niet vergoed door zorgverzekeraar cz

Discussie in 'De lounge' gestart door parel1988, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    je hoeft dus niet altijd een eigen bijdrage te betalen.

Zoals eerder verteld ben ik verzekerd bij groene land (4*), en ik heb echt nergens voor moeten betalen. Ook niet voor de eigen bijdrage, poliklinische bevalling(nu was mijn medisch) etc.

Echt ideaal.

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
  3. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ik betaal zo'n 140 p.p bij menzis, dus zo'n (280 samen)maar kreeg wel alles vergoed. een na beste pakket.

Vaak vals een 'verplichte'ziekenhuis bevalling daar ook onder hoor.(jongeren)
    Valt al in de basis.

4. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    bij mij zeiden ze ook dat ik niks vergoed kreeg
    ik heb vandaag me rekening terug gehad. 210 euro moest ik betalen, maar kreeg toch nog mooi de helft terug.
    dus altijd proberen!

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik werk zelf bij VGZ en wat velen dus blijkbaar niet weten is dat alles betreffende zwangerschap, bevalling en kraamzorg NIET voor het Verplichte Eigen Risico meetellen.

Dus die het wel in rekening gebracht hebben gekregen. Ik zou maar even snel gaan bellen....

Ik geef toe: Ook bij VGZ gaat het wel fout, maar daar worden correcties op gemaakt.....en dus telt het dan niet meer mee voor het eigen risico.

6. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Geldt dat ook voor bloedonderzoek nav zwangerschapssuiker? Want daar moest ik zelf wel voor betalen.

Ik ben verder overigens een tevreden VGZ-klant (is ook wel eens leuk om te horen, toch?).

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Nee helaas niet..alleen de verplichte bloedonderzoeken.

Het is altijd leuk om te horen dat er mensen tevreden zijn.
    Je krijgt meestal de mensen die niet tevreden zijn aan de telefoon.

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik las iets over collectief overstappen halverwege het jaar. wie weet of dit ook bij het trias kan mijn man is van baan veranderd en zou nu dan bij zijn huidige werkgever collectief kunnen of kan dit ook pas begin van het nieuwe jaar?

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo kreeg ik laatst een rekening, met een bedrag van 12 euro wat stond onder ordertarief. geen hoog bedrag, maar vroeg me wel al wat het was. heeft tot heden niemand mij kunnen vertellen. die dag moest ik naar het ziekenhuis vanwege bloedingen in de zwangerschap.
    vgz antwoorde mij dat dit niet onder vergoeding valt alleen kosten omtrend bevalling vallen hieronder. wij hebben een aanvullende gezinspolis.
    het was nog mooier, toen ik een keer belde en een jongen aan de telefoon kreeg die vertelde dat de eerste 150 euro onder eigen risico viel. dit moest ik hem uitleggen dat dat niet zo was. nadat die het na ging vragen gaf die mij gelijk. tja, daar ging dus ook wat fout ja, maar vind het wel een rare fout van een telefonist van vgz.
    uiteindelijk heb ik het bedrag maar betaald, want als je blijft bellen naar het betaalde nummer kom je onderhand nog duurder uit.

10. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Collectief overstappen kan alleen als hij bij de huidige baas een collectief heeft en naar een andere baas gaat die ook een collectieve overeenkomst heeft.

Als hij nu individueel verzekerd is (zonder collectief) kan hij niet zo overstappen, dan moet hij wachten tot 1-1-09

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Dit topic gaat toch ook over dat CZ het niet vergoed?

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik heb gekeken in de voorwaarden van CZ: poliklinisch bevallen in ziekenhuis word wel vergoed bij basisverzekering, alleen komt er een bijdrage bij van 14,50.
    Bij de jongerenverzekering kan je je daar niet aanvullend voor verzekeren.

voor de kraamzorg geldt iets van 3,70 per uur.

Deel Deze Pagina