Niet vruchtbaar?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Cinnii, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinnii

Cinnii Lid

31 mrt 2008
    71
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    In mijn vorige topic over bewust een kinderwens, zeg ik dat ik heel erg graag een kindje wil. Nou is het zo dat ik 17 maart voor de laatste keer ongesteld was. Ik heb in de tussentijd al 3 keer een zwangerschapstest gedaan en die waren allemaal negatief, dus één streepje. Omdat ik me echt zorgen maakte over mijn vruchtbaarheid heb ik al de huisarts geallarmeerd. Die zei dat mijn menstruatie nog wel 6 maanden uit kon blijven.. En als ik er op ga letten, dat het dan helemaal langer kan duren. Ik zit er echt verschrikkelijk mee. Stel dat ik niet vruchtbaar ben.......... Ik kan wel huilen... Net was ik eventjes een verslag inleveren op school en zei een lerares waar ik altijd mot mee had, dat ze al 3 maanden zwanger was.. ik voelde echt een steek in mijn maag. Inmiddels heb ik al bij een huisje gekeken en waarschijnlijk gaan mijn vriend en ik het kopen. In februari ben ik klaar met mijn opleiding. Ik hoop zo dat ik aan de 'volgende stap' in mijn leven kan beginnen.

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    dat is het ontpillen meis...
    en kan inderdaad 6 maanden duren...
    maar komt niet vaak voor
    als je na 3 maanden niet ongi bent geworden kan je de ongi op laten wekken door middel van tabltennen bij de HA... maar daar wachten ze altijd mee tot de 3 maanden..

en over het niet vruchtbaar zijn meis hoe kom je erbij? nergens voor nodig.. gewoone ven afwachten en pas als je na 1 jaar nog niett zwanger bent en het ontpillen eraf haalt dan, dan pas je eigen daar druk over gaan maken.. ;)
    dus relaxx en ga lekker genieten van je weekend :)

en die pijn dat een ander zeg dat hij./zij zwnager is blijft nog wel tot je zelf zwanger bent. Een week na mijn curretage kwam me stiefsus ookk met ik ben zwanger.. dus weet hoe het voel..

maar in ieder geval je eigen er neit te druk over maken zonde van je energie ;)

3. Cinnii

Cinnii Lid

31 mrt 2008
    71
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    Ja je hebt ook wel gelijk!... maar het is toch niet leuk... Ik ben ook wel altijd iemand die alles snel snel geregeld wil hebben. Maar ik moet nu eerst gewoon eventjes rust in de tent. Heb nog genoeg andere dingen om me druk over te maken... moet nog een aantal verslagen voor school inleveren, als dat gedaan is heb ik lekker zomervakantie.
    Vorige week was ik met mijn vriend in CenterParcs, dacht echt... als ik me ontspan, dan komt die menstruatie wel, NOT.. hmm

4. 4days

4days Niet meer actief

Hey meid, ik begrijp je precies! Ik ben ook zo van als ik iets wil, dan liever gisteren dan morgen hahaha. Maarja het klopt idd dat dat een tijdje kan duren na de pil... Vind ik weel vreemd overigens dat dat zo anders is bij iedereen, de een wordt zwanger dwars door de pil heen of bij 1 keer vergeten ofzo, een ander moet eerst een half jaar stoppen... :(

5. Cinnii

Cinnii Lid

31 mrt 2008
    71
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    Ja, als iedereen hetzelfde was dan zou het een stuk makkelijker gaan. Maar we zijn geen robots natuurlijk.. hahaha...

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    De een is sneller zwanger als de ander. Ik heb er ook 14 maanden op moeten wachten terwijl om mij toe veel zwanger raakten na 3 maanden. Het komt zoals het komt, je kunt er weinig aan doen.

7. Katerina

Katerina Lid

17 mrt 2008
    31
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi Ciinnii,

Mijn vriending had een possitieve test pas na 7 werken gekregen. Zelfs HA zei na de bloedtesten dat ze niet zwanger was. Maar ze was inderdaad zwanger alleen had ze nog niet zoveel hormomen aangemaakt zodat het ook aangetoond werd.

Ik zal proberen nog paar keer een testje doen als je nog neit ongy bent geworden. Kan zijn dat je testje wat later aangeeft wat het precies is.

