Niet verwacht dat hij/zij dat zou eten

Discussion in 'Voeding' started by mejosje, Mar 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Mijn dochter houdt nog al van sterke smaken heb ik het idee... dingen als knoflook olijven en gerookte zalm vindt ze bijvoorbeeld heerlijk. Nooit verwacht dat ze dat al op jonge leeftijd lekker zou vinden.

Wat eet jullie kindje wat je niet verwachte?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De meeste kinderen houden van sterkte smaken alleen wij ouders leren ze dat vaak af :(:)...
    Mijn zoontje is dol op groene groenten.. ik had niet verwacht dat hij dat ZO lekker zou vinden!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook zoeentje. Wel in fases, maar soms eet hij echt dingen.. Zoals flink pittige chili, peperworst. Of een knoflookteentje die bij de aardappels in de ovenschaal zat (stinken uit zijn porien de dag erna). Ook feta of mozzerella. En die keren dat hij de pan broccoli helemaal leeg at ;)

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    feta kaas en gerookte zalm (alle zeevruchten eigenlijk) daar heb ik me het meest om verbaasd....want wij lusten beide bijna geen spullen die uit de zee komen ;)

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik had niet verwacht dat mijn zoontje werkelijk waar alles zou lusten. Alleen rauwe tomaat vindt 'ie niet zo geweldig (verwerkt in een gerecht lust 'ie het dan wel weer graag).

Hier ook een groot fan van oa olijven en knoflook. Hij is bijv. ook dol op spruiten. Altijd grappig in de supermarkt als 'ie helemaal wild wordt op de groente- en fruitafdeling en vanalles in het winkelwagentje wil laden.

6. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochtertje is helemaal dol op zure smaken. Zuur-zoete fruit vindt ze heerlijk, ze trekt dan ook een scheef gezicht als ze kauwt (een 'zuur' gezicht :D), maar kan haast niet wachten totdat ze de volgende hap neemt.
    En ze is natuurlijk helemaal wild van augurken.

En ik ben ook (blij)verbaasd dat mijn zoontje ook alles lust, heerlijk!

7. DunjaTamara

DunjaTamara Actief lid

Feb 10, 2011
    223
    0
    0
    opt moment ff niets
    Apeldoorn
    Spruitjes!!
    Hij vindt ze erg lekker net als ik!

Had ik echt niet verwacht had gedacht dat hij het net als zijn papa vies zou vinden maar gelukkig niet.

En rode peper:Dlust die ook

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Dat wist ik niet, dat kinderen houden van sterke smaken! Nooit eerder gehoord.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier eet zoonlief met veel smaak zuurkool en boerenkoolstamppot weg! Dat zal vast niet gek zijn ofzo, maar ik had dat echt niet verwacht. Had verwacht dat ie daar veel meer aan moest wennen.

Hij eet overigens eigenlijk wel alles als ik er zo over nadenk, laatst ook mosterd, idd olijven, knoflook, etc. etc.

Waar hij dan weer niet dol op is, is cola :D. Laatst gegeven omdat ie fikse buikgriep had, maar hij moest t niet, hihi

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

het is een grote ontdekkingsreis en de meeste kinderen zijn van nature nieuwsgierig. Daar kan je goed gebruik van maken.. tenminste als je ze niet alleen maar zoetigheid voorschoteld. Knoflook is een van de meest populaire kruiden die je kunt toevoegen vanaf een maand of 6!
    Mijn dochtertje had met 7-8 maanden niet veel zin in 'gewoon' aardappels en boontjes maar als ik iets gaf met een beetje kerriepoeder of knoflook etc dan ging het erin met smaak (en nu nog)... Na 6 maanden alleen maar melk (de variatie met bv is natuurlijk wat groter maar ook niet eindeloos) is het leuk om nieuwe dingen te leren.. net zoals draaien, kruipen, praten en lopen..

11. tulip

tulip Niet meer actief

een hele goed eter hier, die op prei en smeerkaas;) na alles eet wat ze krijgt, maar het meest verbaasd was ik over erwtensoep.

12. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Blauwe kaas, mosselen en coquilles. Die drie had ik echt niet zien aankomen.
    Olijven weet ik van meer kindjes, ons manneke vindt die ook erg lekker.

13. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Hier hapte er afgelopen zomer een in een citroen! Zuur kijken dat ie deed, en daarna roepen : MEER!!!

Geef hem toch geen stuk citroen hoor, dan houd ie volgens mij geen tanden meer over...!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier ook al heel snel dol op olijven, knoflook, sambaleieren, dingen met kerrie, maar ook spruitjes, witlof en dat soort dingen.

Ik vind het leuk, genoot altijd als ze zo smulden, want tegen de ik-ben-twee-en-ik-zeg-nee tijd wilden ze opeens niets meer. Kwam wel weer goed hoor, later.

Oudste is nu 11 en die vind het heel leuk om zelf tapenade te maken en steeds een beetje te experimenteren met ingredienten.

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier wou de kleine man ook altijd alles wel eten. Toen hij 2 werd was het ineens over en uit :( Nu ( hij is bijna 3 ) begint het heel langzaamaan weer terug te komen. Ik houd hoop :D

Overigens is rauwe paprika hier favoriet.

16. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik wist niet dat olijven zo populair is bij de kleintjes, want ik was er verbaasd over dat de oudste het zo heerlijk vindt. Mijn 2 jongste moeten niks van olijven hebben.

De oudste is eigenlijk een alles eter, vergeleken met de 2 jongste. Wij eten ook regelmatig gerechten met kippenlever, dat vinden de oudste 2 dan weer erg lekker, had ik ook niet verwacht.

Verder zijn ze alle 3 verzot op sla en vis, ook dat verwachtte ik niet.

17. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Kippenlever had ik laatst klaargemaakt (keuken: chinees), maar dat was niet een succes! Terwijl dim sum (en daarin ook weer de meest rare dingen... chinezen eten immers alles) er vrij makkelijk ingaat.

Share This Page