Mijn dochtertje krijgt in de ochtend een papfles. Van een bordje lust ze geen bambix maar in de fles wel Ze krijgt nu 200cc halfvolle melk met 3 scheppen bambix. Ze lijkt hier niet genoeg aan te hebben en is verdrietig als hij leeg is. Hoeveel pap geven jullie je kindjes ?
Wij geven ´s ochtends 210cc met 4 scheppen rijstebloem (bambix mag ze niet ivm gluten/granen), ´s avond krijgt ze nog een papfles van 200cc met 3 scheppen maar die drinkt ze meestal maar half leeg. Ze krijgt 2 papflessen omdat ze geen brood mag/kan hebben..
Ik maak een papfles van 200 ml halfvolle melk en 6 flinke eetlepels Bambix. Wel met een papspeen, anders krijgt mijn zoontje het er niet uit. Dan kan hij er echt wel even tegen.
ik geef 200 ml melk met 7 scheppen (die maatschepjes van de opvolgmelk is ongeveer een eetlepel) bambix.
guppie vanaf een bord lust ze geen bambix anakin welke speen heb jij dan ? Ik heb de 3 standen speen van avent, maar als ik er meer scheppen indoe word het te dik en krijgt ze het er niet uit.
Ze is 1 jaar dus ze zou eventueel ook Brinta mogen hebben. Ik heb het idee dat dat iets meer vult. Jelle vind het heerlijk om met mijn bord Brinta mee te snoepen.. Jelle krijgt om 7.30 ook nog steeds een fles met bambix, en gaat daarna nog lekker even slapen...
Er gaan hier zekers 10 volle scheppen bambix in. anders is het geen papfles vind ik. 150 water 6 scheppen groeimelk ( poeder ) 10 scheppen bambix lekker schudden en aanvullen tot de rand met water. flink gat in de speen en Leander heeft hem in no-time leeg. ik heb een kerseflesspeen . PS als hij een jaar is dan wil ik ook brinta gaan proberen.
Ik gebruik de papspeen van Etos eigen merk, ideaal ding. Die speen heeft een klein kruisje ipv een gaatje. Hij past niet op de Avent fles, dus ik heb een simpele Etos fles erbij gekocht.
Ik heb laatst nog gekeken voor de papspenen van de Etos, maar de zijn nu ook model Avent. Misschien dat ik eens bij een grotere Etos moet kijken. Hier in het dorp zit maar een kleintje.
Misschien niet helemaal antwoord op je vraag, maar misschien dat nu wel tijd is om 's ochtends de boterham te introduceren. Hier heb ik dat al vrij vlot gedaan (8,5 maand), omdat pap hier geen optie was omdat ik 's ochtends borstvoeding gaf.
Vanochtend 5 scheppen bambix in de fles gedaan. Ze moet hem dan alleen snel leegdrinken anders word het te dik. Ze is nu tevredener. Appeltje ja die boterham daar heb ik in de ochtend niet zo`n zin in. Nu drinkt ze de fles lekker bij ons in bed en kijken we nog even filmpjes op tv.
Fijn dat ze tevredener is. Ik heb zelf de gaten groter gemaakt trouwens van de spenen. Daardoor kan ik er een dikkere massa van maken anders krijgt Leander het er ook niet uit. Liek
Ik heb vandaag nog eens gekeken bij een grotere Etos en ze zijn er wel, maar dan alleen in de kersspeen, dus voor een kleinere opening in de fles. Ik heb ze toch gekocht en bij het Kruidvat een flesje erbij gekocht van 2 euro, (Ze hadden bij de etos alleen dure) en dan gaan we dat eens proberen vanavond...
Mischien ook een idee idd om het gat groter te maken. Ik wil geen nieuwe speen/fles meer gaan kopen. Ze drinkt alleen in de ochtend nog een papfles en ze doet het maar met die van avent