Nee hoor dat heb ik ook ..met maar 1 kindje in huis kan ik ineens alles gewoon doen (oke strijken durf ik niet). Menn wat een verschil.. haha
Telt verlof ook? Als ik niet zou werken EN we zouden het geld er voor over hebben, dan zou ik dat denk ik ook doen. Niet omdat ik lui ben (bedankt voor de vooroordelen, Marnatman), maar omdat ik er echt een gruwelijke hekel aan heb. Zuigen en dweilen valt nog wel mee, maar écht poetsen, stoffen, de ramen doen, etc.... Brrrr... nee dank je...
hmm ik verbaas mij wel over de reacties eigenlijk. Ik had gedacht dat veel meer mensen het gek zouden vinden. Wij hebben dit gesprek pas op een verjaardag gehad nl, en de dame die dit ter sprake bracht werd nogal aangevallen. Hier liggen de meningen duidelijk anders Ik ben zelf niet van plan hoor om het te doen, ben gek op poetsen.
Een duizendje of acht? Wij verdienden nog niet eens de helft en kunnen makkelijk een schoonmaakster voor 3 uur per week betalen... Zo duur is dat niet! Vraag ik me toch af... Jij maakt zelf schoon bij andere mensen? En werken die mensen ook allemaal? Ik weet dat onze schoonmaakster in elk geval op 3 adressen werkt, waar niemand (meer) werkt. Maar als jij bij iemand zou schoonmaken en die persoon werkt niet, vind jij die mensen dan lui?
Nou ik zou het heel graag willen hoor, ook het niet-werken trouwens (nou ja zo af en toe). En waarom zou je moeten als je niet werkt? Als je een hekel hebt aan schoonmaken en je hoeft het niet te doen, waarom zou je dan je kostbare tijd er aan besteden?? Lijkt me heerlijk om die tijd aan leuke dingen te kunnen besteden, het leven is al veelste kort
Dat kan ik me werkelijk waar niet voorstellen! Is dit topic niet stiekem een verkapte sollicitatie dan? Overigens verbaas ik me ook, maar meer omdat in topics zoals "Hoe vaak poets jij je huis?" altijd zowat iedereen hun huis iedere dag stofzuigt en dweilt!
Ik werk op dit moment 24 uur en wil ook heel graag een hulp in huis. Omdat ik lui ben ja. En omdat schoonmaken kutwerk is. En omdat mijn huis 4 verdiepingen heeft en ik 5 katten heb. Als ze (ga ik even vanuit) dan komt, ga ik die dag óók zelf aan de slag, maar als ik alleen thuis ben, kan ik me daar echt niet toe zetten. Dus zie het echt als HULP in de huishouding en ik vind daar helemaal niks mis mee, voor niemand. Werkend of thuisblijven, gezond of gehandicapt, met of zonder kinderen. Leven en laten leven.. altijd maar die (voor)oordelen hier..
Aangevallen? Wat triest. Lekker belangrijk toch, als iemand zijn tijd liever niet aan poetsen besteed? Mijn favo bezigheid is het niet, maar ik vind het heerlijk om in mijn huis om te prutsen. Als ik dit niet zou hebben, of heel erg op mijn privacy gesteld zou zijn, had ik ook wel een poets hoor. Die hadden we wel, toen ik nog werkte. Nu hebben we alleen nog een glazenwasser. En strijken doe ik gewoon niet meer
Lui?? Zegt meteen hoe degene die dat zegt over vrouwen denkt. Ik heb er gewoon een bloedje dood aan! Ik doe het hoognodige, vind het zonde van mijn tijd en het doet me veel pijn. Ik heb een tijdje een poets gehad, die kreeg 12,50 per uur. Via een vriendin, want ze was zo goed! Ze dweilde m'n parket met marmerreiniger, schuurde m'n hardstenen schouw met een schuurspons (kaarsvet) en rookte de hele tijd. Toedeloe!
Kwestie van vraag/aanbod lijkt me. Heb je het geld voor een werk(st)er en je vindt het geen probleem dat hij/zij je regelmatig voor de voeten loopt: waarom niet? Hoewel wij ons in principe best een werkster kunnen veroorloven blijf ik liever baas in eigen huis. Helaas betekent dat dat we geen showhome hebben, maar ach, er zijn belangrijkere dingen in het leven...
+ 1 Hier heb ik ook een hekel aan schoon maken. Als je het kunt betalen, waarom zou je dan geen schoonmaakster inhuren? Ook als je de tijd er zelf wel voor hebt.
Had mijn eerste poets kunnen zijn, die hebben wij ook vrij snel ontslagen. (Ik kon de sporen volgen van waar ze wel had afgestofd, lekker makkelijk om spullen heen en vooral alle hoeken overslaan) Onze huidige poets is een schat, blijft soms langer om het goed af te maken, en is tijdens onze verhuizing een hele dag komen helpen. Ze wilde er geen cent voor hebben. En ze poetst prima (en blijft van prive spullen af)
Geen kasteel, wel een gezellig huis met allemaal kamertjes, kleine trappetjes, en in de grote kamers een badkamer, de rest enkel een wastafel. Buiten wel riant, maar het is dan ook Belgie he en dan nog eens een huurhuis. Ons eigen huis in NL is stukken kleiner, een postzegel als tuin en heeft een stuk hogere waarde (nu nog wel tenminste ). Maar ontopic, als jij je tijd niet wil spenderen aan schoonmaken, waarom dan geen schoonmaakster als je het kan betalen. Ik kan zoveel leukere dingen bedenken dan schoonmaken, daar ben ik echt heel goed in
Ik heb in mijn studiejaren ook flink wat afgepoetst bij anderen via thuiszorg maar kwam niks bijzonders te weten via al dat stof hoor Ik blijf met mijn handen en neus uit hun prive. En als ik zelf een hulp zou nemen dan is dat niet voor alle ruimtes in huis; mijn slaapkamer, woonkamer en studeerkamer bijvoorbeeld, doe ik wel zelf. Mij gaat het meer om tijdrovende huishoudklussen zoals de badkamer en keuken, ramen, trappenhuis, uitvoerige dweilbeurten etc. Oh en ik zag hier een paar keer de strijk voorbij komen...die zet ik ook op mijn lijstje
Is niet zo verbazingwekkend denk ik. Ik loop liever niet met allemaal kruimels enzo tussen mijn tenen Heb een zoontje die je gerust kruimeldief kan noemen maar laat het liever de stofzuiger doen ivm zijn gezondheid Wat voor de een 'vaak' of 'weinig' is kan voor de ander het tegenovergestelde zijn, ieder heeft een andere gezinssamenstelling en andere regeltjes in huis. Dus ja, je kunt je eigen thuissituatie niet vergelijken met die van anderen, vandaar de grote verschillen op gebied van o.a. het huishouden. En wat betreft het wel/niet leuk vinden van het huishouden. Als ik ongestoord kan poetsen (of er zelfs betaald voor zou krijgen) dan ervaar ik het niet als storend...zelfs ontspannend (op de grote klussen na dan). Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat er mensen zijn die het graag doen, helemaal top toch.
Waarom meteen lui? Misschien maakt iemannd gewooon de keuze om andere dingen met zijn of haar tijd te doen. Zou ik ook doen als ik het kon missen.
Het is toch heerlijk als je thuis komt van, doe eens gek, een middagje ballenbak en je hele huis is weer fris?! Ik vind het heerlijk En dan vinden ze me maar lui.. Hou er gewoon niet van dus laat ik het lekker doen