Girl, heb je al nagedacht over je werk? Kan je het goed bespreekbaar maken daar? Is met Norah alles goed gegaan in het ziekenhuis? Wat een zenuwslopende tijd is dat he. Heeft ze alle tijd in hetzelfde ziekenhuis gelegen? Vandaag controle gehad, bloeddruk was weer goed! Ik ben er zo blij mee! Gelukkig kan ik wat rustiger aan doen, hopen dat de harde buiken snel minder worden. Girl hoe is het verder? Weet je trouwens al of je een ks krijgt?
Misty fijn dat de controle goed was! Alweer 28 weken! Hier mindere dagen donderdag even stess voelde de kleine stuk minder moest per direcht naar het ziekenhuis vanwege de voorgeschiedenis. Gelukkig met uk niks aan de hand wel bloeddruk omhoog en verhoging van medicijnen. Bloed en urine moeten inleveren. Bloed was goed urine zaten meer eiwitten in. Omdat een klein portie niet heel betrouwbaar is ben ik vrijdagochtend met 24uurs sparen begonnen. Zaterdag middag online de uitslag gezien en zoals ik zelf kan zien valt het nog mee was de zelfde waarde als in juli. Gelijk even mijn bloeddruk laten meten was flink duizelig sinds de ophoging bloeddruk was veel te laag voor mijn doen 115/80. Waarschijnlijk was hij donderdag te hoog door stress. Woensdag een extra controle+echo dan gelijk maar vragen over de eiwitten en het over mijn bloeddruk hebben. Heb besloten dat ik per 1-10 stop met werken en dat geeft rust. We hebben het er nog niet met de gyn over gehad hoe ik ga bevallen moet uk ook eerst gaan draaien ze lig in onvolkomen stuit. Met Norah is in het ziekenhuis eigenlijk alles goed gegaan ze heeft alleen een bloedpropje van de lange lijn gekregen zat vlakbij der hartje gelukkig sloeg de antibiotica heel snel aan. Ze heeft 2 weken nicu en 3,5 hc week in het wkz gelegen en daarna net geen 1.5 week in het streekziekenhuis.
Girl, jeetje je zal geschrokken zijn he. Ik vind het wel akelig om te horen dat je steeds eiwit in je urine hebt! Hoeveel slik je nu? Kunnen ze het nog ophogen of krijg je een magnesium infuus? Hoop niet dat je eerder opgenomen moet worden! Ik moet er ook niet aan denken, ik kan Norah niet missen. Is jullie Norah met een ks geboren? (denk dat ik het al eens gezegd heb, maar ik vergeet heel snel dingen die ik gevraagd heb ed. Dit is absoluut geen desinteresse maar het komt mede door de medicijnen allemaal. Excuus in ieder geval als ik moeilijke zaken dubbel vraag) Wat goed dat je stopt met werken, je moet nu echt aan jezelf en beeb denken. Wordt je ziekgemeld of ga je helemaal stoppen? Wil je na de bevalling weer aan het werk? Ja ligt ze nog helemaal in stuit! Maar ze kunnen nu toch nog goed draaien he? Heeft de gyn bij jou al iets gezegd over tot hoe lang ze je uiterlijk laten lopen? Donderdag met Norah naar de ka, controle. Heb jij ook nog regelmatig controle met Norah? Is grappig he, dat we zoveel overeenkomsten hebben (ook al zijn sommige niet zo leuk)
Ben redelijk geschrokken ja gelukkig nu weer wat rustiger. Medicijnen zijn omhoog gegaan naar 3x 500 maar vanaf dat moment vaak duizelig daar morgen maar even over hebben. Norah ik gehaald met een ks omdat het spoed was. Hebben het er nog niet overgehad wanneer ze eventueel het willen halen. Misschien dat ik dat volgende week vraag als ik mijn eigen gyn heb. Hebben ze het er al bij jou over gehad? Ze willen het nog niet over draaien hebben volgens hunmkan ze nog tot 36 weken zelf draaien. Al heb ik een vermoede dat ze dat zelf niet ga doen. Norah lag ook tot het einde in een stuit. Ik ben in overleg gestopt met werk en ga zoals het er nu naar uitziet per mei weer beginnen bij het zelfde gezin. Spannend weer op controle bij de ka of niet? Wij gaan niet naar een cb maar na het nazorgbureau bijna het zelfde als het cb alleen hun hebben verstand van prematuren. En je ziet dan standaard een ka fysio en logo wel fijn dus. En dan hebben we nog het follow up in het wkz waar ze 1 keer in de zoveel tijd heen gaat voor controle.
