niet werken en een schoonmaakster??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Waarom?? Gewoon omdat het kan!! :D

2. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vind het op zich helemaal geen gek idee hoor! Ik heb geen 'vast' werk en we willen geen geld uitgeven aan een schoonmaakster, dus ik doe het nu lekker zelf. Maar ik denk dat de dame in kwestie vele malen beter schoonmaakt dan ik dat doe... Ik doe wel heel erg mijn best, maar over het algemeen heb ik er niet echt kaas van gegeten en grijp is als ik echt 'hygiënisch' wil altijd daar de bleek :D.

Ik zou het zien als extra, iemand die qua schoonmaken gewoon van wanten weet en alle hoekjes, kiertjes, kastjes e.d. meepakt die ik in de routine-schoonmaak met de franse slag doe.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    owh ik zou het wel weten als wij heeeeeeel veel geld hadden:) dan zou ik stoppen met werken en lekker hulp nemen:) is toch geweldig!!! ehm, de strijk zou op 1 staan, dan iemand die mijn hele huis organiseert en mij helpt om het bij te houden en dan gewoon iemand die lekker elke week even sopt:)

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik ga nu iets heel politiek incorrects zeggen: wat doen de dames en heren die vinden dat je zelf moet schoonmaken als er een gat in een betonmuur geboord moet worden? De ervaring die ik heb is dat ze er met hangende armpjes naast staan en zeggen (zonder überhaupt de boor uit de doos gehaald te hebben): 'o, maar dat kan ik niet, hoor. Dat doet mijn man/vrouw, broer, vader, buurman altijd voor me.' Aaarggh! (Ja, dat zit me hoog als niet heel goede huisvrouw maar daarentegen retehandige klusser, al zeg ik het zelf.)

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Echt he! Alsof klussen geen meerwaarde heeft, en dat uitbesteden is opeens wel ok en niet 'lui'?

Ik verf veeeel liever de deurposten en kozijnen ipv stof te zuigen of te poetsen... vind dat zo'n stom werk en het is gewoon nooit af en voldoening gevend.

Mis de hulp nu echt.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    heerlijk!!!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nou inderdaad, gisteren trouwens mn tuindeuren afgemaakt terwijl de poets lekker los ging in de keuken :D

8. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Misschien als je psychisch veel klachten hebt,nu zwanger bent en een kleintje rond hebt lopen van bijna twee jaar???

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik zou het niet willen.
    Heb zelf ook bij mensen thuis gepoetst en je komt stiekem toch wel veel te weten over die mensen.
    Ik zou het niet prettig vinden als 'vreemde' mensen zoveel privé zaken over ons weten.;)
    Nou moet ik zeggen dat ik met al de mensen waar ik poetste een goede band had dus die voelden zich allemaal erg op hun gemak bij mij maar ik ben wel erg gesteld op mijn privacy dus van mij hoeft het niet.

10. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    ehhh.. vindt het apart zoiets.. Behalve als je een heel groot huis hebt .. of heel veel kinderen hebt vooral die onder 5 jaar zijn mischien..
    en als je een reuma hebt.
    Voor de rest vindt ik het apart iets nooit aangedacht zoiets.

Ik red me wel hier heel goed alleen zou heel graag assistant willen hebben want moet altijd zoveel dingen regelen en soms kan ik het serieeus niet alleen doen ..hahaha
    Maar dat vindt mensen al raar ..............dus tsjaaaaaaaa

11. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Als het kon, had ik het gedaan!

Ik vind poetsen helemaal niet erg, maar met 2 kinderen onder de 2 jaar heb ik er gewoon te weinig tijd voor.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou het ook wel handig vinden voor als ik ooit weer zwanger zou worden, i.v.m verplichte rust die ik dan zou moeten nemen. En mijn man werkt momenteel niet, maar ook al zou hij dan werken... Voor mijn gevoel belast ik mijn man dan gewoon veel te veel met de volledige zorg over mijn dochter, werk buitenshuis én huishouden doen met alles wat daarbij hoort. Vind het in sommige situaties dus helemaal niet raar.

En daarbij, sommigen hebben gewoon geen oog voor rommel of een idee hoe je het huishouden runt, en dat is niet lullig bedoeld (dus die mensen zijn heus niet lui). Mijn moeder werkt bv. als huishoudster bij een arts, en die weet pas sinds kort hoe een wasmachine aangezet wordt (deed mijn moeder dus ook). Na 30 jaar ofzo...

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Het is ook gewoon goed voor de economie om een hulp in huis te hebben. Als iedereen op zijn geld gaat zitten, schiet het ook niet op. Beter help je er een ander gezin mee!

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Als je het kan veroorloven, en je er goed bij voelt waarom niet? Voor andere dingen is het ook heel normaal om iemand in te huren.

Ik heb het er nu nog niet voor over maar het word wel steeds aantrekkelijker, al is het maar eens in de maand ofzo, voor de ramen, keuken en badkamer. Heerlijk lijkt me dat.

Wie weet, droomt nog even verder.

15. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hahaha, laten we dit topic over een half jaar nog een keertje openen en kijken of je er dan nog zo over denkt :D

Laatst was onze dochter een dagje met opa & oma op stap en ik bedacht me ineens: waar had ik het in hemelsnaam zo druk mee toen er nog geen 2e was. Twee kids is toch wel even een heel ander verhaal als één (2x zo veel was, 2x zo veel strijk, 2x zo veel troep, 2x zo veel ..... nou ja .... alles dubbel dus :D)

Of ben ik de enige die er zo over denkt :)

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Als wij het konden missen zou ik het wel weten hoor:D!

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Heb jij een kasteel ofzo? :$

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik werk zelf 20 uur, en zou ook best een schoonmaakster willen hebben hoor.
    Denk dat stiekem iedereen dat wel zou willen, ik geloof niet dat iemand echt poetst omdat ie het leuk vindt.
    Helaas zit dat hier er echt niet in..
    Maar ik poets nu op dinsdagochtend zoveel mogelijk, omdat mijn zoontje dan naar de psz gaat.
    En dinsdagmiddas gaat ie (nog) naar bed, dus kan dan ook nog wat dingen doen.
    Dat zal ook wel anders worden als ie niet meer naar bed gaat.
    Maar stoffen, stofzuigen, dweilen en de wc gebeurt hier dus wel wekelijks, maar zou zo graag iemand willen die de extra dingen doet, zoals de kasten uitmesten en schoonmaken. ;)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou het ook graag willen. Bij een ander schoonmaken is makkelijker als bij jezelf vind ik.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Als ik het geld had, leek het me wel wat hoor. Gewoon een beetje extra hulp, want mijn hobby is het niet.

Deel Deze Pagina