tips: vocht in de vingers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Luuz, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hallo dames:)

Sinds een aantal dagen heb ik ontzettende dikke vingers.. allemaal vocht.. Nu lees is zo ontzettend veel verhalen op internet wat je er tegen kan doen, maar als ik dat allemaal uit moet gaan proberen, ben ik over een jaar nog bezig..

Heeft iemand tips om er vanaf te komen of elk geval het te verminderen? Het doet ontzettend zeer met strekken van mn vingers..Spullen een poosje vasthouden levert ook kramperige taferelen op:(

Alvast bedankt,

2. bapsie

bapsie Niet meer actief

In ieder geval niet onder de koude kraan, op het moment zelf erg lekker maar werkt uiteindelijk alleen maar averechts en zullen je handen nog dikker van worden!

hier help heeeeeeel veel drinken redelijk maar helemaal weg krijg ik t niet... hopelijk is t na de bevalling gauw over :)
    Komkommer/fruit eten werkt ook vocht afdrijvend :)

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Selderij en brandnetelthee zijn bekende vochtafdrijvers. Verder helpt het bij mij ook om goed vezelrijk te eten zodat de rest van de stoelgang *lekker he* ook met goede vochtopname gaat.

Wat meer direct helpt is even met de handen hoog te zitten. Bij mij wisselt het heel erg per dag, heb er dagen tussen zitten dat mijn trouwring amper af kan! Pfff.

4. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik heb hier heel erg last van, het vocht trekt wel snel weg, maar de pijn blijft de hele dag. Volgens de gyn was er niets aan te doen, en zou het na de bevalling snel wegtrekken. ik heb het nu zo erg dat mijn polsen ook ontzettend zeer doen. Ik heb dus de hele dag pijn :(
    Wat een beetje helpt is echt heel hard zwaaien met je handen, dan voel je het zo wegzakken. Ook goed drinken, en goed plassen helpt, zoveel mogelijk vocht afdrijven!

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    getsie ik heb dr ook last van...

veeeeel drinken doe ik al, dus dat helpt niet echt
    brandnetel thee vind ik vies ;) En komkommers eet ik ook een halve per dag.... niks helpt :(

Mn vingers tintelen, jeuken en t is knap vervelend....
    Hoop dat t snel over is bij je Roeltje!

6. linde90

linde90 Niet meer actief

het enigste wat ik kan zeggen is inderdaad brandnetelthee drinken en bleekselderij eten, en wat ik dan snacht doe is polsbeschermers dragen , anders slaap ik ook niet van de pijn aan handen en polsen.

7. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Veel drinken helpt ook goed, en opletten met zout ik ben momenteel 37 weken en bij mij begint nu pas beetje vocht in vingers, gelukkig heb ik er geen last van.

Ik drink heel veel en eet minder mogelijk zout

groetjes,

ANGEL24

Deel Deze Pagina