Girl, wat doe je voor werk als ik vragen mag? Heb je voor jezelf nu ook wat meer rust met het vooruitzicht om te stoppen? Wat speciaal een nazorg bureau, dat ken ik helemaal niet. Norah gaat naar het cb, en naar de ka in het ziekenhuis. In het begin wat vaker, maar nu met 1,5 en ik denk dan pas weer met 2 naar de ka. Ik ben benieuwd wat hij zegt, ze groeit zo goed, ze is al 11 kilo, ben zo trots! Ze is klein en fijntjes, maar ik vind het zo prachtig om te zien hoe ze groeit en veranderd! Ze zegt ook al een paar woorden ! Ja ik krijg sowieso een ks, vanwege het risico en omdat ik in vrij korte tijd al twee ks'en heb gehad. Zou geweldig zijn als het nu een 'gewone geplande ks' zou zijn ipv een spoed. Jeetje 3 x 500 is veel idd! Daar zal je wel duizelig en suffig van worden niet? Kunnen ze ze hierna nog een keer verhogen? Ik heb nu nog 3 x 250 gelukkig, en ik voel me soms al dizzy, laat staan hoe jij je moet voelen! Ik verheug me op vrijdag! Hoop dat ze goed gegroeid is! Ik heb trouwens lekkende boobs! Wat vroeg daarvoor, maar dat kan geen kwaad geloof ik he. Hoe is het trouwens met je rug? Lukken de oefeningen?
Ik ben gastouder aan huis bij mensen met 2 kids. Geeft redelijk wat rust dat ik nu kan stoppen en hun ook een vervanger voor mij hebben. Wow 11kg alweer dan doet he meisje het goed zeg! Norah gaat niet zo hard in gewicht net 8.3kg gelukkig volgt ze der eigen lijntje. Verder doet ze het super! Snap dat je hoopt op een gewone geplande ks zou super zijn! Volgens mij kunnen ze nog hoger gaan zitten met medicijnen zeker weet ik het niet. Ben sinds de verhoging flink duizelig vanmiddag controle dus maar ff kijken wat de bloeddruk is. Jij ook al lekkende borsten ik soms ook al. Hoop dat het deze keer beter opgang komt. Rug gaat stuk beter als ik rustig aan doe zondag naaf de markt geweest dat voelde ik achteraf wel. Maar niet heel gek natuurlijk.
Vanmiddag toch extra controle gehad. Uur aan de ctg en bloeddruk meten. Want ik had zo'n hoofdpijn, buikpijn en veel vocht in m'n benen en enkels. Was zo ongerust. Gelukkig geen ontsluiting of andere zorgwekkende dingen te zien. Ik heb zo gehuild van opluchting. Ik ben met dat soort klachten toch wel extra voorzichtig, als vind ik het heel moeilijk om dan te bellen of vragen. Wil ook niemand tot last zijn en voor niks komen. Gelukkig mocht ik na de onderzoeken naar huis. Morgenochtend weer controle en een groei echo. Ik moet wel gelijk bellen als het erger wordt of als ik vocht ga verliezen.
