niet werken en een schoonmaakster??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    MamaPeetje, nodig je uit om hier een dagje mee te draaien, kijken of je dan nog steeds dezelfde mening hebt....tijdens de slaapjes van de kinderen (1x1.5uur als het meezit) is er tijd om schoon te maken ja - troep van de lunch opruimen, was erin, was vouwen, stofzuigen, dweilen, wc... dan zijn hier de anderhalf uur echt om! En dan blijft de hele boel boven dus liggen. En nee, drie dreumesjes die elkaar opstoken tot kattekwaad kan je niet even rustig beneden laten terwijl je zelf de badkamer boent en hun kamer schoonmaakt ;).

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehh even buiten het feit of iemand veel/weinig te doen heeft .. Als je het kunt betalen waarom niet? Omdat het hoort dat je het zelf doet..
    Neuh dat vind ik maar raar. Je kan dan ook leren hoe je je auto onderhoud bijv.. kan je dat ook zelf doen.. maar dan is het weer niet raar dat je iemand inhuurt..

het is maar net wat voor jou en je gezin werkt.

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Mijn zoontjes zijn ruim 3 (bijna 4) en ruim 1 jaar. Wat de slaapjes betreft...om het kort te houden: beide zijn niet zo dol op slapen overdag. En bij beide heel lang gebroken nachten (nog steeds gaande dus met nummer twee;). Mijn oudste slaapt sinds zijn 2de niet meer overdag en mijn jongste slaapt nu 1 keer 3 kwartier a uurtje overdag... Ze kunnen best even lekker spelen (individueel, samen gaat nog niet echt goed), maar dan doe ik de dingen die echt even moeten (koken/vloer/wc/was/afwas) maar daarmee is het niet klaar, ik heb graag dat de badkamer, keuken en slaapkamers ook altijd grondig gedaan worden, het wordt allemaal veelvuldig gebruikt en het is een stoffig land waar ik in woon :) Nu red ik dat dus niet zoals ik het wil. Over een tijdje, met hopelijk nog een kindje en een veel groter huis, red ik het al helemaal niet. Mijn man werkt buitenshuis en de avonden zijn we beide moe, dan willen we eigenlijk gewoon rust en tijd voor andere belangrijkere dingen dan het huishouden. Dus dan is een hulpje erg fijn natuurlijk. Maar we zien wel wat de toekomst brengt...

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

ik werk niet veel op het moment en heb een schoonmaakster. waarom? omdat het kan. ik vind het wel grappig om te lezen dat andere mensen zich daar druk om maken Haha :)

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Heerlijk!:)

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Als het hier zou kunnen zou ik het doen!
    Ik zou ook een kok huren. Dat nog liever eigenlijk.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Ik HAD een schoonmaakster dit kregen er van de gemeente vergoed omdat ik chronische ziek ben en veel huishoudtaken te zwaar zijn voor mij en ik dan niets met de kinderen kan doen omdat ik overal pijn heb

Mijn man werkte fulltime en om daarna nog het complete huishouden te doen trok hij ook niet omdat hij er in de nachten ook uit ging voor de kinderen omdat ik dus chronische ziek ben

Toen kregen we dus een hulp in de huishouding

Nu heeft mijn man een baan waarbij hij minder uur hoeft te werken bij meer salaris dus hij heeft aangegeven dat hij het huishouden weer kan doen omdat we er ook geen " misbruik " van willen maken

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Jeetje, wat maken sommige mensen zich hier druk over zeg!

Waarom MOET je als vrouw zelf je huishouden doen? Als je het niet leuk vindt en je hebt het geld voor een schoonmaakster dan heb je toch groot gelijk dat je een schoonmaakster neemt? Waarom niet? Kom op zeg.

En vind je het huishouden niet erg om te doen naast je werkweek van 40 uur dan is dat ook prima. Dat mag iedereen toch zelf weten?

Het huishouden uitbesteden kan voor velen juist enorm veel schelen. En ook al zou je het kunnen doen als je kinderen slapen, als je daar geen zin in hebt of in die tijd andere dingen te doen hebt dan is dat toch geen probleem. Maak het jezelf makkelijk en schakel een huishoudelijke hulp in. Je stimuleert de economie een beetje, voorziet iemand van werk en je haalt voor jezelf een last van je takenpakket af. Iedereen blij!

Natuurlijk kan niet iedereen het zich veroorloven en zullen er mensen zijn die het geld wel hebben maar die het onzin vinden, maar dat betekent toch niet dat het dus onzin is en iedereen het maar in zijn vrije uurtjes moet doen?

Of je nu hele dagen thuis bent of 40 uur werkt: doe wat je fijn vindt!

9. emje

emje Niet meer actief

ik werk ook niet en hier komt mijn moeder 2 keer per week helpen met het huishouden. dit omdat ik bepaalde dingen niet kan of de energy er niet voor het vanwege mijn handicap.

