productie drastisch omlaag

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by aapje 2009, Feb 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

Mar 7, 2008
    1,583
    0
    36
    Hallo Teddy,

ik heb een vraagje
    ik kolf fulltime en had altijd een super productie 250 cc per x
    maar nu ben ik er gisteren achter gekomen dat mijn vrien vreemd gaat en bij mij weg wil
    nu kolf ik maar kolf bijna niks meer (5 ml):(
    wat kan ik doen? kleine man heeft kma en daarom wil ik graag bv blijven geven

heb jij tips voor me??

bedankt alvast

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Oh meid, wat zul je gschrokken zijn. En je bent vast ook heel erg boos. Heel begrijpelijke emoties in deze situatie. Dat is vermoedelijk ook de oorzaak van de lage melkproductie op dit moment. De hormonen die nu door je lichaam razen (adrenaline bv) hebben een remmend effect op de TSR. De melk zit er wel, maar komt er niet uit.

Je kunt bij de huisarts vragen om de syntocinon neusspray. Die gebruik je bij elke keer kolven om de tsr op te wekken. Verder helpt het om je borsten goed te verwarmen voor het kolven en de borsten lichtjes te masseren. Probeer aan je lieve baby te denken als je gaat kolven en niet aan je vriend die het met een ander doet.

Ik wens je heel veel wijsheid en kracht toe meid. Heb je wel iemand in de buurt om bij uit te kunnen huilen.

Sterkte.

Share This Page