Hoi hoi, Ik ben nu 27 weken zwanger van mijn eerste kindje. Al een aantal weken slaap ik erg slecht. Veel wakker en dan niet meer in slaap kunnen komen. Nu merk ik als ik wakker word ik erg veel pijn heb in mijn rug. Vooral tussen de schouderbladen. Ik weet niet meer hoe ik liggen moet. Ik heb al een kussentje tussen mijn knieën gedaan, hoofdkussen laag of hoog, kussentje tegen mijn buik en geklemd in mijn armen. Niks lijkt te werken. Gelukkig heb ik kerstvakantie en kan ik lekker rustig aan doen. Wie o Wie heeft nog een goede tip???? Alvast bedankt
Ik slaap met een voedingskussen van de Hema, vind het ideaal en kan redelijk pijnvrij slapen (heb fibromyalgie dus veel last van pijn). Lukt het verder slapen niet meer door de pijn aan je rug of spelen er nog andere dingen mee (piekeren,...)? En waar komt de pijn tussen de schouderbladen vandaan? Als je dat weet, kun je daar misschien iets aan doen, misschien geeft je dat al een stukje nachtrust terug. Hoop voor je dat het snel beter zal gaan!
hoi, Heb een voedingskussen besteld dus wachten tot hij binnen is en kijken of dat werkt. Piekeren doe ik niet echt geloof ik. Ben altijd al een moeilijke slaper geweest. De pijn tussen mijn schouderbladen is sinds 2 weken, mijn buikje is ook iets groter nu dus het kan ook aan een verkeerde houding liggen. Bedankt in ieder geval voor je reactie
Ik heb slaapproblemen na mijn mk in Juni en ben hiervoor bij een slaapdeskundige geweest. Zij raadde me oa aan om er uit te gaan als je niet kunt slapen. Kwartiertje/half uur beneden, iets rustigs doen (geen tv) en dan weer naar bed. Heel vaak val ik dan weer in slaap. Natuurlijk anders als je pijn hebt, maar misschien heb je er iets aan!
Erg vervelend die rugpijn. Bij mij was het lage rugpijn bij mijn eerste. Ik ging naar zwangerschapsjoga. Daar werd mij aangeraden om door mijn man te laten masseren of acupunctuur te laten doen. Misschien is het voor jou ook een idee.
Heel vervelend! Ik kan ook niet slapen snachts (heb er onlangs ook een vraag over gepost) maar last van mijn rug heb ik niet. Helpt het om je bed wat ophoog te doen, of lig je misschien in een rare houding? Het is als je zwanger bent beter om op je linker zij te slapen, misschien helpt dat? En anders misschien een extra kussen in de rug?
Die pijn tussen je schouderbladen kan ook komen van maagzuur. Heb je daar overdag ook weleens last van? Je kunt bij de huisarts Omeprazol halen dat werkt echt heel erg goed. Ik zou dat eens proberen of dat uitmaakt voor je.
Ik heb sinds week ook pijn tussen schouders. Zelf denk ik door dat het komt omdat ik anders loop. Probeer er op te letten maar ga waggelen als k niet oplet. Heb jij dat toevallig ook?
Misschien een electrische deken op je bed leggen. Warmte kan je spieren helpen ontspannen. En idd een voedingskussen. Heb bij beide veel baad gehad.
Ik lig met een voedingskussen tussen m'n benen, en meestal nog een kussentje onder m'n buik. Dat helpt redelijk. De laatste dagen neem ik paracetamol voor het slapen gaan, dat zwakt m'n bekkenpijn iets af en daardoor slaap ik wat beter in. Maar verdere tips heb ik niet. Kijk goed welke houding voor jou het fijnst is. Dit is voor iedereen anders.
Hai! Ik slaap inmiddels ook met een voedingskussen (wil echt niet meer zonder!). Wat bij mij helpt is vlak voor het slapen gaan even een warme douche nemen. Ontspant de spieren lekker. Ik denk dat je dit ook wel kunt doen met een kruik. Pijn in de rug herken ik wel, vooral mijn onderrug doet zeer als ik lig. Het helpt om overdag zo'n buikband te dragen. Ik heb bijvoorbeeld een van Anita. Werkt top! Ik zou ook even een keer naar de fysio gaan. Het zou kunnen dat je op een verkeerde manier staat of loopt overdag waardoor je 's avonds last krijgt van je rug. Hopelijk heb je er wat aan! Succes
Hoi WOW wat een hoop reacties. Ik ga alles een keertje proberen en dan zien welke werkt hahah Zoveel waar je helemaal niet zelf bedenkt en toch erg voor de hand liggen. Dank jullie wel allemaal
Het slaapprobleem... Herkenbaar. Tegenwoordig val ik in de zetel in het slaap en wanneer ik in bed ga, ben ik klaar wakker. Om dan na een uur in t slaap te vallen en 4 uurlater weer wakker te worden en dan pas na 2u terug in t slaap te vallen. Overdag doodmoe! Haha... Het lichaam zal me voorbereiden zeker?