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik werk dan wel maar durf eerlijk toe te geven dat ik een schoonmaakster heb omdat ik een gruwelijke hekel heb aan poetsen.
    En ik ben ontzettend blij met mijn schoonmaakster, die poetsen wel leuk vind.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik zit thuis en heb een hulp gehad maar ik ben lichamelijk beperkt, werd helaas een te dure luxe...

Ik zie het dus wel als luxe en in principe zeg ik dat wanneer je gezond bent kan je het huishouden gewoon zelf doen maar als je er het geld voor (over) hebt, vooral doen!

Ken overigens weinig mensen die het huishouden 'leuk' vinden ;)

12. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen, meer omdat ik het niet zo fijn zou vinden als een 'vreemde' door mijn huis zou gaan. Maar er is helemaal niets mis mee als je het wel zou kunnen doen en toch iemand inhuurt ervoor, vind ik! Ik kom er ook niet zoveel aan toe als ik zou willen.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Túúúrlijk! :) Gewoon doen als het financieel kan! Poetsen vind ik DE meest geestdodende tijdsverspillende bezigheid die er is. Ik doe als sinds m'n 22e het huishouden niet meer zelf, ik kan wel leukere en zinvollere dingen bedenken om met mijn tijd te doen! :D

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik ben fulltime thuis. Beide kinderen gaan lange dagen naar school en toch komt er een dame af en toe een handje helpen.
    Inderdaad, ik ben erg lui in het huishouden. En als ik alles zelf zou doen, dan ben ik 24/7 bezig en ik ben juist thuis om de leuke dingen te doen.
    Wel moet ik erbij zeggen dat wij een groot huis hebben en eigenlijk elk weekend gasten over de vloer hebben, dat neemt veel rotzooi met zich mee.
    De poets maakt de gastenkamers netjes, onze drie badkamers en de speelkamer vind ik ook altijd wel een leuke voor haar.
    De tuin doe ik nog wel zelf, en daar ben ik nu per week al zo'n acht uur aan kwijt.
    O ja, en de ramen aan de achterkant van de woning worden gedaan door een glazenwasser.
    :)

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb het ook gehad toen ik zwanger was (vanaf ong. 7 maanden tot drie maanden na de geboorte). Een keer per week hulp. Ik vond het vooral fijn dat ze stof afnamen, stofzogen en dweilden. En al die harde poetsklussen deden. Ik had geen moeilijke zwangerschap, maar vond het wel heerlijk. Soms mis ik het nog. En ja, dan ben ik misschien lui, maar ik vind het huishouden gewoon drie keer niks. Al ben ik ook allergisch voor rommel, dus als ik aan het poetsen sla is het altijd met een hoop zuchten en steunen :D
    Overigens heb ik geen hekel aan de was, dat vind ik heeeel ontspannend.

De hulp voor en na de zwangerschap wordt hier trouwens deels vergoed door de zorgverzekering.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Waarom zou je wel een schilder kunnen betalen om je huis te schilderen, een loodgieter om je verstopte afvoer te verhelpen, een kapper om je haar te knippen, een fietsenmaker om je band te plakken (en ga zo maar door); en niet een schoonmaakster om je huis netjes bij te houden? Er zijn zo veel dingen die je zelf zou kunnen doen, maar toch kiezen velen ervoor om dat uit te besteden.

Doe wat je zelf kunt en wilt doen, en laat anderen doen wat je zelf niet kunt of wilt doen als je daar het geld voor over hebt. Dat geldt voor werkenden en niet-werkenden.

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Nou ik ben al bang voor de reacties maar goed...:D

Ja mijn man werkt, ik niet meer ik ben fulltime huis Mama geworden en ik heb nog een huishoudster ook! Nee ik ben niet ziek en markeer niks. Wij hebben 4 kinderen en wij doen elke dag zelf het huishouden echter de ramen, grote beurt keuken e.d. besteden wij uit.

Voor mij hoeft dit niet perse maar mijn man vind het belangrijk dat ik ook aan eigen dingen toe kom behalve het huishouden en de kinderen.

Verwend? Ik vind van niet want met de was, elke dag de wc's stofuigen, dweilen enz kortom alle dagelijkse bezigheden ben ik toch al gauw 2 a 3 uur per dag kwijt dus ja. Buiten om de vaatwasser en dat soort dingen..

Ik vind het iig erg fijn! :D

18. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Nee vind het niet raar, als je het fijn vind en het kan betalen waarom niet?

Dus als je thuisblijfmoeder bent moet je ook maar je eigen brood gaan bakken omdat je daar toch tijd genoeg voor hebt omdat je niet buitenshuis werkt?

19. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik werk niet, volledig afgekeurd, en ik heb sinds kort een schoonmaakster omdat ik de grote dingen zoals de badkamer niet kan doen vanwege reuma. De schoonmaakster komt 1 keer in de 2 weken 3 uurtjes.

20. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik heb ook een schoonmaaktster gehad terwijl ik volledig thuis zit (ziektewet), heb chronische pijn aan mn handen. maar is me slecht bevallen. verdeel de taken nu meer over de week.

Deel Deze Pagina