Heb nu waarschijnlijk toch een miskraam.. Ik ben afgelopen vrijdag nog voor een echo bij de verloskundige (huisarts) geweest omdat ik nog steeds wat licht bloedverlies had en we afgelopen weekend naar Texel gingen. Op de echo was nog steeds niets te zien (10dgn over tijd). Om een bbz uit te sluiten heeft ze me doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar hebben ze bloedonderzoek en weer een echo gedaan. Ook hier was niets te zien, zowel binnen als buiten de baarmoeder niet. Hcg in bloed was erg laag, dit kun dus alsnog een vroege zwangerschap zijn. Afgelopen maandag moest ik weer terugkomen om bloed te prikken en een echo te maken. Hcg was iets gestegen, maar veel te weinig, en op de echo nog steeds niets te zien. De conclusie: geen goede zwangerschap; een miskraam of een bbz. As donderdag weer terugkomen om bloed te prikken, als hcg dan genoeg is gedaald is het waarschijnlijk een 'gewone' miskraam en anders denken ze toch een bbz... Nu bloed ik sinds vandaag duidelijk meer dan afgelopen dagen en vanmiddag verloor ik een grote rode slijmerige bal/draad... ik denk dat dat het is geweest.. Althans, dat hoop ik! Als het een bbz is, en ik moet geopereerd worden (ik begreep dat dat ook vaak uit zichzelf kan oplossen? Maar dit wist ik niet) raak ik waarschijnlijk mijn eileider kwijt en kan ik niet meer op de natuurlijke manier zwanger worden omdat ik nog maar 1 eierstok en 1 eileider heb. Vind allemaal best wel spannend...
Het is ook allemaal veel te spannend! Het toenemen van bloedverlies en weefsel doet denken dat de boel afkomt en dat lijkt dan iig geen bbz. Schrale troost, ik weet t. Heel veel sterkte.
Loenepoen, wat een ontzettend naar nieuws. Ik praat helaas uit ervaring met 4x een bbz aan de linkerkant. Ik hoop zo voor jou dat het een 'gewone' miskraam is. Je geeft aan een grote rode slijmerige bal/draad te zijn verloren. Ik had dat ook en dacht hierdoor dat het 'klaar' was. Helaas bleek dat niet het geval en is het waarschijnlijk de opbouw van het baarmoederslijmvlies geweest. Na controle bleek er toch een vruchtje in mijn linker eileider te zitten. Doordat mijn HCG niet boven de 1000 was ben ik toen behandeld met MTX (zo heet dat geloof ik) hierdoor hebben ze toen mijn eileider kunnen besparen. Ik wilde even mijn verhaal met je delen. Mocht je meer willen weten mag je mij altijd een PB sturen. Ik ga voor je duimen dat je morgen een mooi dalende HCG hebt. Heel veel sterkte de komende tijd.