Oh, en even off-topic maar wel aansluitend bij dat kinderen kopieren wat ze zien: Mijn dochtertje zat pas geleden het mickey mouse clubhuis op tv te kijken. Daar hebben ze dan zo'n ding waar voorwerpen in zitten die Mickey kunnen helpen, en ook 1 voorwerp dat je moet raden. In dit geval had baby Goofy honger. Dus ik vraag aan L.:"Wat zit er in het muisdoeding? Waarmee kan baby Goofy drinken?" En toen zei ze:"Borstje!" Ze was heel teleurgesteld toen er een flesje tevoorschijn kwam
Nou mijn dochter vind borst ook heel normaal! Een vriendinnetje vroeg of aan haar of ze mijn jongste de fles mocht geven toen zij mijn dochter ze krijgt geen fles daar is ze nog veel te klein voor nu drinkt ze nog bij mama! Hihi
Ehhh... "borsten in hun gezicht duwt?" hallo zeg, dat gebeurt alleen in jouw hoofd. Ik ga gewoon rustig in de huiskamer zitten waar zij ook zijn. En dan kwamen ze vaak zelfs met een vertederde blik Lies nog een aai over haar bolletje geven als ze aanlag (nu niet meer want dan laat ze onmiddelijk los). Dus ik heb niet het idee dat ze het zo vies vinden. Ze vragen ook vanalles zoals: "Bijt ze nooit nu ze tandjes heeft?" "Voelt dat niet raar als ze drinkt?" etc De jongste is trouwens helemaal vrij: toen ze laatst hier logeerde kwam ze de badkamer binnen toen ik me stond af te drogen, en vrolijk kletsend ging ze zitten plassen. Dus misschien zijn het uitzonderingen, of misschien is jouw beeld van 10-jarige meisjes iets te overdreven?
Dat beeld krijgt mijn hoofd als jij zegt: 'expres in hun zicht ga zitten voeden'. Ik bedoel: kan je niet in het zicht voeden in eenzelfde ruimte dan? Jij bent de zender, ik ontvang. En daar kan je van vinden wat je vindt, maar dit hoofd denkt nu eenmaal in beelden. Kreeg er het beeld bij dat Xochi omschrijft. Sorry. Kinderen die zo vrij zijn, dat ze onbeschaamd en onbevreesd een badkamer binnenlopen en gaan zitten plassen, daar zullen er niet veel van zijn. Kennelijk sta je gezien deze ontwikkelingen erg dicht bij ze. Mooi! Ik heb geen beeld van 10-jarige meisjes, ik heb heel veel meisjes van die leeftijd meegemaakt.
Dat was een communicatiestoornisje dan... Bovenstaande was namelijk wat ik bedoelde met "in hun zicht": gewoon " expres in dezelfde ruimte". Niks meer niks minder. Geen ostentatief showtje met rondvliegende borsten . Gewoon rustig, zoals ik het op een terrasje ook zou doen: kind in positie: shirtje omhoog en aanhappen: 0,7 seconden een tepel te zien. Maar ik wil ze zeker niet de boodschap geven dat borstvoeden iets is wat je moet verstoppen, maar iets dat - mits gewoon subtiel - prima in het openbaar kan, en zéker in het huis van vrienden.
O ik voed ook bij iedereen hoor. Ik heb ook geen vrienden waarbij dat niet zou mogen. Toen yara 2 maanden was is mn s-moeder overleden. We verbleven daar waar dus heel veel familie kwam (die ik veelal niet kende) Ik voede eerst op een appart kamertje, maar daar zat ik op bed, geen steun in de rug, niet echt fijn. Daarna gewoon in de woonkamer gaan zitten. Neefjes van 4 & 2 vonden het reuze interessant en nichtje van 5 dacht met weemoed terug en ging bij dr moeder vragen of ze ook weer is de borst mocht haha (die heeft tot 2,5 gekregen) mijn motto: Het is normaal, vind je het niet normaal dan ga je maar lekker de andere kant op kijken!
