niet voeden in het openbaar!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zwangervan4e, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    #1 zwangervan4e, 21 feb 2012
    Laatst bewerkt: 21 feb 2012
    Mijn man heeft liever niet dat ik vies in het openbaar,hij vind dat niet kunnen omdat andere mensen er niet om gevraagd hebben om mij dat te zien doen, ik bedoel bij de v&d bijv. Bij mijn ouders thuis of zo vind ie het niet erg maar gewoon op straat wil hij niet hebben, wat vind jullie partner er van?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn partner heeft daar echt geen moeite mee, ik heb er zelf juist meer moeite mee geloof ik. Ik vind overigens dat moeders best in het openbaar mogen voeden, maar ben er zelf (nog) te preuts voor (en ben bang dat er idd mensen zullen zijn die het niet vinden kunnen, zoala jouw man).

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Die man van jou kan zoveel zeggen, dat betekent dus dat je de deur niet al te lang uit kunt. Heel fijn!

Mijn man vond het prima en logisch. Ik kan moeilijk thuis blijven de hele dag. Gewoon snel aanleggen en sjaal eroverheen, niemand die iets ziet. Beetje ouderwets jouw man! ;)

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.093
    7.843
    113
    Mijn man vindt het prima en moedigt het zelfs aan, anders konden we nooit meer ergens heen. Meestal stelt hij me ook even gerust dat het er allemaal netjes uitziet :D Gisteren nog tijdens lunchtijd in het restaurant van de Ikea gevoed.

5. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Mijn man vind het geen enkel probleem en toen ik het in het begin nog een beetje eng vond (aanleggen ging nog niet zo vloeiend) had hij juist zoiets van gewoon doen!

Mensen die er een probleem mee hebben dat ik in het openbaar voed moeten lekker de andere kant opkijken. Het is iets heel natuurlijks en als het kindje eenmaal ligt dan zie je helemaal niks.
    We zijn afgelopen week een weekendje weg geweest en daar bleef een vrouw me de hele tijd strak aankijken toen ik zat te voeden. Heb gewoon terug gekeken en toen was het zo afgelopen :p

6. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Vind het trouwens best erg dat er mensen zijn die dit niet vinden kunnen! Overal om je heen is bloot vel te zien (lingerieborden, dames met decollete tot hun navel) maar een beetje blote borst om een baby te voeden dat kan dan weer niet :(

7. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    maakt mijn man niet veel uit vorige week ook nog bij ikea gevoed zoek wel rustig plekje..
    in begin ook eens gebrobeerd maar toen had ze nog moeite met happen dat was toen niet geslaagd...

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    De mijne heeft er ook geen moeite mee, vind het heel normaal. Gooi er zelf in het openbaar vaak een dekentje/lakentje overheen

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Die van mij moest er aan wennen. Maar uiteindelijk had hij ook weinig in te brengen, als mn kind honger had, kreeg ze te eten.
    Waar dat dan ook was.
    Hier erg gemerkt dat hij er in mee moest groeien, hij is het van huis uit ook niet gewend. Zijn familie heeft allemaal kv gegeven.
    Inmiddels weet ie niet beter.

10. Female

Female Niet meer actief

Mijn man is het onderhand wel gewend dat ik overal voed, en vind het ook heel normaal. Ik vind het juist raar als mensen het vreemd vinden. Geloof me, een fles is stukken minder 'normaal' hoor! Dat bekrompen gedoe allemaal. Bah!

Ik heb me er nooit iets van aan getrokken, vind dat juist een mega voordeel van BV dat je dat overal kunt geven, zonder moeite. Had ergens ook altijd wel een beetje zoiets van: het is ook niet verkeerd dat mensen eens zien hoe het ook kan. Ik zeg: weg met dat stomme preutse gedoe rondom BV! Ik heb trouwens in de jaren nooit rare opmerkingen gehad, maar juist wel vaak opmerkingen dat ze het leuk vonden dat ik er zo relaxed me was. Dus in een winkel, op visite, in de auto, lopend op straat; mij maakt het echt niets uit.

11. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    de mijne heeft er ook geen moeite mee.
    in het beging deed ik een doek erover later niet meer.
    want juist door het doek eroverheen te doen vestigde ik de aandacht erop.
    terwijl als ik gewoon mijn dochter liet drinken, leek het net of ze gewoon lekker tegen me aan lag.
    kon dus heel discreet voeden.
    nu voedt ik niet meer in het openbaar, het is kwa aantal voedingen niet meer nodig.

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat vervelend voor jou, en voor hem. Want natuurlijk mag en moet je je kindje ook buiten de deur voeden. Zo'n kleintje kan nog steeds op onverwachte momenten willen drinken tenslotte, en wat een stress als je dan steeds van te voren moet zorgen dat je ergens binnen bent of dat je met een huilend kindje snel naar huis moet gaan ofzo...

