30 jaar oud matras voor de baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Amy28, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy28

Amy28 Lid

3 mrt 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Mijn vraag betreft een meningsverschil wat ik heb met mijn schoonmoeder. Zij heeft de babyspullen van mijn man netjes bewaard in de kelder van de flat (bovengrondse kelderbox, het is er er nooit vochtig ofzo). Veel kan ik nu gebruiken, zoals lakentjes en hydrofielen etc, die ga ik zeker 2 keer wassen en strijken, maar zo ook het matras van zijn babybedje. Mijn man is nu 30 en het matrasje heeft dus ongeveer 27 jaar ongebruikt in de kelder gelegen, ingepakt in wat plastic.

Het is de bedoeling dat mijn schoonouders regelmatig oppassen op ons kind en dat het er ook kan slapen. Maar mijn schoonmoeder staat erop dat ze dat oude matrasje gaat gebruiken, ze heeft het immers speciaal hiervoor bewaard, maar dat lijkt mij niet echt gezond i.v.m. bacteriën, stofmijt, eventuele schimmels die in de matras terecht zijn gekomen door zeker 27 jaar in de kelder te hebben gelegen. Volgens mijn schoonmoeder is het matrasje alleen een beetje muf en moet het een beetje luchten.

Ik maak me hier ernstig zorgen over en koop zelf liever zelf een nieuw koudschuim matrasje die ze kunnen gebruiken, maar dat kan dus tot een conflict leiden. Wat kunt u hierover zeggen? Is het veilig om zo'n oud matras te gebruiken, na zo lang in een kelder gelegen te hebben (ook al is het geen vochtige kelder)? Of maak ik me misschien teveel zorgen?

Heel graag hoor ik uw advies! Alvast bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat is een persoonlijke kwestie. Ik zelf zou een nieuwe kopen. Er kan inderdaad van alles in zitten. En het is ook gebruikt. Zeg tegenje schoonmoeder wat ik heb geadviseerd, misschien dat dat helpt?? Dat je blij bent dat ze op wil passen, en alle vertrouwen in haar hebt, maar dat je wel een nieuw matrasje koopt. Ik ben zelf schoonmoeder, en weet wel hoe het voelt, maar weet ook dat ze er toch wel in mee zal gaan. Laat het geen conflict worden, maar ga er niet mee.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina