niet vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimmetje55, 24 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi meiden,
    vroeg me af wanneer jullie tegen de wereld hebben
    gezegd of willen gaan zeggen:
    "WIJ ZIJN ZWANGER"

wij hebben namelijk besloten om het alleen tegen ouders broer en
    zus te vertellen,
    vooral omdat we geen zin hadden in alle vragen en
    opmerkingen als het evt toch mis mocht gaan..
    toch kriebelt het erg omdat we zelf zo enthousiast zijn!
    herkennen jullie dit?

groetjes..

2. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Mijn ouders en de ouders van mijn man wisten het gelijk. Tegen de rest hebben wij het gezegd naar de eerste echo. Dan kun je gelijk wat laten zien.

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ja absoluut! We hadden ons zooo voorgenomen te wachten met het iedereen te vertellen tot minimaal 3 maanden, maar inmiddels weten al heel veel mensen het.

We zijn er gewoon zo blij mee dat het moeilijk is dat niet te delen met vrienden en familie. :)

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn ouders,schoonouders,zusje ,zwager en schoonzusjes wisten het met 6 weken al de rest hebben we het verteld toen we de echo hadden gehad, dus nu weet bijna iedereen het wel

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

de directe familie wist het met 6 a 7 weken. de rest van de wereld met 12 weken. bewust gedaan!

het ligt elke keer op je lippen he. tis ook zooo leuk om het te vertellen!

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onze ouders en broers + zus hebben we het verteld met 8 weken.
    De rest van de wereld mocht het weten toen ik 13 weken was.
    Groetjes, Anakin.

7. Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het meteen verteld en helaas werd dit een miskraam met 6 weken.

De volgende zwangerschap hebben wij het aan ouders en schoonouders verteld meteen naar de test en erbij verteld dat ze het echt stil moesten houden tot 12 weken grens.
    Helaas was het dankzij schoonouders al naar 1 dag uitgelekt en wist heel de familie en vrienden groep het.
    En naar 24 weken zwangerschap verloren wij ons zoontje.

Nu zijn we weer zwanger en de angst zit er goed in.
    Alleen mijn ouders weten het ,een goede vriendin en mijn tante.
    Mijn schoonouders krijgen het pas naar 12 weken te horen,omdat het toch niet geheim kan blijven bij hun.

Liefs vlindertje

Meiden nog van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

8. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb het verteld aan mijn moeder en schoonouders 1 dag na getest te hebben.
    En mijn zus in week 10 en de rest van de familie en vrienden na de eerste echo, dat was met 12 weken.

veel succes, Liefs Kiss

9. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Als het zover is, krijgen mn schoonmoeder en schoonzusje het als eersten te horen (hebben we al afgesproken :)).
    Met de rest wachten we zo lang mogelijk, in ieder geval tot de 1e echo.
    Als de oma van mn vriend het hoort, belt ze toch de halve familie :p

10. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben het de ouders en broer en zus al vroeg verteld. (8 weken) De overige hebben we gewacht tot de eerste echo. (Eigenlijk 3 dagen ervoor) Het is echt een gevoelskwestie. Tuurlijk wil je het van de daken gillen. Wij hebben het uiteindelijk verteld onder het mom: "Als het misgaat wil je toch ook je ei kwijt". Dus we delen de vreugde, en zeer misschien ookwel het verdriet. (Gelukkig was dit niet zo)

