:( niet verwacht dat het zo rot kon zijn.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AmvTristan, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmvTristan

10 apr 2013
    41
    0
    0
    voor me kleine mannetje zorgen en wachten op de vo
    NULL
    Hallo meiden,

Me 3de topic hier al weer dit had ik niet verwacht en zo ben ik ook helemaal niet hoe niet van klagen.

Maar ik had helemaal niet verwacht dat borstvoeding zo moeilijk en ronduit kut kon wezen.
    Ben ik al 2 weken aan het klote met spruw en de apotheek kwam toen straks met de leuke mededeling dat ze geen gentiaan violet meer kunnen leveren.
    Nu heb ik er nog lekker een borstontsteking bij en dus een abkuur van 10 dagen ... voel me zo ziek ineens wat verschrikkelijk zeg.

Nieuwe tips gekregen van de lk dus hoop dat gaat werken want zit op het punt van ik stop er mee dit is het niet waard maar die stap naar kv is ook erg groot. :(:(:(:(

Moest even van me af praten want me man is opzich heel simpel wat jij wil schatje ik steun je in elke keuze ... erg lief maar t helpt niet.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat vervelend voor je! Bv is inderdaad echt niet altijd rozegeur en manenschijn. Houd je de borst goed warm? En leg je vaak aan? Dat is de beste manier om snel van die ontsteking af te raken. Warme compressen, onder de douche masseren, etc.

Gentiaan violet kan je ook bestellen via internet. Ik zit zelf ook met spruw en medicatie die voor geen meter werkt, dus ik weet hoe vervelend het kan zijn. En dankzij die AB voor je borstontsteking kan die spruw nog hardnekkiger worden.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat naar dat je zo'n moeilijke start hebt. :( Ik heb niet echt tips, behalve inderdaad kijken of je gentiaan violet op een andere manier snel in huis kunt hebben (misschien natuur / reform winkel? Geen idee hoor.) En toch vaak aanleggen tegen de ontsteking. Eventueel ook regelmatig kolven, als dat minder pijnlijk is.

Of je doorgaat of stopt is je eigen keuze.

Als ik in mag haken op jouw uitspraak "Dit is de moeite niet waard." wil ik wel zeggen dat het na een paar weken ècht makkelijker wordt. En ik vond het toen zo ontzettend fijn! Niet alleen het voeden op zich, maar ook dat ik het altijd bij de hand had. En soms ook goed kon gebruiken als troostmiddel als ons zoontje zich echt flink bezeerd had. (Na inenting, bij vinger tussen de deur, door een valpartij tot bloedens toe op zijn tong gebeten) Dat waren voor mij momenten dat ik extra blij was dat ik bv gaf. Het is dan zo fijn dat je je kind zo snel en effectief kunt troosten.

Dus als je het kunt volhouden, zul je uiteindelijk denk ik toch op deze moeilijke periode terugkijken al "het was inderdaad de moeite waard". Maar als het niet lukt, dan is er gelukkig een prima alternatief!

4. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat het zo moeizaam opstart...

Gentiaanviolet kun je online bestellen bij het moedermelknetwerk. Volgens mij heb je het dan binnen een paar dagen in huis. Soms kun je het ook krijgen bij lk's.

Sterkte!

Deel Deze Pagina