gezin en zeker moet je bij het kraambureau bij de intake aangeven dat je dus recht hebt op die extra uren. Je krijgt dan 49+20 uur toegewezen (indien mogelijk). De vergoeding voor niet gegeven uren geldt alleen over de 20 extra uren als het kraambureau dit niet kan leveren. (Dus je mag niet zelf zeggen, "laat maar" ) Het kraambureau geeft dit door aan het VGZ en vervolgens kan je via internet een formulier downloaden waarop je aangeeft hoeveel uur van de 20 dat je niet gehad hebt. En dan krijg je dus de vergoeding. Met terugwerkende kracht een aanvullende verzekering nemen hebben mijn ouders ook een keer gedaan. Dan moet je idd wel de afgelopen maanden ook nog betalen, maar het ligt er maar net aan of de telefonische medewerkster hier aan mee wilt werken.
Ik kreeg trouwens zelfs mijn Ruggenprik ( pijnbestrijding ) vergoed, terwijl vele tegen mij hadden gezegd dat ik dit zelf moest betalen ... Ik zou CZ gewoon nog eens bellen en kijken of je toch niet je extra kan verzekeren
Ik heb net nog even voor de zekerheid gebeld met CZ Je betaald dus wel voor het ziekenhuis, tenzij het een medische indicatie is. Je betaald verder bij zowel, kraamzorghotel als thuisbevalling 3,70 per uur. Je krijgt 49 uur kraamzorg, dus 3,70 x 49 uur. Die eigen bijdrage wordt alleen vergoed bij het Excellent pakket wat dus 63 euro kost (bovenop je normale premie) Dan betaal ik dus liever die eigen bijdrage!
Het klopt hoor stef . En het is helemaal niet zo gek, want hier betaal je gewoon voor eigenlijk! Dit is 1 van de paar punten waarom het gezin en zeker pakket duurder is, maar waardoor je dus ook een extra vergoeding krijgt. Het betaald zichzelf dus uit. En nu de kans bestaat dat ik misschien maar 24 uur kraamzorg krijg in plaats van 69 (!) , krijg ik die vergoeding van 20 euro per uur, alleen over die 20 uur extra waar ik recht op heb, omdat ik dat speciale pakket heb- waar ik dus extra voor betaal. Ook ik heb dit speciaal genomen vorig jaar toen ik zwanger bleek in november . Kwam precies mooi uit om het toen om te laten zetten. En zeker omdat het de eerste was, vond ik juist die extra kraamzorg wel heel prettig!
Ik ben aanvullend verzekerd bij CZ en moest ook gewoon de eigen bijdrage betalen van de kraamzorg. Dat was bij mij net iets minder dan 200 euro.
Hehe en ik maar denken dat ik het misschien toch allemaal verkeerd heb gelezen Volgens mijn heb ik alleen geen gezins parket maar ben wel overal voor verzekerd het hoogste parket heb ik dan! Altijd al gehad vanaf me 15e en nooit veranderd en heb er nu ook zeker geen spijt van zeker met kinderen is een goeie verzekering natuurlijk belangerijk! Je betaal er zeker wel voor 145 euro per maand maar liefst! En dan ook nog die leuke eigen risco 150 euro altijd leuk! Maar zit jij ook bij IZZ dan? En moet ik dat melden aan me kraamburo dat ik recht heb op 69 uur? Die vrouw van het buro zei namelijk als de week dat u bevalt rustig is krijg u gewoon 49 uur! Maar als het druk is krijgt u maar 24 uur. Ik heb haar nooit over 69 uur gehoord! En vind persoonlijk 69 uur ook wel erg veel dan heb je die mensen 1,5 week in je huis lopen
OPZICH KRAAMZORG HOEFT NOG NIET ZO'N PROBLEEM TE ZIJN IK HEB EEN SCHOON MOEDER DIE GOED EVRAREN IS EN ER OOK EEN TIJD HEEFT GEWERKT. EN THUIS BEVALLEN WORDT WEL VERGOED DOOR ME CZ IK HAD ZE NET NOG EVEN GEBELD.. DUS DAN DENK IK DAT HET GEWOON THUIS WORDT BEVALLEN OF ER MOET EEN MEDICATIE VOORKOMEN DAN GEWOON NAAR HET ZIEKENHUIS.
LET OP je hebt sowieso je eigen bijdrage van 3,70 per uur! Tenzij je de aanvullende Excellent verzekering hebt!
Ik ben bij vgz verzekerd, maar ik ga er wel even helemaal vanuit dat izz dan exact dezelfde regeling heeft? Kijk dit is van de vgz site: http://www.vgz.nl/default.asp?pagina_id=742 ow en dit komt van izz: Extra Kraamzorg Vanuit de aanvullende verzekering ontvangt u nog eens maximaal 20 extra uren kraamzorg van IZZ. Bovenop het door het kraamcentrum geïndiceerde aantal uren van het Landelijke Indicatie Protocol. U kunt deze zorg tijdens of aansluitend op het kraambed inzetten of als extra zorg na ziekenhuisopname voor als uw kindje thuis komt. Overleg eventueel met uw kraamcentrum op welk moment u deze zorg het beste kunt gebruiken. Voor de Extra Kraamzorg betaalt u geen eigen bijdrage. Helaas is er in sommige regio's sprake van een personeelskrapte op de arbeidsmarkt van de Kraamzorg, waardoor de kraamcentra niet alle uren extra kraamzorg vanuit de Regeling extra vergoedingen of Regeling aanvullende vergoedingen Pakket 1 of Pakket 2 kunnen leveren. Of dit ook in uw regio het geval is hoort u tijdens de intake van het kraamcentrum. Als na de kraamperiode blijkt dat er niet (voldoende) uren extra kraamzorg is geleverd, verleent IZZ u een tegemoetkoming van 20,- per uur voor maximaal 20 uur niet ontvangen extra kraamzorg. Na de kraamperiode omdat het aantal kraamzorguren tijdens de kraamperiode nog kan wijzigen, waardoor pas achteraf het daadwerkelijk aan u geleverde aantal uren is vast te stellen. Het formulier tegemoetkoming extra kraamzorg kunt u hier downloaden. staat op deze pagina:http://www.izz.nl/default_werknemer.asp?pagina_id=152
ik zit bij dsw en betaal een boel per maand ik geloof 129 euro en krijg kraamhulp en ziekenhuisbevalling (zowel medisch als niet medische indicatie) 100 % vergoed... maarja heb daarentegen dus wle hoge premie...
Jeetje wat betalen jullie allemaal veel. Ik betaal 107,- per maand. Ben ik aanvullend voor zwangerschap, tandarts, fysio en brillen verzekerd.