Niet weer...eerste echo gehad...

Discussion in 'Zwangerschap' started by ukoldaatje, Oct 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik kan me heel goed voorstellen dat het heel moeilijk te geloven is. Maar je hebt idd een hele vroege echo gehad en dan is alles nog zo klein. En als de gyn zegt dat je geen zorgen moet maken probeer dat ook maar niet te doen stress is ook niet goed voor je beebje.
    Bij mijn echo met 8 +6 konden ze de beeb ook niet helemaal goed meten en er kwam een zwangerschaps duur uit van 7+1 dus ik maakte me ook heel druk natuurlijk. Gelukkig bij de 12 weken echo was het helemaal goed

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    We kunnen niets anders doen dan duimen..hopen..bidden...
    Je wil vanalles doen of laten, maar je hebt het niet in de hand he.

Omdat ze zeiden (waren 2 artsen, een co-assistent) dat ze het vruchtje in de wand zagen, soms, want dan was het weer uit beeld,
    en dat het nog wel heel vroeg was, geeft me nu wel weer wat moed.

Ik dacht ook echt dat het goed zou zitten deze keer...

Jemig wat zal dit een vreselijk lang weekend worden voor ons zeg!

3. mammamia

mammamia Niet meer actief

Mijn eerste echo had ik met 6 weken en 5 dagen en toen was er ook nog geen hartaktie te zien! Wij waren ook erg onzeker, het was/is ons eerste kindje en we luisterden maar naar de verloskundige, want die zou er wel verstand van hebben... Zij vroeg of ik al bloedverlies had gehad, wat niet het geval was... ze zei tegen ons dat we ook een kleine rekening moesten gaan houden met een miskraam... nou de grond zakte onder onze voeten weg... we moesten 10 dagen later terug komen om te kijken of er toch nog iets veranderd was... op dat moment zou ik dan iets meer dan 8 weken zwanger zijn.. Wij hebben die 10 dagen enorm in de stress gezeten en ook echt gedacht dat het mis zou zijn... maaaaaaaaaaarrrrr... het was goed!!! Het kindje was gegroeit en dit keer was er duidelijk hartaktie zichtbaar:D:D:D

Ik snap je onzekerheid, zeker na het lezen van je onderschrift... maar geef de moed niet op, het kan nog alle kanten op!

Ik wens je heel veel sterkte/succes de komende dagen en probeer toch positief te blijven...

Liefs, mammamia

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Wij zagen ook met 6,6 weken pas een hartje dus wanhoop niet. Wel vervelend dat de HCG nog geen echte duidelijkheid geeft hoor, ik zal voor je duimen dat je woensdag een top echo krijgt!

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wat ontzettend vervelend die onzekerheid. Ik hoop echt dat alles goed zit.
    Sterkte met deze moeilijke dagen.

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    He meid, wat naar dat het geen duidelijkheid voor je gegeven heeft. Het is inderdaad heel vroeg om een echo te krijgen, en een nadeel is dan absoluut dat er nog niet veel te zien is. Vooralsnog zijn er geen redenen om aan te nemen dat het weer mis is, maar je zit natuurlijk enorm in de rats.

liefs en sterkte

7. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hey meid,
    wat een onzekerheid zeg..pff Ik hoop dat deze dagen snel voorbij gaan voor jullie en fijne uitslag krijgen dat het hartje wel klopt en alles goed is.

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Verhalen als mammamia hoor ik ook vaker. Echter ook dat ze echt denken dat er dan al een miskraam is en niet dat het evt te vroeg voor hartactie is. Sommige mensen worden gewoon naar de arts voor curretage gestuurd (en komen er daar achter dat het allemaal goed is toch, omdat er een periode tussenzit).
    Er kan gewoon dus hoop zijn, als het vruchtje van zichzelf nog niet met steken en bloed naar buiten is gekomen, houd moed...

9. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    Jeetje wat erg zeg meid! Hopelijk kom je deze dagen een beetje door. Probeer wat afleiding te zoeken, want inderdaad stress is ook niet goed nu. Kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is hoor! Ik wil je deze dagen in ieder geval heel veel sterkte wensen en hopelijk krijg je woensdag eindelijk goed nieuws meid! Het is je van harte gegund!

Liefs Lexy

10. regina86

regina86 Lid

Feb 27, 2008
    15
    0
    1
    heey ukoldaatje
    Ik ben ook weer zwanger na 2x miskraam
    en mijn 2de echo was ook met 6 weken en 4 dagen en er was ook nog geen hartje kloppend te zien,
    1 week later met 7 wk en 1 dag was er een heel mooi hartje die klopte
    ik kan je onzekerheid niet afnemen weet hoe je je voelt maar bedoel er mee te zeggen dat je net op de grens zit van het wel of niet kloppen van het hartje weet zeker als je woensdag weer heen gaat dat er een heel mooi kloppend hartje aanwezig is

Groetjes

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hey meiden, wat fijn te horen dat het idd vaker voorkomt zeg!!

Had vanmorgen contact met mijn huisarts via de mail, die zei dat het idd vaak voorkomt dat er nu nog geen hartactie te zien. Maar omdat derest er goed uitzag, gaf ook hij aan nog niet ongerust te wordne.

@Regina: Nou dat is toevallig, ik ging gister ook met 6 weken en 4 dagen voor die ellendige echo, en woensdag ben ik 7 weken en 1 dag! Dus hetzelfde qua tijd. Ik hoop zo dat ik ook dan hartactie mag zien.

De arts in het ziekenhuis in Gent bleef ook herhalen dat het er voor nu keurig uitzag, alles wat ze zag. En mijn hcg is ook goed. Dus ja, dat is in elk geval niet mis, nu moet er woensdag wel hartactie te zien zijn. Ze dachten ook af en toe wat beweging te zien, maar dat kon ook mijn ademhaling zijn.

