Beetje kortzichtig om iemand dan gelijk lui te vinden . Ik werk niet en wij hebben een schoonmaakster die elke week komt. En een drieling van anderhalf. Boven schoonmaken (stofzuigen, badkamer, strijk) gaat niet als ze wakker zijn - en als ze slapen (en dat doen ze overdag maar weinig meer) kan ik boven niet stofzuigen en ben ik daarnaast bezig met stofzuigen/dweilen beneden en de boel daar aan kant te maken. Met kleine kinderen wordt het sowieso al sneller vies thuis, júist als je niet werkt en de kinderen dus ook de hele dag thuis zijn. Ik kom best toe aan de wc's, stofzuigen en dweilen en de keuken, maar veel meer ook niet. Dus heerlijk om iemand te hebben die boven de boel doet en af en toe ramen lapt of de koelkast schoonmaakt ofzo.
Andersom hetzelfde. Als marnatman thuis zou zijn of minder zou werken dan ik doet hij het huishouden. We doen het ook wel samen. Geldt dus niet alleen voor vrouwen.
Ik lees ook best vaak hier dat er dames ongewenst werkloos thuis terecht gekomen zijn. En dat ze het extra geld, wat ze eerst verdienden, best wel missen. De diverse dames die ik tot nu toe als hulp gehad heb, waren ook voornamelijk thuisblijf-moeders. Met het geld wat ik betaal aan een hulp in de huishouding, help ik dus ook een gezin.
ik, en nee, ben zeker niet lui maar heb jonge kinderen en doe daarnaast ook vrijwilligerswerk en sport veel. heb gewoon een hekel aan schoonmaken, zeker in die hitte ( ik woon in het buitenland)..
Nou ik heb nu verlof en vind het huishouden erbij best zwaar (maar mn nekklachten en hoofdpijn speelt daar ook een rol in) met twee kindjes kom je niet goed aan lg uishouden toe dus doen we dat vooral in het weekend (standaard dingen als stofzuigen, stoffen dweilen gebeurd wel) Dus als ik steaks werk zou ik best wel een schoonmaakster willen om de week voor de extra dingen gromdig te doen..
Ja hier,paar jaar de strijk laten doen,gewoon omdat ik een hekel heb aan strijken en we het konden betalen.De buurvrouw kon het extra centje goed gebruiken en ik had nooit geen stapels strijk meer liggen.Beide blij
Omdat vrouw thuis zit en manlief zo'n 50 uur per week van huis is misschien? Ik vind ook dat als je niets aan de handjes mankeert en je zit fulltime thuis dat de vrouw het zelf moet doen. Al die andere dingen vind ik gewoon smoesjes . Als ik voor mezelf mag praten, heb ZAT tijd voor m'n zoon, het huishouden EN daarnaast kan ik nog luieren ook. Je bent echt niet uren en uren achter elkaar alleen maar met de kids bezig en ook niet met het huishouden.
Oww wat zou ik het graag willen... Ik werk dan wel, maar therapeutisch dus niet veel.. Mijn man en ik werken om en om dus we zijn veel thuis, dus ook extra opruim en schoonmaak werk. Verder heb ik reuma en een hernia, dus zou het goed kunnen gebruiken al werk ik maar 6 uurtjes per week! Owja ik heb ook de jonge kindjes die ik hier veel voorbij zie komen. Maar helaas de financiele middelen zijn er niet (ten minste we kunnen het beter gebruiken..) Ik kan me dus goed voorstellen dat er zat mensen zijn waarbij niet beide ouders werken en het kunnen betalen een hulp in de huishoudinh hebben!
Nou ik moet zeggen dat ik momenteel wel grotendeels bezig ben met het huishouden, ik heb echt knoeikonten ook. Maar het meeste doe ik in de avonden, heb zojuist de hele keuken schoongemaakt en het hele huis gedweild, met kinderen is grondig schoonmaken niet altijd handig.
Nou ik zou dat graag willen... en ja...ik ben ook erg lui...dat geef ik toe. Ik zit liever met een leuk tijdschrift op de bank... ( ik vind huishouden doen niet leuk) Maar goed, toch wel een beetje zonde geld want ik kan het best ( een beetje) zelf Maar als ik er geld voor over zou hebben zou ik iemand willen 1 keer per 2 weken voor de ramen, de badkamer even helemaal super goed en de tuin. Maar ja...
