Vandaag weer veel last van harde buiken. Ik ga dalijk toch even een blokje om met Norah en hondlief. Manlief heeft al voor me gestofzuigd en gaat zo werken. Ik hoop dat morgen m'n bloeddruk gezakt is. En dat de harde buiken afnemen, ik wordt hier zo onrustig van.
Ach meissie toch, ik kan mij je verschrikkelijke angst goed voorstellen. Wat een horror om nu weer die angst als een zwaard van Damocles boven je te hebben hangen.....niet wetend wanneer je meisje geboren gaat worden en hoe ze eraan toe zal zijn. 😔 Hebben ze enig idee hoe het komt dat je steeds complicaties hebt en veel te vroeg geboren kindjes? Ben je verder fit en goed gezond? Kunnen niet nog iets doen behalve die medicijnen geven? Helpt het als je volledige bedrust neemt de komende tijd? Pas goed op jezelf en je kleintje en voel je niet bezwaard om wat vaker aan de bel te trekken! Ik duim voor je dat je bloeddruk morgen weer mooi gezakt is en jullie meiske nog minstens 12 weken blijft zitten. Houd je taai en dikke knuffel. xx
Lieve Misty ik hoop zo dat deze kleine meid nog heel wat weekjes in je buik mag blijven zitten. En echt bellen als er twijfel is loever 10x voor niks dan 1 keer te laat! Welke medicijnen gebruik je nu?
Ik slik oa ascal, dat zijn bloedverdunners, en methyldopa als bloeddruk verlagers. Ja het lag in de lijn van verwachting dat ik ook deze zwangerschap weer problemen met m'n bloeddruk zou krijgen. Maar 'normaal' zien ze dan dat het bij iedere zs later gebeurd. Dus het was een grote tegenvaller dat het nu al begond te stijgen. Maar we gaan er nu van uit dat de medicijnen helpen, en dat ze nog rustig blijft zitten. Ik probeer me hier op te focussen, maar dat is soms heel moeilijk. Als ik dan savonds alleen op de bank zit, komen toch weer de tranen.
Girl, ik zie dat jij ook hellp hebt gehad. Heb je nu ook extra controles en begeleiding? Prachtige naam heeft je dochter trouwens
Ow Mitsy, mijn adem stokte even toen ik je topic titel las Ik hoop dat ze nog heel lang veilig in je buik mag blijven zitten. Heel veel sterkte met deze grote angst!
Mooie naam he😍 Ik sta onder stenge begeleiding van de gyn. Heb gisteren toevallig een doppler echo gehad helaas iets weerstand maar gelukkig niet heel ernstig. Ze geven een kans van 75% dat het goed gaat. Over 4 weken weer controle+ groei echo daarna elke 2 weken controle + groeiecho. Bloeddruk blijft hier stabiel rond de 130/75-80 met 250mg methyldopa en gebruik sinds 12 weken ook bloedverdunners. Wel al weken eiwitten in de urine blijft geljkkig stabiel maar had voor deze zwangerschap ook al eiwitten in mijn urine zitten. Logisch toch dat de tranen komen laat ze ook gaan het is niet niks wat je mee maak! Het blijft een onzekere periode maar hoop echt dat je minimaal de 36/37 weken haal!
Girl fijn dat je ook goed onder controle bent! Maar wat is het eng he...bij Norah was ik heel blij dat ik voorbij de 30 was. Jou Norah is ook heel vroeg geboren he! Nog twee weken vroeger dan Siem! Op welke nicu heeft ze gelegen? Wat woog ze? Ja ik heb ook 250 Mg drie keer per dag. Blijf je ook hier meeschrijven? Kunnen we elkaar een beetje oppeppen! Hoe is het nu met jullie dochter?
Sorry dat ik zo veel schrijf, maar het helpt me om van me af te schrijven. Ik heb zo'n steken onder in m'n buik. Ik wordt er zo verdrietig van.
