Weer zwanger worden na miskraam

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ardennetje, Apr 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ardennetje

Mar 20, 2009
    29
    0
    0
    Hoi
    wie heeft er ervaring met het weer zwanger worden na een miskraam ? Op vrijdag 17 april zijn wij ons kindje verloren door een miskraam. Ik was toen ca 6 a 7 weken zwanger. We willen nu graag z.s.m. weer verder proberen om zwanger te worden. Volgens de VK moest ik de 1e dag van het vloeien als eerste dag menstruatie aanhouden, maar ik had die week al bruine afscheiding vanaf dinsdag en pas vrijdags gebeurde de miskraam. Ik weet nu echt niet wanneer mijn eisprong plaats vindt ? De VK had wel op echo gezien dat het baarmoederslijmvlies zich weer aan het vormen was en alles was verder op de natuurlijke manier weg gegaan. Ben nu vanaf maandag weer met ovulatietest aan de slag, maar wordt er niet echt wijs van. Voel ook al weer meer gespannen borsten, maar volgens mij is de eisprong nog niet geweest ????? Lastig zo :( !!!!! Ben pas vanaf januari gestopt met de pil en de eerste cyclus duurde toen 24 dagen en de 2e 28 dagen ???

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Ik heb bijna precies hetzelfde mee gemaakt ongeveer eind februari... Ik kan je geen duidelijk antwoord geven maar ik wilde je allereerst even sterkte wensen...

Daarnaast herken ik je gevoel van zo snel mogelijk weer zwanger willen worden en ook ik heb vanaf het eerste moment geloofd in het bakerpraatje (wat mijn verloskundige trouwens echt bevestigde) van sneller zwanger raken na een miskraam en zo ook alles wat ik voelde heel erg geprobeerd te interpreteren als?? tja als mogelijk symptoom. Voor nu zou ik je willen aanraden neem de tijd! Ik hoop dat je snel weer zwanger zult worden maar ga er vanuit dat het nu weer een paar maanden duurt dat is vervelend maar het is waarschijnlijk de realiteit. Vanaf nu zul je waarschijnlijk net zo ongeduldig zijn/worden als ik en vele andere meiden hier na een miskraam maar let wel je cyclus zal hoogst waarschijnlijk totaal ontregeld zijn en je zult ineens symptomen krijgen die je eerder niet had (of die je eerder niet opvielen) ze betekenen waarschijnlijk niet datgene wat je nu zo graag wilt. Je lichaam is nu erg in de war en er gebeurt van alles mee wat je op verschillende wijze kunt/wilt interpreteren....
    Ga ervan uit dat het langer duurt en dat je de komende tijd nauwelijks van de symptomen op aan kunt... ( je krijgt misschien nog wel onverklaarbare bloedingen of gevoelige borsten ed. ) .... dan valt hopelijk mee..

Heel veel sterkte met je verlies

en misschien vind je veel steun en antwoorden in het miskramen topic onder zwanger zijn, daar heb ik zelf ook veel steun en begrip gevonden...

Ik had altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen maar de eerste na mijn miskraam duurde er 40 en waarschijnlijk zelfs nog zonder eisprong... toch had ik allerlei symptomen.... mijn tweede cyclus lijkt wel weer 28 dagen te zijn maar dat moet nog blijken en natuurlijk hoop ik nog veeeeeel liever dat hij 40 weken duurt...

3. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Ik wil je eerst sterkte wensen met je miskraam, ik snap hoe verdrietig het is.
    Ik heb voor de zwangerschap van mijn zoontje ook een miskraam gehad, ongeveer bij 6 weken. Daarvoor waren we al zo'n 10 maanden aan het proberen.
    Na de miskraam ging ik er van uit dat het wel wéér zo lang kon duren, maar... verassing!
    Gelijk de maand erna was ik zwanger!

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Als eerste wil ik je heel veel sterkte toewensen... ook ik weet hoe het is.

Ik heb 19 maart het vruchtje verloren, ik was 6 weken zwanger... Op 7-8 april heb ik positieve ovutesten gehad. Ik heb altijd een cyclus tussen de 30 en 35 dagen. En ook ik wilde zo snel mogenlijk zwanger worden. Maar helaas ben ik 21 april ongi geworden. Ik ben met zo veel buik en rugpijn opgestaan.... oeijoeijoei! Het bloedverlies was ook anders dan anders én ik ben zelfs een aantal keren die week misselijk geweest! Mijn lichaam is dus echt even van slag geweest... ik heb zelfs na mijn ongi getest omdat zo misselijk was geweest :oops:

Mijn Vk vertelde me dat als je lichamelijk geen klachten hebt je gewoon weer mag proberen zwangter te worden. Tja... en met die ovutesten... het zou zo maar kunnen dat je cyclus nu (een keer) langer is. Ik ben gaan tellen vanaf het moment ik daadwerkelijk het vruchtje verloor. En mijn ei kwam netjes optijd aan de hand van mijn onregelmatige :D cyclussen.

