Heel begrijpelijk dat je niet zo lekker in je vel zit! Zijn de harde buiken meer/pijnlijker als eerder? Wel in de gaten houden en anders bellen he meid! En verder even een dikke digitale knuffel voor jou! Heb je nog een beetje kunnen rusten vanmiddag?
Christien, je reageerd altijd zo ontzettend lief en betrokken! Heel erg bedankt!! Dikke knuffel! Ik ben vanochtend om 10 terug naar boven gegaan, Norah om 12 bij me tot 2. Was erg fijn rusten. Ja het is als ik ga staan wordt hij gelijk keihard. En de echte krampen in m'n buik en rug komen en gaan. Ze zullen wel niks betekenen, als de ontsluiting nog steeds hetzelfde is, maar pijnlijk zijn ze wel . Als m'n kleine frutseltje er maar geen last van heeft! Ik ga m'n vragen allemaal opschrijven voor vrijdag. Ben echt blij dat ze tijd voor me maakt! Is na haar dienst op de poli zeg maar. Ik heb zo veel geluk met zo'n fantastische gyn! Dat is ook dezelfde die bij me op bezoek is geweest toen ik in Maastricht lag. Ik kijk altijd enorm op tegen artsen, en wordt ook snel zenuwachtig. Maar zo zie je dat artsen ook 'normale mensen' zijn met gevoel! (Ik bedoel het juist goed, ik vind het een heel speciaal beroep en ik kijk er enorm tegenop. En dat zo iemand dan aardig en betrokken tegen míj is, dat vind ik speciaal. )
Als je het niet vertrouwd gelijk al bellen beter nog een keer teveel als te weinig jij mag altijd bellen !! En wat fijn dat je een fantastische gyn hebt dat heb je in jou situatie ook zeker nodig.. Ook van mijn kant een heleeeee dikke knuffel 😘
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik je vreselijk dapper vind en dat je volgens mij niet half weet hoe sterk je bent. Ik gun je alle goeds!
Ach wat lief dank je wel! Leef gewoon erg met jouw en je gezinnetje mee! En daarnaast, je verdiend het gewoon! Super fijn dat je zon fijne en lieve gyn hebt! Zo belangrijk en helemaal met jouw geschiedenis is het zo fijn dat je iemand hebt die tijd voor je maakt, naar je luisterd en antwoord wil geven op al je vragen! Goed idee om alle vragen op te schrijven voor vrijdag! Anders kom je thuis en denk je shit dit had ik nog willen vragen. Heb ik athans vaak haha. Ik schrijf ook alvast vragen op voor aankomend gesprek bij pop-poli want dan moeten we gaan kiezen in welk ziekenhuis ik ga bevallen en anders zul je zien dat ik thuis ben en denk ships dat had ik nog willen weten 😉
O lieve meiden ik krijg traantjes van jullie reacties, zo lief! Ik heb al vaker tegen m'n man gezegd, hier krijg ik zulke lieve reacties, en in het echt... Ja de eerste week ziekenhuis dan is alles nog interessant zeker... Christien, wanneer ga je naar de pop poli? Hoop dat je een fijne psych hebt! Hoe is t verder met je zwangerschap? Nou wat mij weer gebeurde... We hebben van de keuken en badkamer naar de kamer een trapje. Twee flinke treden. Ik liep van de woonkamer richting badkamer er zwenkte om van het trapje af. M'n enkel dubbel, ik gelijk gillen want het deed zo'n pijn! Manlief rent gelijk naar me toe, Norah springt op m'n schoot, hond helemaal maf! Nou m'n voet en enkel is dik en blauw. Maar het moment dat ik op de grond viel, een hele sloot in m'n broek. Ik denk nu dat het gewoon plas is geweest, maar ik schrok wel zeg! Heb nog nooit gebroken water gehad dus weet niet hoe dat voelt. Maar het ging zo snel. Heb aan m'n kleding geroken maar het rook meer naar niks. M'n pootje gekoeld en nu omhoog. Gelukkig viel ik niet voorover, ik ben ook zo'n lomperik.... Stom he... Morgen toch maar even tegen de gyn vertellen. Maar ik heb nu niks anders aan m'n buik, dan de gebruikelijke harde buiken en soms kramp. Dan kan net toch geen water zijn geweest?
