Ik heb een WW uitkering sinds een maand. Nu kreeg ik een verzoek om als medisch proefpersoon mee te doen, waarvoor ik ruim 700 betaald krijg. Een aanzienlijk bedrag voor ons. Mag dit gewoon naast mijn uitkering? Het zijn geen werkinkomsten omdat ik er niet voor werk, maar wel weer inkomsten. Ik kan niets terug vinden op jullie site. Ik hoor graag
Is mijn vraag misschien over het hoofd gezien? Of hebben jullie nog geen tijd gehad? Ik zie namelijk wel antwoorden op vragen van anderen
Beste Takhen, Je vraag is wat de gevolgen zijn voor je WW-uitkering als je als medisch proefpersoon meewerkt aan een onderzoek en hiervoor een vergoeding ontvangt. We zijn dit voor je aan het uitzoeken en zodra we de informatie hebben laten we het je weten. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste takhen, Je wilt weten of deelname aan een medisch onderzoek waarvoor je betaald krijgt gekort gaat worden op je WW-uitkering. Deelname aan een medisch onderzoek kan beschouwd worden als het verrichten van niet verzekerde arbeid. Voor niet verzekerde arbeid geldt dat de uren die je daaraan besteedt gekort wordt op je uitkering. Wanneer je meedoet aan dit onderzoek ben je verminderd beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Ga je meedoen aan het medisch onderzoek? Geef dit dan door met het wijzigingsformulier van de WW. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare