Dag dames, heeft er iemand ervaring met het schoonmaakmiddel urine off? Wij gaan binnenkort verhuizen en de vorige bewoners hadden katten. Nu willen we alles schoonmaken met urine off (tapijt, stenen vloer en laminaat). Weet iemand of dat allemaal kan? Is het overigens erg chemisch? Ik ben namelijk zwanger. Ik hoor graag jullie ervaringen. Of andere tips voor het schoonmaken van een huis waarin katten hebben gewoond.
Ik heb deze Ecodor Geurbestrijding - UF2000 for Pets, kattenpis geur verwijderaar werkt heel goed. Kan overal op gebruikt worden en is beter voor jou tijdens de zwangerschap.
Hebben die katten dan overal gepiest? Als het gewone buitenkatten waren of katten met een kattenbak heb je echt niet overal katte-urine Dan kun je een gewoon schoonmaakmiddel gebruiken. Ik zou alleen de plekken waar je echt katte-urine ruikt schoonmaken met speciaal spul en de rest gewoon normaal.
Ik heb dat spul gebruikt toen onze eigen kat op de (stoffen!) bank had geplast. Werkte perfect! Geur was meteen weg en kat heeft er ook nooit meer geplast.
Bedankt voor jullie reacties. Het is niet zo dat ik urine ruik. De katten hebben inderdaad kattenbakken gehad en verder zijn alle meubels weg. Behalve het tapijt op de trap. Het is dus meer voor mijn gevoel dat het lekker schoon is. Hoe zou ik de trap dan moeten reinigen? De rest van de vloeren kan ik dus eigenlijk met gewoon schoonmaakmiddel schoonmaken?
ik zou ook niet alles ermee gaan schoonmaken. zeker niet als je het niet ruikt. wil je het zeker weten dan kan je zo'n uv-lamp bestellen. dan kan je precies de plekken zien waar ooit eens geplast is. (of andere lichaamssappen) en de rest gewoon met een standaard schoonmaakmiddel. of een stoomreiniger. ik dweil hier zelf altijd met een stoomreiniger en als ik zou gaan verhuizen dan zou ik het hele huis onderhanden nemen met dat ding. vloerbedekking had ik er persoonlijk vanaf getrokken en opnieuw laten bekleden. vind vloerbedekking sowieso al niet bepaald fris en helemaal niet als er al andere mensen en dieren op hebben gelopen. en wil je het wel houden dan zou ik er tapijtreiniger op gooien en met zo'n stoomding er overheen gaan.
Nieuwe tapijt op de trap leggen, ik vind tapijt echt zo goor.. Als dit mijn eigen huis was geweest had ik het opnieuw gelegd en de rest van het tapijt vervangen voor iets van laminaat ofzo.. Ik bedoel de rest van de vloeren kun je toch dwijlen met zo'n dettol ding met een lekker fris geurtje?