Ik lees nu pas jouw topic, maar jeetje wat heftig allemaal. Hopelijk blijft dit kleintje nog lang zitten. Wel heel fijn dat je altijd langs kan komen als je het niet vertrouwt. Dikke knuffel
Hoe was de afspraak vandaag? Goed dat je gisteren toch gebeld heb en ontzettend fijn dat alles goed was! Lief dat je het vraag hoe mijn afspraak was. Echo was gelukkig weer helemaal goed afspraak was niet bij de gyn maar bij medisch vk die ik nog nooit had gezien en mijn geschiedenis niet kent. Discussie gehad over mijn bloeddruk was nu 115/75. Probeer ze maar eens te vertellen dat fag voor jou te laag is. Ze wilde niet geloven dat de duizeligheid daar vandaan kwam. Volgens haar was het de bijwerking van de medicijnen ik geloof er niks van. Is begonnen sinds de ophoging. Gesprek gehad met een gyn uiteindelijk over de medicijnen want eigen gyn zat vol volgens hun. Ze wilde overstappen naar een nieuw medicijn en kijken hoe ik daar weer op ging reageren en daar was ik het niet mee eens. Ik heb duidelijk aangegeven dat kk vond dat de ophoging van vorige week niet nodig was en dat die verhoging gewoon kwam door de stress van toen. Nou uiteindelijk voor elkaar kunnen krijgen dat ik terug mag naar de oude hoeveelheid met voorwaarde dat ik een 24uurs bloeddrukmeting ga bijhouden. Daarvoor vandaag bij de ha langs en dan sturen hun de uitslag door. Al met al een lange middag in het ziekenhuis geweest en ik hoop zo dat mijn lichaam geen gekke dingen gaat doen als ik weer overstap op de oude hoeveelheid. Eiwitten blijven te hoog maar wel stabiel als we naar de laatste 2 keer kijken.
ik lees hier af en toe mee, en kwam even buurten om te kijken of alles nog op zn plek zit. Zo te zien wel! Super zeg!! Hou vol! Voel je je vandaag beter dan gister? Wat een slopende tijd is dit he?
Bedankt! Girl, wat goed dat ie bij je stand punt bent gebleven zeg! Het lijkt mij dat je toch echt gelijk hebt, want 3 x 500... Dat is écht hoog! En je kent je eigen lichaam het beste. Hoezo was je eerst bij een vk? Zit die ook in het ziekenhuis? Hoop dat je snel weer bij je eigen gyn terecht kan! Hoe is het nu met je rug? Had je vandaag de 24 uur meting? Hoe is het met Norah? Lukt het nog een beetje allemaal, heb je wel een beetje hulp in huis? Vandaag groei echo gehad. Ze is goed gegroeid! Ze is nu al 1325 gr! Is bijna evenveel als Siem toen hij geboren werd. (30wkn) Daarna gesprek met de gyn, ze zei zelfs, we plakken er gewoon weer een week aan! Dan zitten we op 30, en dan hopelijk op naar de 32. Volgende week ook weer gesprek met de psych, dat is ook fijn. Vandaag met Norah en m'n moeder naar het gaja park geweest. Was heel erg leuk en Norah heeft genoten! Zo heerlijk om te zien, dat doet me zo goed. Ik moet wel iedere keer even gaan zitten en langzaam wandelen. Voel me net een oud gebakje...
Dankjewel! Ik blijf alleen zo die hoofdpijn houden, dat maakt me toch een beetje ongerust. Maar het kan natuurlijk gewoon een kou zijn.
Misty wat ontzettend fijn dat alles goed was! Op naar de 30 weken meid en dat er daarna nog meer bij mogen komen! En drink je genoeg? Ik merk als ik te weinig drink ik ook hoofdpijn krijg. Ik zou inderdaad vrijdag de 24uurs meting hebben maar de juiste band was er niet ging dus niet door. Ze heeft wel nog even mijn bloeddruk gemeten en was 120/80 voel me ook stuk beter met 3x250. Woensdag heb ik weer controle bij mijn eigen gyn en een groeiecho. Waarom ik bij de medisch vk stond was mij ook een raadsel nooit meer dus Rug gaat de laatste paar dagen stuk beter gelukkig! Ik zorg overdag alleen voor Norah soms pittig maar het lukt nog wel gelukkig.
Vandaag controle gehad. M'n bloeddruk in orde gelukkig. Wel was m'n buik erg gespannen, heb ook nog steeds erg pijn onder in m'n buik. Verder beetje een off-day. Mis m'n kleine vriendje zo verschrikkelijk.
Vanmiddag even flink gehuild, daarna even naar buiten. Met m'n moeder en Norah naar de stad, op een slakkengangetje gewandeld maar het was even gezellig. Fijn even afleiding!
Wat erg dat je nog steeds in die onzekerheid en angst zit en je lichamelijk ook zo rot voelt. Gedraag je vooral als een oud gebakje, laat de boel de boel maar!