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wij hebben het snel aan onze ouders verteld en aan onze zussen. We zouden het voor de anderen geheim houden tot 11 weken. Maar het ligt inderdaad op je lippen... Mijn vriend kan nog geen sinterklaaslootje geheim houden, dus al snel wist iedereen op zijn werk het... onder het mom van: 'ze moeten het toch weten dat ik er in juli een paar weken niet ben'. Dat vond ik nog niet zo erg; ik zie die mensen toch nooit. Met 11 weken heb ik het op mijn eigen werk verteld.
    Aan goede vrienden met wie we regelmatig eten, heb ik het wel eerder verteld. Anders is het wel raar dat ik opeens geen druppel drink... we drinken altijd wijn bij die etentjes. En met die vriendinnen had ik het verdriet van een miskraam willen delen.
    Mijn schoonvader heeft het veel moeite gekost om het geheim te houden. Het is hem wel gelukt... Mijn schoonmoeder heeft het een paar dagen voordat het naar buiten mocht, op een kerstkaart naar haar nichtje in Canada gezet: 'Want het komt toch pas over een paar dagen aan' Wat wilde ze dan doen als het nog misging, die kaart achterna zwemmen?! :confused: Handig hoor. Weet alsnog de hele familie het...
    Uiteindelijk ging het pas bij 24 weken mis, en nu zijn we wel blij met alle steun die we krijgen bij het verdriet. Maar bij een vroege miskraam ligt dat toch anders.

12. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Wij kunnen het echt niet voor ons houden! Direct na de test heb ik het tegen mijn ouders verteld. Ook de ouders van mijn vriend wisten het dezelfde week nog.
    Daarna kwamen al heel snel mijn broer en zus. Nu is het zo dat we het vertellen als we mensen zien tijdens een etentje ofzo. We willen ons geluk zo graag delen. Als het mis gaat ook het verdriet.

Het is erg leuk om al de verschillende reacties te horen!

Groetjes, Mayke

13. Niet meer actief

heel herkenbaar meid
    wij hadden het mijn schoonouders en schoonbroer alleen verteld
    met 6 wk zwangerschap
    en de rest nog niet met het idee het kan nog mis gaan en dan moet je iedereen dat weer vertellen
    en nu wachten we totdat we een beetje meer vertrouwen erin hebben om de rest het te vertellen

14. butterflymom

butterflymom Actief lid

19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    bij ons weet iedereen het al vanaf 4 weken ...

Wij hebben zoiets als het mis gaat weet ook iedereen waarom we misschien minder vrolijk zijn of wat dan ook... en aangezien onze gescheidenis vind ik het momenteel ook fijn... omdat het al zo spannend is..

15. Niet meer actief

Wij hebben het met de eerste zwangerschap van de daken geschreeuwd.. en toen ging het mis... dat wilde we absoluut niet meer.

Met deze zwangerschap heb ik het eigenlijk ook vrij snel aan iedereen verteld maar ook omdat ik me er nu ook goed bij voelde.... maar we zouden het zo stil mogelijk houden niet gelukt dus.... denk dat iedereen het wist met 9 weken zwangerschap hahaha

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik vind het erg moeilijk om het stil te houden. ga het liefst midden op de markt staan om het aan iedereen te vertellen...

17. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    We waren ineens zo verrast door de positieve test dat we het meteen aan onze ouders en schoonbroer verteld hebben en toen het allemaal bezonken was na een week,hebben we het aan onze vrienden verteld en toen we de 8,5 weken echo hadden en daar het kindje zooo duidelijk te zien was,hebben we het ook aan de familie enzo verteld.Ach,mocht het verkeerd gaan dan staan die mensen tenminste ook voor je klaar en begrijpen ze je,dachten we.Het is fijn als je je vreugde en enthousiasme toch met andere kan delen... ;)

18. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    wij hebben bewust gekozen om het nog niet te vertellen . dit omdat de vorige keer ik een miskraam gehad heb. en ook omdat mijn schoon moeder met uitzaaing in haar botten in het ziekenhuis ligt.
    gelukkig zijn ze er wel vroeg bij. maar vrijdag na de echo en als alles goed is vertellen we het aan mijn ouders en schoonouders en de rest als ik 12 weken of meer ben ( hopelijk gaat alles goed deze keer)

jennefer

19. wondertje nr 3

wondertje nr 3 Actief lid

24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Hai

Wilde ook wachten tot 12 weken maar me dochtertje had iedereen al ingelicht op haar manier haha de schat.

Deel Deze Pagina