haast niet gebloed na curettage, is dit normaal?

Discussion in 'Miskraam' started by mariekebalm, Nov 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hallo,

Ben vrijdagochtend gecuretteerd, na ong 10wk zwangerschap. vruchtje was met 5 à 6 weken al dood, maar de rest is doorgegroeid, vandaar dat het niet natuurlijk wilde komen. Ik heb alleen haast niet gebloed erna, terwijl ik van iedereen om me heen hoor dat je ontzettend bloed na zo'n ingreep. Voel me verder kiplekker, snap er niks van. Alleen als ik naar de wc moet (grote boodschap :oops: ) heb ik erg veel pijn. Maar geen heftig bloedverlies. Heb een inlegkruisje in om de drie druppels op te vangen die af en toe doorkomen maar that's it.

Herkent iemand dit?

Groetjes,

Marieke

2. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    He Marieke,
    Wat erg voor je dat je een miskraam hebt gehad. Zelf heb ik vorig jaar zomer ook een miskraam gehad en ben gecurreteerd. Ik had daarna ook nauwelijks bloedverlies. Ik kon het af met een maandverbandje. Alles was goed gegaan.
    Ik wens je veel sterkte.
    Liefs Jenny

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi Marieke,

ik had dezelfde vragen als jij. Na mijn curettage verloor ik helemaal niets en voelde ik me (fysiek) kiplekker. Na precies 1 week had ik anderhalve dag bloedverlies (opeens, en fors) en dat was NIET een menstruatie. Weer 2 weken later werd ik netjes ongesteld.
    Kortom, de curettage was goed verlopen, alles was schoon en ik hoefde niet wekenlang te wachten voordag mijn cyclus weer op gang kwam. Ik hoop dat dat ook voor jou zo is. Ik vermoed dat 'geen bloedverlies' een goed teken is.

Veel sterkte met het herstel,
    Amber

4. homer

homer Lid

Oct 29, 2006
    32
    0
    0
    Hoi,

Allereerst veel sterkte gewenst!
    Ik heb ook een mk gehad bij 9 weken. Het was bij mij niet verder gegroeid dan 5 wk. Het is bij de echo ontdekt en ook ik ben gecuretteerd.
    Heb net als jou weinig bloedverlies gehad. Na de eerste dag alleen oud/bruin bloedverlies en kon het ook met een inlegkruisje af. Soms heb ik dagen gehad dat er helemaal niets kwam. Daarna kreeg ik weer en paar ongikrampjes en dan kwam er weer een beetje. Maar nooit echt veel en altijd oud bloed. Dit heeft zo'n beetje 1,5 tot 2 week geduurt.
    Dus je ziet, het hoeft niet veel te zijn. Alleen je moet je wel bedenken dat het wel kan rommelen voor ca. 2 weken (net als bij mij) maar dat is ook heel normaal hoor. Als het echt langer duurt zou ik aan de bel trekken. Mijn ongi kwam na 5,5 week na de curettage. Is vrij normaal. Er werd gezegd dat het iets langer duurt voordat je je normale menstruatie weer hebt.
    Nou, hopelijk heb je hier iets aan.
    Nogmaals veel sterkte en succes voor in de toekomst.
    Groetjes Homer

5. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hoi Marieke,

Allereerst natuurlijk sterkte toegewenst met dit verlies..
    Ik had de eerste dagen na mijn curretage ook heel weinig bloedverlies, maar het kwam na een dag of 4 echt goed op gang, toen werd het gedurende twee dagen heel erg heftig en daarna werd het langzaam minder. Dus het zou ook nog kunnen komen bij je, maar dat is natuurlijk niet te hopen, want een pretje was het niet.
    Succes met je herstel.

Groetjes, Anakin.

6. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb na de curretage 1 dag een beetje bruinverlies gehad, daarna helemaal niets meer. Exact 4 weken later had ik ook weer mijn menstruatie. Ik wil je heel veel sterkte wensen!

7. Bandietje

Bandietje Lid

Oct 2, 2006
    50
    0
    0
    Hoi,
    inderdaad ook allereerst veel sterkte!
    Ik heb op maandag 9 oktober 1e curretage gehad. Daarna 1 dag beetje bloed en toen eigenlijk haast niets meer tot de vrijdag. Vanaf toen echt best heftig bloedverlies gedurende 1 1/2 week. Na die 1 1/2 week op een maandag echt mega bloedverlies en heel veel krampen. In ziekenhuis constateerden ze dat niet alles eruit was en moest ik de donderdag erna voor de 2e keer. Toen is alles eruit gehaald, maar volgens de gyn was dit nog maar heel weinig.
    Daarna 1 dag bloedverlies en direct de menstruatie ingeschoten (dat was exact 3 weken na mijn 1e curretage en ik heb een korte cyclus). Dat is sinds gisteren helemaal voorbij.

Dus mijn boodschap is eigenlijk: moeilijk te zeggen, maar heel weinig bloeden kan dus gewoon.

8. mieltje

mieltje Bekend lid

Jan 19, 2006
    913
    0
    0
    Ik had de eerste 5 dagen na de curettage geen bloedverlies. Daarna begon het pas. En hield een weekje aan.

9. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Volgens mij is juist ontzettend veel bloedverlies geen goed teken. Ik had dat nl. na mijn 1ste curettage. Net als bij Bandietje zat er nog zwangerschapsweefsel en heb ik een 2e curettage moeten ondergaan.
    Dat van jou klinkt veel beter.

@ Bandietje -> Fijn dat je ongi al weer geweest is. Veel klusplezier!

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ok, bedankt!Aangezien ze je hier in Frankrijk helemaal niks uitleggen in het ziekenhuis.....Ik zie wel hoe het gaat lopen, bel vandaag even gyn voor afspraak controle en als dan alles goed is wacht ik even mijn volgende menstruatie af en beginnen we gewoon weer opnieuw! Ik ben de vorige keer anderhalve maand nadat ik gestopt was met de pil zwanger geworden, dus reken erop dat het deze keer ook snel gaat, hou de goed moed erin!

Bedankt iedereen!

Marieke

Share This Page