Succes,
    Katerina

8. Cinnii

Cinnii Lid

31 mrt 2008
    71
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    Ja, ik denk ook dat stress niet echt meewerkt om ongesteld te worden. Omdat ik er zo op ben gefocust de laatste weken, kan het ook uitblijven. Want als je er juist heel erg op gaat letten, komt het juist niet. Maar het is nogal moeilijk om het los te laten, omdat ik het zo graag wil.. Stiekem hoop ik dat ik gewoon al lang zwanger ben, maar na 3 zwangerschapstesten gedaan te hebben, die steeds negatief aangeven, geef ik de hoop toch wel een beetje op. Daarom is mijn doel eigenlijk om gewoon maar eens een weekje ongesteld te worden. Jammer dat je dat niet allemaal zelf kunt regelen... Hmm. Ik wacht wel gewoon af. Als ik in september, een half jaar na mijn laatste menstruatie, nog steeds niks heb, gaat mijn huisarts een vruchtbaarheidsonderzoek doen, dus dat is wel fijn. Tot die tijd ishet gewoon maar wachten, wachten, wachten. Er zit nks anders op helaas...:(

9. Katerina

Katerina Lid

17 mrt 2008
    31
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik herken het, het is lastig om dat idee lost te laten.
    Maar toch, probeer maar gewoon aan andere dingen denken, ga wat werken, ga met vrienden op stap of schoppen, doe van alles en wat zonder dat je aan denkt. Dan komt het alles vanzelf. Wordt je niet ongesteld dan zou ik nog een testje doen. Succes. :D

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ontpillen kan een jaar duren. voor die tijd doet de huisarts helaas niets.
    Ik ben het hele eerste jaar niet ongesteld geworden,en ben wel 10 door de huisarts naar huis gestuurd. Bij mij was het uiteindelijk dus wel zo dat ik geen eisprong had,maar zou me er nu nog niet te veel zorgen over maken,en idd hoe meer jij er mee bezig bent ( weet hoe moeilijk het is om er niet mee bezig te zijn ) hoe langer het kan duren.

11. Cinnii

Cinnii Lid

31 mrt 2008
    71
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    Damn, ben nog steeds niet ongesteld!

12. 4days

4days Niet meer actief

Huh? Nog steeds niet ongesteld? En je banner staat op 57 dagen overtijd? :confused: Volgens mij wordt het tijd voor een test! hahahaha :)

13. Cinnii

Cinnii Lid

31 mrt 2008
    71
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    hahaha.. inderdaad! maar heb nergens last van.. en heb in het verleden 3 testen gedaan (april) en die waren allemaal negatief.. nou is het zo dat ik net ben gestopt met de pil.. k ga binnenkort weer een test halen :D:D:D

14. 4days

4days Niet meer actief

Hmmm vreemd hoor... Misschien is je lichaam in de war van het ontpillen inderdaad! Maar misschien ben je toch zwanger en waren die testen nog net te vroeg ofzo? Hmmmz :)

15. Cinnii

Cinnii Lid

31 mrt 2008
    71
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    Ik heb echt geeeeen idee! ik weet wel dat ik ontzettende zenuwachtig ben.. Heb ook zulke vreemde stemmingwisselingen dieik h elemaal niet zo extreem van mezelf ken.. vandaag ben ik al de hele dag moe en lusteloos en gsiteren had ik overal in, enzo.. heeeel vaag..

16. 4days

4days Niet meer actief

Aaaagh haal een test dan! :D Nu wil ik het ook weten! hahahaha

17. Cinnii

Cinnii Lid

31 mrt 2008
    71
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    Ik ben heel erg verdrietig, weer niks.. heb net een test gehaald..... ik snap er echt helemaal niks van :(

18. 4days

4days Niet meer actief

Owww meid :( *knuff* Echt vreemd idd... misschien kun je beter ff naar de dokter gaan? Misschien is het dan toch echt het ontpillen... Maarja hoe dan ook kun je beter fftjes laten nakijken denk ik. Sterkte ermee hoor! :(

19. Cinnii

Cinnii Lid

31 mrt 2008
    71
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    En jij gefeliciteerd he meis!:) ben superblijvoor je:)

20. 4days

4days Niet meer actief

Tnx hoor! Maar met jou komt t vast ook heel snel goed! :) Wachten duurt nou eenmaal altijd lang... Maar over een tijdje krijg ook jij er iets supermoois voor terug! :D

Deel Deze Pagina