Lieve allemaal Ik ben net 6 weken zwanger en ben bekend met diabetes type 2, in de eerste weken van mijn zwangerschap waren ze heel hoog, ben niet meer insuline gaan spuiten en mijn waardes zitten nu weer helemaal normaal, er is ons altijd gezegd hoe verder de zwangerschap hoe meer je moet gaan spuiten, nu zijn wij bang dat het al mis gegaan is in mijn buik, heb geen buikpijn of bloed verlies. heeft iemand hier ervaring mee, of wat denken jullie veel liefs van marretje 1979
Ik heb zelf ook type 2 diabetes, bij mij liepen mijn suikers in het begin van de zwangerschap ook op. Moest ook meer gaan spuiten. Mijn zwangerschap bleek uiteindelijk een lege vruchtzak en ik wacht nu op een mislraam. Mijn suikers zijn nu wel stabieler, maar ik moet nog steeds extra spuiten. Meestal zie je pas in het tweede trimester een toename van je insulinebehoefte. Het eerste trimester is juist 'berucht' om z'n hypoglycemieen. Misschien moest je lichaam 'wennen' aan de nieuwe situatie. Durf echt niet te zeggen of het stabiliseren van je suikers een 'slecht' teken is. Heb je al een afspraak voor een echo bij de gyn? vaak gebeurt dat al wat eerder ivm je diabetes (8wkn) Hoop voor jou dat alles gewoon goed is!