niet werken en een schoonmaakster??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben echt benieuwd naar het antwoord, Marnat!

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Tis dat ik de centen goed ergens anders voor kan gebruiken maar als ik geld genoeg had gehad had ik ook wel een poets willen hebben hoor :p :D

3. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Dit dus! :)

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    pfff. waarom niet ff serieus schoonmaken is gewoon stom, saai vermoeiend en ook nog een stom (had ik die niet al genoemd ;) )

Als je het kan missen moet je het gewoon doen zo niet kun je het beter toch zelf doen.....

wij wonen op het moment in een appartement die is niet zo groot dus makkelijk bij te houden maar als we eenmaal gaan verhuizen en drie verdiepingen moeten schoonhouden zal ik wel wat harder aan de bak moeten....of miss. toch een schoonmaakster btw ik werk 3 dagen per week ;)

5. tulip

tulip Niet meer actief

jusi, haha nee dit is geen verkapte sollicitatie;) ik ben er gek op in mn eigen huis, omdat ik het heerlijk vind dat alles schoon is, maar wordt er niet echt blij van om het ook bij anderen te doen hoor;)

aszz, ja vond ik ook, moet zij weten...maar daardoor werd ik wel benieuwd wat de algemene gedachte hierover zou zijn...maar hier wordt het dus als vrij normaal gezien.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Meningen verschillen nogal. Jammer dat er geen poll bij zit. :)

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ja haha, met 1 kind :(

8. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Ik wil niemand beledigen maar ik vind het echt lui.
    Als je niet ziek bent ofzo kan je best zelf je huishouden doen vind ik. Zeker als je fulltime thuis bent.
    Huishouden doen kost niet zoveel tijd als je het bijhoudt.

Moeder die werken hebben het ook druk, met hun werk, zorg voor de kinderen en het huishouden.
    Een kennis van me werkt fulltime. Haar man werkt nog meer. Niet omdat ze luxepaardjes zijn, maar omdat het leven nu eenmaal duur is. Ze hebben 2 kinderen, 2 druktemakers.
    Op welk moment van de dag je ook komt, ze heeft het altijd netjes in huis. Ik vroeg haar eens hoe ze dat toch deed. Met een drukke baan, en 2 kinderen.
    Het zijn ook leuke kinderen, zitten allebei op voetbal, daar is ze bij betrokken, ze is bij school betrokken.
    Voor haar is het normaal. Gewoon een kwestie van bijhouden zegt ze.

Ik begrijp dan niet waarom iemand die de hele dag thuis is geen uurtje de tijd heeft (over de dag verdeeld) om te poetsen.
    Je hoeft toch niet elke dag je huis van boven tot onder met dettol af te soppen? En een kind kan ook in de box/voor de tv, als je even de stofzuiger door de woonkamer slingert.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zeg toch niet dat ik er geen tijd voor heb? Ik heb er gewoon geen zin in. Ik weet wel wat leukers dan ramen lappen als de zon schijnt :D

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik besteedt dat uurtje liever aan andere dingen, gezellig lunchen met vriendinnen/shoppen/high teaen/borrelen of gewoon lekker op de bank met de beentjes omhoog en een latte machiato.
    Dan maar lui :p

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Omdat ik schoonmaken stom vind ? Ik zit liever in de zon als het zomer is, speel liever met de kids, help liever op school, ga liever met de kids op pad .. Dus ja als ik het geld zou hebben zou ik een schoonmaakster nemen, heb gewoon een hekel aan schoonmaken.. Schaam me er geen moment voor hoor :D

12. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Schoonmaken is ook niet geweldig leuk.
    Maar of je elke week de ramen zeemt of andere grote dingen doet..
    Gewoon even stofzuigen en de was ophangen is toch niet zoveel werk... Als je dat soort kleine dingen bijhoud heb je tijd genoeg voor andere dingen. Zeker als je toch al de hele dag thuis bent.

13. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Zonde van mijn tijd :D

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar net alsof je de hele dag thuis bent alsnje niet werkt;)

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nou als wij het geld hadden kwam er hier direct een huishoudster, of ik nu werk of niet.
    Wat een pokkewerk.
    En moet je nagaan dat ik nu fulltime poets bij anderen thuis haha (kan door de zwangerschap geen andere baan krijgen).
    Ik doe dit voor de thuiszorg bij mensen die niet zelf kunnen en een paar adressen voor mijzelf, grotere huizen en die vrouwen willen hun tijd ook liever aan leuke dingen besteden.
    Ik vind ze zeker niet lui, ze zijn gewoon slim het klote werk uit te besteden. Gewoon, omdat het kan;)

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

+1!

17. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou, als vriend het goed had gevonden was hier ook een schoonmaakster geweest.. Dan maar lui..

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Volgende week krijg ik nog een middag hulp. Is wel de laatste keer helaas... maar heerlijk. In 4 uur kan je veel doen. In ieder geval alles weer blinkend schoon, gestofzuigd en gedweild.

En het bijhouden is inderdaad het halve werk... ik doe dat wel. Vaat direct in de vaatwasser, vaatwasser direct uitruimen, was bijhouden en opruimen, af en toe een sopje door de keuken en badkamer, maar echt, het kan me gestolen worden en leuk ga ik het nooit vinden. Wat opruimen betreft, het is hier geen hotel en er wordt in ons huis geleefd, dus het is vaak een bende (in de zin van: overal kranten,papieren,opengeslagen boeken, een eettafel die niet meer te zien is, etc.)

Ik vind daar niets mis mee en zou niet in een steriel huis kunnen leven. Al irriteert de rommel me soms zo erg dat ik een aanval krijg en alles dump in een lade of kast, wat ik niet zie, is er ook niet :D

19. danip

danip Niet meer actief

Ik zou het niet willen, maar ik heb dan ook geen hekel aan schoonmaken. Ik vind mijn dagen zo eigenlijk wel heel lekker. S'ochtends lekker wat poetsen, wasjes doen, knutselen en dat met een grote kop koffie tussendoor. Dan 's middags lekker wandelen of even naar de bieb o.i.d. Heerlijk. Vind het wel lekker om 's ochtends als mijn dochter na de eerste fles weer slaapt even een paar uurtjes te soppen/op te ruimen. En de was ook, dan ruikt het zo lekker overal.

Maar ik vind het dus niet erg om te poetsen ook al is het bij mij echt niet altijd netjes en schoon. En dat hoeft ook niet, ik houdt ook wel van gezellige rommel :D

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou ik poets in 1 dag het hele huis, en dan nog 2 tot 3 keer extra stofzuigen, en de wc iedere dag. Meer vind ik echt niet nodig. ;)(De grote klussen niet meegerekend dan)
    Als er echt geknoeid is, maak ik het dan ook gewoon schoon hoor.

En ja, fijn dat er mensen zijn die het graag doen, maar kan het me gewoon niet voorstellen.

Deel Deze Pagina