Wil je toch even hart onder de riem steken. Ik heb 3x pre eclampsie gehad.. Bij de eerste pas met 37weken, verder prima gegaan allemaal.. Omdat ze er vanuit gingen dat het bij de tweede later zou komen in de zwangerschap was ik heel relaxed.. Echter met 28weken tijdens routine controle Bleek mijn bloeddruk extreem hoog en had ik teveel eiwitten in mijn urine.. Ook was mijn dochtertje veel te klein... Uiteindelijk 4 weken in het ziekenhuis gelegen waarna mijn dochter Met spoedkeizersnede is geboren... Na 7 weken ziekenhuis mocht ik haar meenemen! Toen woog ze 2 kilo... Toen we onverwachts zwanger raakte van onze 3de raakte we wel in paniek... Wat te doen bij herhaling? Hoop onzekerheden... Met 20 weken bleek ze te klein, ook mijn bloeddruk was veel te hoog... Dus kreeg medicijnen.. Moesten afwachten hoe het zou gaan lopen, maar ik zou de 40 weken niet halen zei de arts.. Veel gehuild, want moest toen nog wel tijdje tot je op een safe termijn zat... MAAR! Met bijna 36 weken(!) kreeg ik pas pre eclampsie! Toen is ze wel meteen gehaald omdat het ook echt nodig was toen maar alles was prima met ons meisje! Klein maar gezond! Dus heb hoop, ook al begint je bloeddruk al snel hoog te worden! Is bij mij ook goed gegaan!
Sterkte en hopelijk blijft je meisje nog even lekker in je buik zitten! Vooral blijven schrijven hoor, zeker als dat helpt. Daar is dit forum toch voor?
Net alles gelezen.. Vreselijk wat jullie moeten meemaken!! Maar probeer sterk te blijven! En als je twijfelt gelijk naar het ziekenhuis bellen, snap dat dat voor jezelf vervelend is, maar loop geen risico's! Heel veel sterkte!! En een lieve knuffel voor jullie!! Liefs, x
verschrikkelijk wat jullie allemaal moeten mee maken. ik hoop zo dat de kleine spruit nog eventjes op zich laat wachten. ik duim voor jullie
Norah is geboren in het wkz in utrecht ik loop daar nu ook onder begeleiding. Ze woog toen 915gr en 35cm klein. Het gaat goed met der een heerlijk eigenwijs dametje met een pittig eigen willetje. Ontwikkeld zich ook goed gelukkig. Heel gek blijf ik redelijk rustig onder de hele situatie ook al heb ik soms ook wel mijn momentjes dat het wat minder gaat. Ik hoop gewoon zo voorbij het termijn van Norah te komen. Werd bij haar al met 25 weken opgenomen hoop nu met 25 weken lekker thuis te zitten. Hoe gaat het met jullie Norah?
Wat een heftig verhaal zeg niemand zou mee moeten maken wat jij mee hebt gemaakt. Ik hoop dat je lieve meisje nog veilig blijft zitten tot minstens 36 weken en dat ze gezond ter wereld komt. En bel aub 10x te veel naar het ziekenhuis dan 1x te weinig! Ze vinden dat echt niet erg! En als ze het wel erg vinden is dat niet jouw probleem, laat ze je dan maar een zeikerd vinden! Liever een zeikerd en het zekere voor het onzekere nemen! Heel veel sterkte en kracht gewenst, jullie zijn in mijn gedachte.
Wat verschrikkelijk ik wil je even een dikke knuffel geven en dat dit kindje minstens tot week 32 blijft zitten en doe asjeblieft rustig aan en als er wat is meteen aan de bel trekken.. Dikke knuff 💋
Bedankt! Zo vanmiddag controle gehad. Norah was zo lief! Ik was alleen met haar wamt papa is werken. Maar ze is zo braaf geweest, ben zo trots! Nou m'n bloeddruk is gelukkig wat gezakt! Zo'n opluchting! Maar ik heb constant harde buiken, dus ik moest het rustiger aan doen zei ze. M'n man heeft zorg verlof gevraagd zodat hij iets meer thuis kan zijn. Als m'n harde buiken aanblijven moet ik bellen, anders heb ik donderdag weer gewone controle. Ze heeft ook inwendig gekeken omdat ik veel slijm verlies, maar alles is tot zo ver goed gelukkig. Het kan dus alle kanten opgaan, het ligt voornamelijk aan wat m'n bloeddruk gaat doen. Ik heb weer een beetje positieve hoop gekregen.
Nou m'n moeder komt voortaan twee dagen in de week, om me te helpen. dat is erg fijn, m'n man heeft een paar uur zorgverlof. Ben echt heel blij met de hulp. Maar ik voel me dan zo schuldig. Ik weet ook wel dat ik er niks aan kan doen, maar wou dat ik alles gewoon nog zelf kon. Maar ik heb de hele dag harde buiken, en ben heel kortademig. Wil echt voorkomen dat ik dalijk opgenomen wordt, dus de hulp is wel heel erg welkom...
Fijn dat er hulp is. Ik snap dat het lastig is, maar jij en de kleine gaan nu gewoon voor. Goed om jezelf denken hoor. Mijn duimen blijven draaien!!