Hallo, Mijn zoontje van vier en een halve maand heeft drie dagen lang hoge koorts gehad ,. d eerste dag van zijn koorts langs de huisarts geweest. hij heeft onze zoon volledig onderzocht en niets gevonden gelukkig! Maar nu is de koorts al twee dagen gezakt en is ons mannetje heel duf en slaap bijna de hele dag. Herkend iemand dit? tijdens zijn koorts van wel 40 graden was hij gewoon nog aan het spelen.... Maak me zorgen. Ik heb de huisarts ook nog gebeld en die zegt me geen zorgen hoeven te maken. Maar het is toch nooit goed wanneer je kindje duf slaperig is en n bijna niet op je reageert? Hoe denken jullie daar over? Ik hoor graag van jullie....ben bezorgd! En mijn huisarts doet er voor mijn gevoel erg makkelijk over.
Volg je gevoel!!! Als je gevoel zegt dat het niet goed zit, dan bij je HA aandringen op verder onderzoek!!! Hier zegt onze HA altijd dat het moedergevoel symptoom nr 1 is, als moeder voel je feilloos aan als er iets niet goed is met je kind. Laat je dus vooral niet afschepen! Hopelijk knapt je zoontje snel op! Verweln hem maar lekker met veel knuffelen!
Geef je je zoontje wat tegen de koorts? Je mag gerust een zetpilletje geven, dan zakt de koorts ook. De huisarts kan niks voor je doen in dit geval. Heel veel kindjes zijn ziek.
opzich zeggen ze altijd, wannee rje kind 3 dgn hoge koorts heeft je aan de bel moet trekken.. dus vind het wel vreemd dat je huisarts gelijk zo doet alsof er niets is... en suf zijn enz, is toch ook wel een teken dat de huisarts ff kan kijken..zou zomaar kunnen dat op de eerste dag nog niks "zichtbaar" was...
Zijn koorts is al twee dagen gezakt en in de tijd dat hij koorts had maakte ik me niet eens zo veel zorgen. Hij was toen gewoon nog lekker vrolijk speelde graag met zijn speelgoed...maar nu zijn temperatuur weer goed is, is hij totaal niet zichzelf meer hij slaapt bijna de hele dag en reageert bijna niet. En ook ik weet dat kindjes ziek kunnen zijn dat hoort er bij. En ja ik heb hen tijdens zijn koorts af en toe en zet pilletje gegeven.
@miis Ja, ik dacht dat dus ook drie dagen koorts aan de bel trekken. maar als mijn huisarts er zo makkelijk over doet voel ik me nog al stom en over bezorgt. Nu is het ook nog weekend dus kan niet bellen.... Ik had me gisteren niet zo makkelijk moeten laten afwimpelen.
nee maar 3 dgn lang hoge koorts heh...kijk jij zegt dat het al 2 dgn koortsvrij is? hij is mss erg moe van die dgn, voelt zich nog niet topfit... als hij nog steeds goed drinkt, plast enz..even weekend aankijken, anders kun je altijd nog de hap bellen of maandag direct langsgaan...
denk gewoon btje 'na weeen' enne de opmerking over zetpil; Dit rade mijn lieve huisarts enorm af met koorts. Dit moet je dan elke 6u geven anders is de kans op een koortsstuip erg groot!
ja klopt, niet alleen 'af en toe" wat als je kindje erge koorts heeft en dus wordt afgezakt door de zetpil....dan wanneer die uitwerkt, schiet de koorts weer keihard terug, wat dus kan zorgen voor een koortsstuip mijn kindjes geef ik wel een zetpil als ze zich er niet lekker door voelen...maa als ze gewoon normaal doen, geef ik liever geen zetpil...
@miis Ja, misschien heb je gelijk dat hij moet bij komen van die drie dagen. ik kijk anders vandaag nog aan en anders morgen naar de huisartsenpost.
Het lijfje heeft hard moeten werken om de koorts te verwerken. Daar kunnen ze ontzettend moe van zijn.
@ mw21 Ik had die zetpillen op verzoek van de huisarts gegeven en dat moest alleen wanneer zijn koorts boven de 40 steeg.zelf stond ik er niet zo om te springen die te geven. Misschien toch eens tijd voor en andere huisarts..... Als ik zo lees hoe andere huisartsen zijn.
@justdakota Dat klinkt inderdaad ook best logisch... Ik wacht vandaag nog af en anders even en belletje met de huisartsen post. Ben in ieder geval al wel een stuk meer gerust gesteld door deze berichtjes
hee, Onze ha zegt altijd als je kindje minder allert wordt, minder drinkt en koorts heeft moet je aan de bel trekken! daar hou ik me altijd aan .. gewoon doen wat je gevoel je zegt heb ik ook gedaan en gelukkig maar!! moeder gevoel is beste!
Ons manneke heeft dit ook gehad 3 dagen hoge koorts en daarna suffig/ moe. Ook had hij heel veel rode vlekjes. Bleek de 6e ziekte te zijn. Misschien bij jullie ook?
Dat ie veel slaapt, lijkt mij niet erg na een paar dagen hoge koorts. Lijkt me een normale reactie. Belangrijker vraag is hoe hij is als hij wel wakker is, (dan wel voldoende alert?), of hij voldoende drinkt en of hij voldoende plasluiers heeft. Je huisarts doet het volgens mij helemaal volgens het boekje hoor... ik lees geen nalatigheden.
Ik denk die gewoon even moet bijkomen omdat zijn lijfje zo hard heeft moeten werken. Vertrouw je het niet dan toch even contact opnemen met de HAP.Je moet ook altijd contact opnemen wanneer je kindje binnen 24 uur weer koorts zou krijgen nadat die koortsvrij is geweest want dit duidt vaak op een onderliggende infectie. Beterschap!!.
@mamvan2boys Nee, hij heeft geen rode vlekjes gelukkig. @ Rozemarijke Op zijn wakkere momenten is hij erg suf zoals ik al eerder benoemde. Drinken doet hij gelukkig nog wel goed. Het klopt gewoon niet hij is echt zichzelf niet. @ Anouk2005 Ik hoop inderdaad dat hij gewoon aan het bij komen is. fijn ook te weten dat wanneer zijn koorts terug keert binnen 24 uur dat ik contant met op nemen met de huisarts. Dat heeft mijn huisarts mij noot vertelt.
Je manneke moet bijkomen. Mijn zoontje oogde veel zieker toen hij geen koorts meer had als met koorts.