ik weet het niet meer!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mommy, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy

mommy Nieuw lid

9 jan 2008
    4
    0
    0
    Hallo,

Ik word echt gek van mezelf..., de hele maand gaat er geen dag voorbij zonder dat ik aan een zwangerschap denk!
    Ik heb afgelopen maand met ovulatietesten gewerkt (had ik toch het idee dat ik íets in de hand had, voor zover mogelijk...)
    Ik slaap de afgelopen week ontzettend slecht en m'n tepels zijn super gevoelig! Zondag is mijn NOD.....en ik heb echt het gevoel dat het "raak" is, vandaag heb ik een test gedaan, maar helaas "negatief"
    Kan eigenlijk ook niet anders, zo vroeg voor mijn NOD, maar ja......ongeduldig he! Heeft iemand ervaring met ovulatietesten, en wat is je mening daarover?

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb geen ervaring met ovulatietesten, maar ik weet wel dat je inderdaad te vroeg was met testen. Wacht 'gewoon' zondag of maandag af. Als je dan negatief test betekent het ook veel meer dan nu.
    Sterkte met wachten en ik hoop dat het raak is!

3. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Heb de ovulatietesten van matcare gebruikt na 7 maanden proberen rond de juiste tijd te sexen. Tweede keer vrijen op eisprong-tijd volgens de ovulatietest was het al raak! Voelde het vier dagen na die eisprong aan m'n borsten: gespannen en pijnlijk, dus toen vermoedde ik dat het raak was. De zwangerschapstesten van matcare kán je vier dagen voor je NOD al gebruiken; ze zijn dusdanig gevoelig, volgens de bijsluiter, dat ze dan al HCG kunnen meten. Dat had ik dus gedaan vier dagen voor m'n NOD en zag een heel licht tweede streepje! Ze raden echter wel aan om toch even tot je eerste dag van NOD te wachten hoor, omdat je anders misschien gaat twijfelen als het tweede streepje te licht is ofzo, of dat ie negatief is, terwijl je wel zwanger bent. Hou ons op de hoogte!

4. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    hoi hoi, een vriendin van me had die ovulatietesten en gaf mij er 1 ( ik was net gestopt met de pil) en op 7 juli was de ovulatie volgens die teste...gesext en ja hoor raak! maar ja...kan zo maar toeval zijn..ik had ook via zo'n cyclusmetertje gekeken en die gaf ook 7 juli aan ...

Succes voor zondag met testen!

Liefs Lisje

5. mommy

mommy Nieuw lid

9 jan 2008
    4
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie! Dat geeft me goede hoop...., het blijft nog even afwachten, maar toch ! :D
    Toch vraag ik me af, in die testen staat dat 20 tot 48 uur na de piek je ovulatie plaats vind. Sex je dan op de dag dat het een piek aangeeft of wacht je een dag...? :(

6. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Je moet sexen op de dag dat ie de piek aangeeft; dus een lijn net zo donker als de controlelijn. En handig is het op zich ook om de dag erna ook nog te doen, gewoon voor extra 'munitie' zeg maar, haha. Want als je probeert precies op je ovulatie te sexen werkt het niet altijd. Je weet namelijk nooit precies wanneer die is en een eitje is niet zo lang bevruchtbaar dus je kan net te laat zijn. Vandaar dat je het op de piek moet doen. Zaadcellen schijnen meer dan 4 dagen te kunnen leven in de baarmoeder totdat er een eitje is. Dus als je binnen 48 uur die eisprong hebt, zijn er nog soldaatjes :-D

7. mommy

mommy Nieuw lid

9 jan 2008
    4
    0
    0
    Dank je wel voor de info! Ik ben van plan om morgen te testen ipv zondag (ik kan écht niet meer wachten... ;) ), maar mocht het niet raak zijn dan weet ik nu precies hoe met die testen om te gaan! Thanxs!

8. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ik ga voor je duimen!
    xxx

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ook als je ovulatietesten gebruikt, hoef je nog niet zwanger te raken. Je weet dan wanneer je ei is, en dat je op dat moment moet klussen. Zwanger raken is van ontzettend veel factoren afhankelijk, dus het is nog even afwachten voor je. Helaas is het ook zo, dat heel veel meiden van alles voelen voor hun NOD, maar dat dit nog geen reden voor zwangerschap is. Ik hoop het voor je!

Deel Deze Pagina