Onze dochter van bijna 21 maanden rommelt al 2 maanden een beetje met haar middagslaap. Elke week sloeg ze wel een keer over. De andere keren sliep ze 1.5 tot 2 uur per middag. Nu heeft ze de afgelopen week maar 2 middagen van de 7 geslapen. Het irritante vind ik dat ze echt moe is, zelf vraagt of ze naar bed mag (rond half 1/1 uur). Ik leg haar dan, maar ze gaat gelijk druk liggen praten en zingen, staan. Na 10 minuten is het klaar wakker' hoef niet slapen, wil uit, mama!'. Ik laat haar dan nog een tijdje, tot ze gaat huilen dan haal ik haar er maar uit. Vervolgens zakt ze eind vd middag helemaal in en is er geen land mee te bezeilen. Vorige week heb ik haar één middag laten krijsen op bed, nou ze hield het zo 3 kwartier vol, maar werd er echt niet moe van ofzo. Nu zei iemand tegen mij dat ze me op deze manier misschien wel uitprobeert...? Ik twijfel hier aan, omdat ze s avonds altijd direct in slaap valt. Wat is nu slim.. ik vind het echt vervelend dat ze eind van de middag zo uit haar doen is. Zeker omdat ze momenteel toch al in een fase van driftbuien zit. Iemand nog een goede tip?
Dit is compleet normaal. Een dutje hoeft stilaan niet meer, maar eigenlijk duurt een dag nog nét te lang om die rustig en gezellig door te komen. Het is een fase van enkele weken waar je even door moet. Probeer haar 's middags of net in de late namiddag even wat rust te gunnen door samen een boek te lezen, wat tv te kijken, in bad te gaan... En denk eraan dat ze dit niet doet om dwars te liggen, maar dat ze gewoon moe is. Op tijd naar bed dus op dagen zonder dutje, en proberen om af en toe toch nog een dutje erin te smokkelen. Hier was dat bijvoorbeeld door 'toevallig' 's middags in de auto te zitten, waardoor ze daar in slaap viel.
Ik liet mijn dochter 's middags slapen in haar slaaptentje, dat werkte heel goed. Het is heel beschut en ze kan er niet in staan en er dingen uit gooien. In haar tentje deed ze gewoon "netjes" haar slaapje, in haar ledikant ging ze keten.
Hier 22 maanden en het zelfde probleem. Ik geef t ook na een poosje op want dan lukt het echt niet meer. Vaak ga ik dan rond 15.30 wandelen en valt ze soms ff in slaap in de wagen. Of we gaan rond die tijd ff op de bank liggen met filmpje aan en dan valt ze ook in slaap voor een power nap. Net genoeg om het weer te redden tot 19.30
Tussen 13.00-15.00 moet ze van mij in bed liggen...is dan ook heeeeel moe. Soms slaapt ze pas om 14.00 uur...soms slaapt ze van 13.00-15.15...een heel enkele keer slaapt ze helemaal niet, dan haal ik haar wel na 1 à 1,5 uur uit bed. Mijne is nu net 2.
Hier ook een periode zonder middagslaap gehad, maar uiteindelijk viel hij steeds tijdens het avondeten in slaap, dus toen het middagslaapje maar weer ingevoerd en waren opeens de problemen (laat slapen, vroeg wakker worden) ook weer over. Was gewoon weer even zo'n fase. Nu slaapt hij nog steeds 's middags, maar we laten 'm niet langer dan 1,5 uur slapen, tenzij we 's avonds weggaan en hij toch laat naar bed gaat.
Ja dat zou ik ook graag willen, maar het is hier na een half uur echt krijsen. Dus dan gaat dat laten liggen niet echt...
Nog niet geprobeerd. Ik leg haar nu elke middag omdat ze daar zelf om vraagt. Vanmiddag sliep ze in eens weer wel. De 2 dagen daarvoor niet. Als het tobben blijft, lijkt me dat handig. Bedankt voor de tip!
Fijn, een beetje herkenning! Ik zocht al wat op Internet en kwam meer van deze verhalen tegen. Hopelijk is het een fase en gaat ze na een tijd weer heerlijk slapen.
Zo dit is vervelend... Gistermiddag sliep se weer eens bijna 2 uur. Vervolgens was ze net om 2.00 uur klaarwakker, en nu dus vanaf 4.15 uur. Ze is echt helemaal wakker. Net maar laten zien dat het buiten en overal nog donker is. Nu ligt ze weer, maar wel huilend.
Hey, hier ook!! Het is of snachts goed of overdag goed. Maar beiden gaat niet meer. Hier was ze om 2.40 wakker en wilde onder geen voorwaarde meer in dr eigen bed. Tussen ons in genomen.. heeft ze denk ik 3 x een kwartier geslapen. Ik dus ook haha. Ze slaapt nu sinds 12:00, het is 14:45. Ik maak haar uiterlijk 15.15 wakker hoor... Rottige fase he?
Nou idd, ik vind het maar lastig! Ik heb haar nu van 12.15-13.30 laten slapen, ze viel direct in slaap. Om 13.30 heb ik haar v wakker gemaakt. Ik ben benieuwd hoe ze het vannacht doet! Ze slaapt bij jou al wel lang dan zeg!