Hi Allemaal, Ben benieuwd wie er ook op deze leeftijd zwanger is! Ik heb een zoon van 14 en een dochter van 12. Vorige jaar hebben mijn partner en ik een meisje gekregen dat na 24 weken met een chromosoomafwijking is geboren. Nooit verwacht nog zwanger te worden. Hoop opgegeven en het een beetje weg gestopt. Tot maandje geleden de test iets anders liet zien... We zijn heel voorzichtig blij maar het is intens spannend. Graag jullie verhaal! Groetjes Ellen
Ik begrijp dat deze zwangerschap heel spannend is, wat vreselijk dat jullie dochtertje overleden is. Van harte gefeliciteerd en ik duim dat het goed blijft gaan!
Gefeliciteerd!! Begrijpelijk dat je angstig bent. Hopelijk kun je toch genieten van deze zwangerschap en gaat alles goed.
dank jullie wel! Morgen naar Nijmegen voor hoop ik de eerste echo!!!!! Pffff hoe nerveus kun je zijn...... Groetjes ellen
Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Begrijp je spanning en duim dat alles helemaal ok zal gaan deze keer.
Gisteren eerste echo gehad in het Radboud... Tja : je gaat er naat toe met de berekening dat je 8 weken zwanger bent. ( n.a.v laatste dag menstruatie) Tot de arts zegt: ik zie een vruchtje van 7 weken en nog iets..... Bam, klap in je gezicht want ons kleine meisje begon vorig jaar ook met een groeiachterstand en is na 24 weken met triploidie geboren en overleden. Weer dus intense onzekerheid, over twee weken terug en maar hopen dat het dan beter is gegroeid. Er was wel een mooie hartslag te horen en zichtbaar...... Pffff zucht ( gelukkig nog erg misselijk, dat staat) Ellen ( en dank voor jullie berichtjes!)
Hi Mama van 40! Hoe voelt het om op deze leeftijd zwanger te zijn? Voel je je lichamelijk ok? Spannend hoor! Hoop dat alles naar wens gaat!!!! Groetjes Ellen
@Ellen: kan het niet zijn dat je een wat latere innesteling gehad hebt? Op zich zit er op die termijn tussen ruim 7 wkn en 8 wkn nog maar zo weinig verschil. Kan maar zo zijn dat je over 2 wkn ineens weer helemaal op schema zit, toch. Duim voor je! Overigens hier ook een 41-er. Nog niet zwanger, maar hoop dat nog wel te worden . Veel succes en altijd fijn te lezen dat het op 'onze' leeftijd nog steeds kan.
Wat hoop ik voor je dat het lukt bij jullie. Het is bij ons twee keer spontaan gelukt maar vorige keer niet goed afgelopen. Men telt toch de dag van de bevruchting als eerste dag? De innesteling kan wel een week duren heb ik begrepen?! Oh Oh spannende tijden en hoop gauw mooi nieuws voor jullie!
Men telt idd vanaf de eerste dag van menstruatie, maar als de eisprong of innestelling later is geweest klopt het niet met deze berekening.. Fijn dat het hartje klopte.. ik vind het een goed teken, probeer van je kleintje te genieten meis Van harte gefeliciteerd
@Ellen: ze rekenen altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, maar daar kan dan nog altijd wat verschil in zitten. Zo was ik regelmatig ongesteld, wist wanneer ik een positieve ovutest had gehad, en werd toch 6 dgn vooruit gezet bij de echo. Dus vraag me niet hoe het kan, maar soms kan er wat verschil in dagen zitten hoe ver je bent. En op deze termijn moeten ze handmatig een kruisje op kop en kontje zetten en dat is zo'n mm gepruts, dat je zo makkelijk een paar dgn verschil kan hebben. Ik zou er nog maar even niet teveel over in zitten, hoor! En hier inderdaad ook 2 x heel snel spontaan zwanger geraakt. Mijn eerste zwangerschap verliep goed en ben inmiddels moeder van een 3 jarig zoontje. Toen ik 39 was, was ik weer zwanger, maar dit eindigde in een mk. Daarna is het helaas niet meer gelukt om zwanger te worden (inmiddels al weer 17 maanden geleden ). Onze gyn adviseerde ons IVF om toch de kansen op een zwangerschap wat te vergroten. En we zijn nu begonnen aan poging 2.