Ik hoop dat hij kan begrijpen dat voeden absoluut normaal is en het meest natuurlijke dat er is. Als hij trots is op jou en zijn ukje, kan hij misschien ook gewoon trots zijn op voedmomenten? Zo van: kijk, die horen bij mij, wat geweldig he :)

Succes.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.894
    19.373
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man is behoorlijk preuts. Sauna: no way, niet voor hem en niet voo mij. Ook bijvoorbeeld gemengd omkleden bij een sportclub vindt hij helemaal niks. Maar van openbaar voeden heeft hij echt nooit een probleem gemaakt; dat hoort erbij. Het is functioneel en als je niet maanden in huis opgesloten wilt zitten, zul je er soms niet omheen kunnen. (Al lijken mensen die geen ervaring met bv hebben dat sims niet helemaal te snappen.)

14. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Als we winkelen gaan dan ga ik meteen na een voeding weg, komt ze dan weer voor een voeding als voor hem gedoopt dan gaan we naar huis, ik kan hem niet overtuigen dat het normaal is. Hij vind het ook niet prettig om het van een andere vrouw te zien, ook onze omgeving vind het abnormaal, we waren ooit eens uit eten en mijn ouders hebben het de hele ting gehad over een voedende vrouw aan een ander tafeltje, dat ze het niet vonden kunnen onsmakelijk etc.. ik vind het zo vervelend, want ik heb er zelf geen problemen mee, laatst heb ik een flesje gekolfde melk mee genomen om die te kunnen geven, t moet toch niet gekker worden toch, ik vraag hem waarom hij het zo erg vind, zegt hij dat hij bang is voor reacties,van anderen.Pfff moe word ik er van.

15. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Mijn vriend heeft er echt geen enkel probleem mee. En al zou hij dat hebben, dan heeft hij lekker dikke pech hoor!
    Mensen die het zien en er problemen mee hebben vind ik echt niet sporen hoor... je bent toch je kind aan het voeden? Iets natuurlijkers bestaat niet! Als je een sjaal over jullie heenlegt ziet niemand er iets van trouwens... En hoezo is het vies en onsmakelijk? Sorry hoor... ik zit me er gewoon over op te winden. Wat zijn dat voor mensen?
    Die man van jou mag blij zijn dat je borstvoeding geeft en mag wel wat trotser op je zijn!

Maar wel moeilijk dat je in zo'n borstvoedingsonvriendelijke omgeving zit... Diep respect dat je toch borstvoeding geeft!

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.563
    36.546
    113
    Hoezo "mag" dat niet van hem. Heb je daar zelf ook nog wat over te zeggen?

Hier altijd gevoed in openbaar, mijn man vond het niet meer dan normaal en anders kun je nergens meer heen.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.093
    7.843
    113
    Vervelend dat iedereen in je omgeving het zo raar vindt. Ik zou gewoon oefenen met het geven met bijvoorbeeld een sjaal erover (heb ik altijd bij me en dan zie je echt niets hoor) en dan gewoon gaan met die banaan en lekker dikke doei naar je man en zijn familie. Anders wennen ze er nooit aan ;)

Even nieuwsgierigheid: voed je ook in huis in een andere kamer als je man er bij is? Vindt hij dat ook raar of vindt hij dat anderen jouw borsten niet mogen zien? Als je een beetje leert voeden met zo'n sjaal ziet niemand iets hoor!

18. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Nee thuis voed ik gewoon overal. Hij maakt vaak foto's jij vind het prachtig maar hij vind het iets wat voor eigen is. Ik mag wel voeden in het openbaar maar hij vind dat wel heel vervelend! Als ik thuis voed met anderen erbij vind hij het prima omdat het bekenden zijn.
    Hij is echt pro borstvoeding en moedigd mij ook echt aan om lang te voeden, en zegt ook laat anderen maar kletsen maar dat openbaar voeden er ook bij hoorde gaat er niet in, hij is heel anders opgevoed. Maar makkelijk is het niet, zal het dit weekend toch maar ff proberen! Bij v&d of zo.

19. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik vind het de eerste keer dood eng om te voeden in het openbaar , we waren toen bij de bijenkorf , ging in n hoekje zitten en schuin tegenover me zat een vrouw ze zag dat ik het n beetje eng vond en kwam naar me toe en zei , meisje maak je niet druk niemand ziet iets , ik vond het zo lief :D
    mijn vriend zei toen zie je wel , geen reden om je druk te maken ;) sindsdien heb ik er geen moeite meer mee , tenminste ik niet , Ise vind het nix die drinkt echt liever thuis anders is ze onrustig en gaat mopperen dus ik hoef niet aak te voeden in het openbaar maar als het moet dan ga ik bij V&D of de bijenkorf in Rotterdam of de Hema in schiedam zitten
    Mijn vriend vind het ook normaal en niet erg dat ik dat doe

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dan gaat hij toch lekker ergens anders zitten ;)

Ik heb altijd 'de boel' bedekt: je zag heus wel dat ik aan het voeden was hoor maar geen borst of tepel. Ging altijd in een hoekje zitten. Ga zeker niet kolven omdat ik anders mijn kind geen eten kan geven, ik vind juist een van de voordelen van bv dat dat niet hoeft.

Deel Deze Pagina