Liefs cyntje

5. Ardennetje

Mar 20, 2009
    29
    0
    0
    Hoi
    het lijkt erop dat mijn lichaam zich weer stabiliseert, heb 6 dagen ovulatietesten gedaan en precies 14 dagen nadat ik daadwerkelijk het vruchtje heb verloren, was de ovulatietest positief. We hopen echt dat het weer zo gauw mogelijk raak zal zijn en zijn blij dat er geen extra ingrepen nodig zijn geweest (curretage o.i.d). Ik hoop echt zozeer dat het liefst deze maand alweer raak zal zijn, al denk ik dat het toch anders zal voelen na een MK. Niet meer onbezorgd, maar ook bewust van het feit dat het zo maar over kan zijn. Ik hou jullie op de hoogte !
    Groetjes

6. Najet

Najet Actief lid

Dec 21, 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    wat balen meis, ik weet helaas hoe t is. Ik heb in totaal 5x een miskraam gehad en daarnaast 2 heerlijke kids. De laatste keer ben ik gecurreteerd. Wat een ellende! Dat was dus 1 april. 10 april heb ik een eisprong gehad.. Kijk maar in m'n album.Dit weet ik omdat nooit ovu testen heb gebruikt (ik ben supersnel zwanger!) en dit keer wel omdat k wilde weten wanneer m'n ei sprong is. We hebben van 6 t/m 21 april elke dag sex gehad. Op 27 april heb ik getest en de test was positief! Ik ben dus na die curretage niet meer ongie geweest! En daar ben ik erg blij mee. Dus meis het kan ook supersnel gaan! Doe rustig aan en hopelijk is t snel raak! Liefs en een dikke knuffel najet (vanuit een camping met m'n mobieltje...hoe bedoel je verslaafd aan dit forum?!)

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Vorig jaar feb had ik een miskraam met ~5,5wk. Daarna 2x een ´cyclus´ van 21 dagen. Ik dacht echt dat er iets mis was. Maar de maand erop was ik zwanger!
    De eisprong had volgens mijn ovu-testen plaats 3 weken na de laatste bloeding. Maar volgens de echo's was de bevruchting pas 4 weken na de laatste bloeding geweest...

Na een MK moet je i.p. de eerste dag waarop je helder rood bloed verliest aanhouden als eerste dag van de cyclus. Maar het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat je cyclus direct weer hersteld en hetzelfde is als daarvoor.

Succes!

8. Najet

Najet Actief lid

Dec 21, 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Na een MK moet je i.p. de eerste dag waarop je helder rood bloed verliest aanhouden als eerste dag van de cyclus. Maar het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat je cyclus direct weer hersteld en hetzelfde is als daarvoor.

Succes![/quote]

Hoi!

Dit is dus wel het geval bij mij....mijn cylus is altijd 28 dagen geweest.

Ik weet dat je de eerste dag moet aanhouden als je bloed verlies...ik heb helaas 5 keer een miskraam gehad.

Bedankt voor je berichtje.

Liefs Najet

9. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Ook ik zit in hetzelfde schuitje.
    Vorige week maandag een miskraam gehad met 7 weken en we waren al ruim een jaar bezig! Erg jammer, maar we kunnen het gelukkig goed relativeren en het heeft deze keer gewoon niet zo mogen zijn. Vol frisse moed naar de volgende ronde.

Bij mij is alleen het punt dat ik, voordat ik zwanger bleek, een slecht uitstrijkje had gehad. We hadden de zwangerschap dan ook helemaal niet verwacht, want we zouden eerst "dat biggetje eens ff wassen". :D
    Afgelopen maandag naar de gyn geweest en helaas een best groot stuk met onrustige cellen. Hij heeft 2 stukjes weggehaald en zolang ik dus nog iets vloei (wat dus nog het geval is) mogen we ook nog niet sexen.

Wij hebben besloten dat we er ff niet "bewust mee aan de slag gaan" en zien wel wat het lot in petto heeft voor ons.
    Ik raakte nu immers ook zwanger toen we er niet mee bezig waren!

10. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    he meiden,

Hier ook hetzelfde verhaal... met ongeveer 5-6 weken is het bij mij misgegaan..
    Ik zit nu in de cyclus erna.. ik heb een positieve ovutest gehad precies op de dag dat het moest... en nu nog 2 dagen wachten... hoop heel erg dat het weer gelijk raak is, maar ja.. hoeveel toeval kan je hebben!... dus ik weet 't niet

Ik voel wel weer dat ik last heb van mijn borsten, maarja.. dat zou ook geod kunnen dat ik me het verbeeld..

Ik zal jullie wel op de hoogte houden morgen/overmorgen. (als jullie dat willen dan ;) )

11. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Spannend Linda, ben benieuwd!

Ik merk aan mijn temp 's morgens dat er nog wel hcg in mijn lijf zit (temp is nog steeds hoog voor mijn doen), dus ga geen ovutesten gebruiken.

Tis wel weer spannend he?

12. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Hmm nou helaas, net toch in een momentje van zwakte een test gedaan, maar harstikke negatief... op naar de volgende dus maar..

13. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

Jun 19, 2006
    1,271
    0
    0
    Hoi meiden,

Wat ik bij jullie lees vind ik ongelooflijk herkenbaar...
    Heel veel geluk in het opnieuw zwanger worden en sterkte in deze tijd...

Ik was op zoek naar deze bevestiging. Alleen ben ik nog niet zo ver...

Afgelopen vrijdag heb ik een mk gehad bij bijna 10 weken, mijn kindje was ongeveer 8 weken... Eerste dagen echt volkomen kapot van geweest. Dit was mijn 2e mk maar zoveel heftiger omdat de eerste heel snel was...
    Nu begint het besef dat ik weer heel snel zwanger wil worden... En dat geeft me een onrustig gevoel omdat ik weet dat het gewoon niet kan wanneer ik het wil...
    We hebben afgesproken deze maand aan te kijken, ik ga wel kijken ongeveer na het altijd dagen dat ik mijn ei had of ik deze nu ook heb...
    18 mei gaan we lekker 2 weekjes naar portugal... dus kan ik even lekker relaxen...

Maar dat gevoel van zwanger willen zijn is nu zo enorm sterk...

Share This Page