Hey Mitsy1983, ik heb tot nu toe nog niet gereageerd op Jouw topic, maar heb ben al een tijdje stille meelezen en voel enorm met je mee! Je bent inderdaad een hele sterke madam Nu wil ik toch erg graag reageren, want mij is me net op het hart gedrukt dat elke vrouw die valt tijdens een zwangerschap naar het ziekenhuis aan de monitor moet om te controleren of alles in orde is. Daarnaast hebben ze bij mij ook bloed getrokken om te kijken of er bloed van de baby in mijn bloedbaan terecht gekomen is. In verband met bekkeninstabiliteit ben ik de laatste 2 weken 3 keer gevallen en ben elke keer aan de monitor gaan liggen... Voel me wel een enorme klungel Ik zou in ieder geval geen risico's nemen en snel even bellen naar de verloskunde en vragen wat zij ervan denken.
Ben ook stille lezer geweest maar inderdaad na elke val etc contact opnemen. Ben zelf bij de eerste ook gevallen en moest ter controle naar ziekenhuis aan ctg. Reden hiervoor is omdat het meestal een aantal uur na de val pas klachten kunnen optreden.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben omgeklinkt en op m'n kont en been op de grond terecht gekomen, niet op m'n buik of zijkant. Misschien heel naïef, maar daar kan de baby toch geen hinder van hebben ondervonden? Ik ben ook zo'n verschrikkelijke lomperik. Het ging zo snel allemaal.
Wil je aub je gyn bellen? Urine zou je moeten kunnen ruiken in je broek, vruchtwater misschien minder? Doe het maar gewoon voor ons, om ons gerust te stellen
Oh, maar urine ruik je altijd hoor! Zeker na een paar uur, als het begint te drogen. Better safe than sorry!
Doctor, bedankt voor de tip! Ik heb net nog eens geroken, en kan bijna niet missen... heb door de schrik en val denk ik toch geplast... Ik ga nu naar bedje, morgen controle. Heb lang getwijfeld of ik zou bellen, maar buiten pijn in m'n voet heb ik eigenlijk geen extra pijn. Bedankt lieve meidenvoor alles.
Ah gelukkig maar enneh ik heb een keer in m'n broek geplast toen mijn jongste een kopstoot in m'n blaas gaf haha, dus van een val kan ik me helemaal voorstellen
Hey Mitsy1983, wat was het schrikken zeg! meid meid ik leef zooo met je mee... Misschien toch een foto van je enkel laten maken? ik hoop dat je controle vandaag goed is en dat je kleine schatje nog lekker blijft zitten. Hele dikke knuffel hier!!!
Bedankt! Moet zo weer terug want ik wordt weer opgenomen. Het is heel onrustig in m'n buik en de baby is al helemaal ingedaald. De gyn voelde ook en zei; ik duw nu tegen het hoofdje! (Door de wand maar ze bedoelde ermee te zeggen dat ze helemaal beneden zit) m'n buik wordt nu ook niet meer echt zacht en geestelijk zit ik er ook doorheen. En er is nu te veel onzekerheid om thuis te blijven. Als ze binnen tien dagen niet komt, dan halen ze haar. Maar als binnen tien dagen bv ergere weeën komen of tekenen van hellp/ Pe dan wordt ze al eerder gehaald. Vind het allemaal heel spannend. Heb enorm gehuild, maar het is ook een opluchting. Ik krijg drie keer per dag ctg enzo, dus heb kk ook veel meer rust in m'n hoofd. Nou m'n volgende bericht dus weer vanuit t ziekenhuis...