Bedacht me vanmorgen dat ze in Maastricht, waar we eerst onder behandeling stonden, pas NA 7 weken en drie dagen echo's doen (op ivf afdeling dan) omdat je dus vaak hebt dat als je vroeger kijkt er niet altijd al wat te zien is.

Volgens Gent kan je vanaf 6 weken en 3 dagen hartactie zien, maar bij sommige vrouwen al wat eerder en dus soms ook wat later. Ligt er ook aan hoelang erover de innestelling gedaan is.

Al met al zit ik in de rats, maar na de mail van de huisarts ben ik ietsjes gerustgesteld..Hoop dat de andere dagen ook door te komen zijn. We zijn maandag verhuist en hebben genoeg klusjes te doen. Helaas heb ik ook een griepje (ik heb astma en het is op mijn luchtwegen geslagen) en lig dus veel plat en dan ga je piekeren....:(

Ik durfde vanmorgen niet eens deze site te openen..stom he:(

Ik had gedroomd dat ik een mooi babydochtertje had, en dan word je zo onzeker wakker....

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    hopelijk gaat je drrom uitkomen , meid !!

blijf voor je duimen !!!

13. Trees

Trees Niet meer actief

Wat een ontzettende spannende dagen voor je. Ik kan me zo goed voorstellen dat je flink in de stress zit. Ik zal mijn duimpjes draaien voor je en ik hoop dat je woensdag een prachtige echo gaat krijgen!

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    hey meid,
    tsja artsen zeggen wel dat je vanaf 6w en 3d hartactie kan zien maar mijn ervaring is dat dit veel vaker pas later is ;)
    Ik heb bij de oudste ook met 6.5 een echo gehad, toen was er ook geen hartactie nog maar hij was wel precies op groei zegmaar. hij is nu 10 jaar dus helemaal goed ;).

eneh je hebt mn sokjes nog, dus het zit nu vast wel goed!

15. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Blijf geloven in een goede afloop!!! Positieve gedachten zijn beter dan twijfels en stress. Ik heb ook genoeg miskramen meegemaakt en weet dat het moeilijk is!!!

Een waargebeurd verhaal:
    Op een dag liep ik in het bos en zag ik een roze babysokje aan een tak hangen. Ik liep de sok voorbij, maar het bleef ik mijn gedachten. (was toen net zwanger). De volgende dag ben ik terug gegaan naar het plekje waar de sok aan het takje hing met de gedachte dat de sok mij geluk zou brengen. De sok hing er gelukkig nog. Deze heb ik meegenomen en op mijn nachtkastje gelegd.
    Ik ben inmiddels 35 weken zwanger (van een meisje > roze sok!!!!) en geloof dat de sok mij rust gaf om te geloven in mijn zwangerschap.

XXX

16. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Heel veel sterkte met wachten, ik hoop echt voor je dat het nu wel goed mag en zal zijn!!!

17. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Hoorde gister een verhaal dat er bij echo's iets voor de 3 maanden een kleine beeb over het hoofd gezien was in het ziekenhuis bij iemand die onder behandeling stond bij de gyn omdat ze niet zwanger kon worden op een natuurlijke manier... na jaren alle onderzoeken doorlopen te hebben, test door de ha... bleek mevrouw ongeveer 3 maanden zwanger te zijn, op de natuurlijke manier & in het ziekenhuis dus een week daarvoor had men niets gezien met een echo! Hoe bizar...

Er zijn dus extreme verhalen in deze wereld waar weer hoop uit geput kan worden...

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Lieve meiden bedankt voor jullie berichtjes.
    Er is weer een dagje bijna voorbij...
    Nog 2 dagen onzekerheid....

Woensdagmorgen om 20 voor 8 zullen we weten hoe het ervoor staat.

Voorals nog voel ik me vrij positief, heel vreemd, een soort voorgevoel dat het goed is??

We zullen afwachtem..

19. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    meid vertrouw op dat gevoel! Vaak is je gevoel juist.

hou die positiviteit vast. Ik geloof er in dat het dit maal goed gaat komen, zeker als ik je verhaal lees van die echo en de herkenning die ik er in lees. maar snap je angst en twijfel ook want ik was ook bang dat het mis zou gaan.

trouwens bij mijn andere zoon zeiden ze ook dat het er niet goed uit zag en toch is dat een gezond ventje van 3 en half.

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    @mamajanneke, ik ga het proberen vast te houden idd, mijn gevoel is positief. Plus dat de artsen zeiden dat het er allemaal uitzag zoals het moest, en dat we op het randje zaten van iets kunnen zien...en hcg was in orde, ik voel me goed, geen bloed of buikpijn..

Weet je bij mijn 3 MA s had ik meteen een negatief gevoel en wist dat het game-over was, nu heb ik over het algemeen een positief gevoel, tuurlijk met tijd en wijle heb ik weer even angst, maar het positieve overheerst tot nu toe.

Zat bij 'Echos en Onderzoeken' te lezen en als je ziet hoevaak dit dan voorkomt, dat stelde me meteen gerust.

En misschien stort mijn wereld woensdag weer in ja, dan heb ik het misgehad met mijn positieve gevoel..maar dat zien we dan wel weer..

Ow meiden, nog 2 dagen door zien te komen.....vreselijk.

Ik moet woensdagochtend al 20 voor 8 daar zijn, het is voor mij ongeveer anderhalf a 2 uur rijden naar Gent (belgie), maar dat vind ik fijn, slaap waarschijnlijk die nacht toch niet...:)

@Napoleon: Jaa ik heb je sokjes nog, haha ik heb er zelfs over gedroomd vanacht!

Share This Page