Tussen maart en mei beginnen voor een (2e) kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door indy22, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Hoi dames:)

Ik heb een zoontje van tien maanden en wij willen ergens tussen maart en mei beginnen met proberen voor een tweede kindje. Ik vind het erg spannend en leuk!! Ons eerste kindje was een verrassing dus dit wordt de eerste keer dat we er bewust voor gaan, heel leuk:)
    Op dit moment ben ik nog aan het afstuderen maar daar ben ik als het goed is in mei mee klaar..
    De eerste keer was ik dus zwanger voor we het überhaupt probeerden maar waarschijnlijk heb je niet twee keer zo'n mazzel, dus ik ben benieuwd hoe snel we ons tweede kindje mogen verwachten. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen binnenkort voor een kindje gaan proberen. Het zou gezellig zijn om een beetje te kunnen kletsen over van alles en nog wat!!

2. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Hallo !
    Wat leuk en spannend !
    Wij willen rond die tijd ook voor een tweede gaan, waarschijnlijk eerder mei dan maart. Als het aan mij ligt tenminste...mijn man zou het nu al willen.
    Ik klets graag met je mee !

3. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Wij gaan in 2014 ook voor een tweede alleen hier denk ik na mei pas ( maar voor hetzelfde geld later). Maar jullie houden de eerste verjaag van je kleine een beetje aan als richtlijn?

4. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Mocht het bij ons net zo snel gaan als bij de eerste ben ik eerder zwanger dan de eerste verjaardag van onze zoon. Maar het kan natuurlijk ook heel goed dat ik deze keer minder snel zwanger raak

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Dat zou dan wel heel fijn zijn als het lekker snel lukt!!!

6. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Dat is tevens de reden dat ik nog ff wil wachten... anders komen ze wel heel snel achter elkaar. Maar mijn man vindt dat juist leuk en zegt ook dat het natuurlijk niet zo snel hoeft te gaan...en daar heeft ie natuurlijk ook wel gelijk in...maar toch... Het blijft moeilijk haha
    Mijn hart zeg : ga ervoor ! Mijn verstand zegt : wacht nog een paar maandjes...

7. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38

Nou we waren liever al begonnen met proberen toen hij zeven maanden was! Maar ik wil deze keer echt eerst afgestudeerd zijn;)
    Dus ook hier verstand dat zegt: wacht nog maar even een paar maandjes!
    Maar aan de andere kant een stemmetje die zegt: 'Wat is de kans nou dat het weer meteen raak is joh? Je kan echt nu alvast wel proberen hoor!'

Ben inderdaad wel eens bang dat je echt niet twee keer zo'n mazzel hebt! Maar toch eerst nog maar even wachten, in elk geval nog een ronde. En daarna gaan we ervoor! :) En dan mag het wat ons betreft ook zo snel mogelijk raak zijn! Lijkt ons heel leuk om niet te veel leeftijdverschil te hebben.. Mijn man heeft ruim vier jaar leeftijdsverschil met het kindje na hem en hij vond dat echt niet leuk. Dus hij wil er graag maximaal twee jaar tussen hebben, liefst anderhalf, maar dat gaat niet meer lukken;)

8. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Nee twee jaar er tussen lijkt me ook wel fijn. Is de oudste al wel stuk zelfstandiger maar is het verschil gied te overbruggen. Mijn dochter is acht maanden en het kriebelt al wel weer hoor. Maar idd hier is er toch ook wat dat me tegen houdt.. Dus nog even om hold :)

Deel Deze Pagina