Hmmm... Als ik BV geef in het openbaar, ga ik idd wel op een rustig plekje zitten (anders drinkt Miriam niet goed), maar ik zal niet krampachtig proberen om mijn borsten te 'verstoppen', en ik zal nog steeds een conversatie houden met de mensen waarmee ik op stap ben. Ik sla mijn tieten niet bij voorbijgangers in het gezicht, maar ik zal me niet verstoppen omdat andere mensen er misschien aanstoot aan zouden kunnen nemen. Als je een flesje geeft, krijg je ook 'klachten' van mensen die vinden dat je BV zou moeten geven, je kunt niet iedereen gelukkig houden
Bij mijn partner staat het belang van Seth voorop, dat andere mensen kijken, ze doen maar.Niks zo natuurlijk als borstvoeding. Ik vind het zelf doodeng maar ga naar een borstvoedingscafe om zo de drempel lager te maken naar voeden in het openbaar.
Ik ook. En mijn man is van als-je-het-niet-zien-wilt-dan-kijk-je-maar-niet-want-mijn-kind-veroorzaakt-meer-overlast-zonder-borst-dan-met-borst-groep. Hij is volgens mij meer pro-bv dan ik. Elke aanstaande vader krijgt van hem de tip om vooral bv te steunen, 'want dan heb je als vader veel meer rust'
Ik snap die vergelijking totaal niet. Ik vind het meer dan belachelijk om borstvoeding met sex te vergelijken. Als je zo denkt zitten er wat mij betreft meerdere draadjes flink bij je los. Als je je kind borst geeft geef je je kind wat het nodig heeft.
Zo'n dikke 30 jaar geleden begon iets van 11% van de moeders met bv. Die moeder van je vriendin was feestlied dus echt apart.
Waar zie je dan dat soort moeders? Ik ben ze nog nooit tegengekomen, waar dan ook ter wereld. Wat me wel opvalt in nederland de laatste tijd zijn moeders die moeilijk zitten te doen met borstvodden en bv-boerka's. Volgens mij vestig je daar pas echt de aandacht op jezelf en ben je pas echt demonstratief bezig.
Ik vraag me af waarom je dan pas echt demonstratief bezig bent? Ik kom de moeders die naar mijn idee demonstratief aan het voeden zijn trouwens wel tegen. Bijvoorbeeld in de kou(-2) in de dierentuin op een drukke plek, terwijl er 1 minuut. verderop een rustig warm restaurantje is, dat snap ik dus niet, veel relaxter voor je kind toch ook, in de rust. Volgens mij geeft fafa zelf aan aan dat de vergelijking met sex niet helemaal hetzelfde is, maar dat dit ook een intiem moment is waar je het beste in alle rust van kunt genieten, samen. Zo'n overdreven reactie dat er dan draadjes bij je los zitten lijkt me niet op zijn plek. En als we dan toch kritisch bezig zijn, ik vind de zogenaamde grappige opmerking van je man behoorlijk vrouwonvriendelijk.
Ik net zo. Behalve laatst in een restaurant dat 'samen' heet, is speciaal voor ouders met kinderen, met een heleboel speelhoekjes enzo. Het is geen bv-cafe, maar zo duidelijk op (kleine) kinderen gericht, dat ik het gevoel had 'hier moet het gewoon kunnen'. Het was echt superdruk, dus dat was wel even 'spannend', maar ook hier: Kind in positie, shirtje omhoog, en echt niemand ziet wat. We gaan vrij vaak uit eten met z'n drietjes, en dan krijgt L ook gewoon borst. Als we te lang op eten moeten wachten gaat ze jengelen, en daar heeft iedereen veeeel meer last van volgens mij. In een rustig hoekje, discrete houding, maar dan voel ik me ook totaal niet bezwaard.
Pro-zichzelf bedoel je! Mijn man is pro-bv omdat hij vindt dat bv in alle gevallen het beste is voor zijn kind. Hij is trouwens altijd erg betrokken geweest bij de voedingen en in het bijzonder bij de nachtvoedingen; haalde en bracht zoon, verschoonde zijn luier en hield hem na de voeding een half uur rechtop, al was dat 5x per nacht terwijl hij iedere dag weer vroeg op moest. Hoezo rust?
Ik durfde bij mijn zoontje niet goed in het openbaar te voeden. Zat altijd te klooien met doeken enzo. En toen 'moest' ik fulltime gaan kolven, bah, toen kwam ik er pas achter wat lastig is! Mijn tweede kindje komt eraan en die krijgt straks overal waar hij honger heeft gewoon de borst! Zonder geouwehoer met doeken enzo. Ik zorg dat ik nette kleding aanheb waarmee het mogelijk is om zonder teveel bloot te voeden en dan moet het maar goed zijn.