Snap ik niet zo heel erg goed. Hoe oud zijn ze? Eerste paar jaar heb je nog middagslaapjes, in deze tijd kan je bergen verzetten. Daarna zijn ze oud genoeg om tijdens de stofzuig/poets/veeg/opruim/wasgoed/ramen lappen/strijken/was opvouwen etc. etc. zichzelf even te vermaken, desnoods even voor de TV
Ach ja, ze schrijft dat het daar geen drol kost, dus waarom zou ze? Bovendien helpt ze er ook nog een ander mee door het uit te besteden.
ja maar 3 kinderen doen niet allemaal om dezelfde tijd slaapjes. Hier wilde ze allebei niet slapen vandaag (1 krijgt weer een tand, andere zat te jengelen), hele middag mee bezig geweest en toen was de dag alweer om en loop ik weer achter haha.
Als mijn jongste een middagslaapje doet, doe ik er zelf ook eentje of ga lekker op de bank met een tijdschrift en een kop thee. Ik vind het zwaar, 2 jonge kinderen. Nog steeds gebroken nachten en sowieso vind ik het veel energie kosten. De meeste dingen doe ik ook met de jongste erbij als de oudste op school is, kan prima. Maar het liefst vermaak ik me met hem of als hij eventjes speelt, tijd om de krant te lezen enzo. Ik vind ook altijd dat ik dat verdiend heb als ik heb gestofzuigd, de vaatwasser heb aangezet en de plee schoon is
Als je hulp in de huishouding bent bij iemand, werk je dus en ben je geen thuisblijfmoeder volgens mij. Of heb ik het verkeerd begrepen. Ik heb een aantal jaren gewerkt bij een stel dat een café-restaurant heeft hier in de stad (en wonen erboven). Ze hadden destijds toen ik er kwam 2 peuters van 4 en 2 en nog een kleine op komst. Zij werkte af en toe mee in het café, deed de administratie e.d. en had - logisch - geen tijd meer voor het huishouden met hun koters er ook nog eens bij. Ze werkte dus niet buitenshuis maar hielp haar man waar nodig in hun zaak. Ik deed alles wat moest gebeuren op de dagen dat ik er was, hond uitlaten op de 3 kleintjes passen, het huishouden van onder tot boven incl. de was en de strijk. Ik was daar 2, in drukke periodes 3 dagen in de week. Ik vond het geweldig om te doen maar was 's avonds doodop, kun je nagaan wat zijzelf gehad moet hebben. In zo'n situatie vind ik het heel normaal om hulp te hebben. Met zwangerschap, ziekte e.d., een huis vol kinderen kan ik het ook goed begrijpen, maar om nou een werkster te hebben puur uit luxe terwijl je er zelf heel goed toe in staat bent om te doen vind ik wel wat ver gaan. Ook als het de man betreft die thuis is trouwens. Zelf werk ik nu 2 ochtenden (normaal gesproken 3) en 's avonds thuis nog een paar uur. De ochtend die ik anders normaal gesproken ook werkte (thuiszorg) is Dennis gewoon nog bij de gastouder en ga ik als een razende gek door het huis met mijn emmer sop. Héérlijk. Maar het is wel weer even gedaan en dat is wel een lekker gevoel.
En ik geef het ook toe, wat huishouden betreft ben ik mega lui. En het interesseert me geen drol. Ik heb genoeg andere kwaliteiten
Ik vind dat helemaal niet raar hoor... Zoals iemand hierboven al zei...met een kind ( of meerdere) kom je aan sommige dingen gewoon niet goed toe. Ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je onder schoonmaken verstaat he... Stoffen, stofzuigen en dweilen enzo..ok prima niet zo'n punt maar eens goed je keukenkasten doen..badkamer lekker in de chloor zetten..kledingkasten uitruimen..zolder schoonmaken..noem maar op .. ik kom daar echt niet aan toe hoor met een kindje erbij... Daarbij..ligt er ook maar net aan hoe groot je huis is he..een appartement is makkelijker bij te houden als een grote villa om maar wat te noemen Kortom..vind t nogal kort door de bocht om iemand lui te noemen die een werkster heeft terwijl ze niet werkt. ( heb zelf overigens geen werkster .. breng mn kindje af en toe naar oma en opa om de grote klussen te doen...) x
Dan klus je bij.. En meestal zwart. Op papier dus een TBM. Maar ik snap je punt. We hebben ook iemand gehad die nam wel eens haar oppaskindje mee...voor die uurtjes kreeg ze dus dubbel betaald. Volgens mij is het een complete verborgen economie, dat bijverdienen op die manier.
Ik heb geen schoonmaakster, maar een vriendin van mij wel. Zij is thuisblijfmoeder, haar man werkt fulltime. Ze heeft 5 kinderen en een heel groot huis, ze komt simpelweg niet aan het hele huishouden toe. Alleen aan de was en strijk heeft ze zo ongeveer een dagtaak. Zij heeft dus hulp in de huishouding voor de grote klussen (badkamer, ramen wassen etc.).