Ik snap toch niet dt mensen binnen een uur klaar zijn met t huis.. My god hoe snel zijn jullie? Als ik hier elke dag zou moetwn afwassen stofzuigeb en dweilen en de was man dan ben ik al anderhalf uur bezi ofzo.. Tel daar elke dag iets 'groots' bij op zoals wc, badkamer of weet ik t .. Dat is gewoon 2/2,5 uur per dag... Ik lijk wel gek, ga dat echt niet elke dag allemaal Doen hoor(behalve afwassen) heb wel Leukere dingen te doen! En ja het is hier vaak wat rommelig(niet vies) ik stoor me er niet aan En als ik t geld had zou er zeker weten een schoonmaakster zijn, een kok wn een butler.. Ja ik ben lui! En haat t huishouden!
Als ik het geld had zou ik het ook doen! Heerlijk... Ben nogal schoon ingesteld maar ben altijd van mening dat het schoner kan Is niet lekkerder dan even uit huis gaan, terug komen en de troep is opgeruimd, heel je huis ruikt heeeerlijk.
wat een luiheid in deze crisistijd hier kunnen we het absoluut niet betalen, gelukkig helpt ma mee met de grotere dingen zoals ramen en douche een goede beurt (gratis) de rest houd ikzelf bij incl tuin en boekhouding etc. ook al heb ik dr nog z,on hekel aan ik moet, klaar, helaas.
Idd wat een luiheid in 1uur kun je al een boel doen . 3 uur tijd kun je bv ramen lappen, als veel hebt doe je de voor kant eerst bv en de andere dag de andere kant. stoffen stofzuigen dweilen wc douche . Ben gister begonnen met keuken kasten uitpakken en soppen twee lades en twee kasten klaar morgen mis de andere drie kasten. En tussen door zitten wat drinken . en zp tussen door Was doen vouwen bv . Ik werk in de huishouding en doe veel in 3 uur , bed verschonen stoffen stofzuigen dweilen keuken , wc douche en allemaal binnen de tijd. Kasten van binnen zo nodig [ wel in twee keer of drie licht aan de grote ] Ik ben dus een hele dag met huishouden bezig . om 20 uur is hier mijn lamp uit doe ik niks meer.
Ja dat lukt me niet.. Ik moet sowieso in een uur al 10 keer onderbreken omdat iemand poept, moet drinken, honger heeft, moe is of er iets gesloopt word.
Liever een luie huisvrouw dan een luie moeder. Niet iedere thuisblijfmoeder is ook een goede huisvrouw. Eerlijk gezegd interesseren schone ramen mij geen reet! Je hoeft er niet van te eten. Ik lap ze aan de binnenkant eens per 2 jaar. Echt een gevalletje 'boeiuh'!! Buitenkant doet de glazenwasser.
@ marnat, ik heb dus gewoon andere priotiteiten dn de HELE!! Dag bezig zijn met het huishouden... Wil niet gelijk zeggen dat je lui ben (in mijn geval wel soms haha maar dat geld niet voor iedereen Als het buiten lekker weer is ga ij echt niet aan de poets.. Ik ga er dan lekker oP uit met mn zoontje en vind dat veel belangrijker als stoffen, stofzuigen if weet ik t wat.. Het huishouden loopt niet weg, andere dingen wel
Inderdaad, en dan (denk je) net dat je klaar bent met stofzuigen, heeft er eentje ineens een pak hagelslag ontdekt...
Ja hahaha hou op, en is het dat niet heb ik wel een kotsende kat, wat weer opgedweild moet worden. Ik heb een vriendin met 1 baby van een half jaar en die krijgt het niet voor elkaar om haar huishouden te doen Ze snapt niet hoe ik dat met 3 kinderen (puber, peuter en baby van 6 maanden) doe. Soms maar een oogje toeknijpen en verder is het gewoon vroeg opstaan en hard doorwerken. Het is niet anders.
Op dit moment wil mijn zoon meehelpen met poetsen...en als ik dat dan uitbundig prijs wil dochterlief niet achterblijven en gaat ook driftig mee poetsen. Ze wil zelfs al stofzuigen. Alle kleine beetjes helpen, ha ha
Sam@ Ik poets ook niet de hele dag verdeel het wel . Wel 3 uur per dag door mijn werk natuulijk. Vandaag thuis alleen vaat aan koken brood smeren en stofzuigen, wc ,douche . Voor mijn werk aan kattenbak schoon was vouwen . En morgen voor mijn ouders komen hoef ik niks meer schoonmaken . Mooi alleen troep weg gooien [ huis aan het op knappen ] onnodig troep ruimen morgen . Kaartjes maken creatief zijn doe ik ook . maar heb nu de ruimte nog niet .als de nieuwe meubels er zijn wel weer .
Je vindt vrouwen met een wasmachine en een vaatwasser ook lui dan? Dat is ook uitbesteden van je huishouden, alleen dan aan een machine.
heeft niks met luiheid te maken. wij kunnen het betalen, ik vind het rotwerk en ik heb meer tijd om leuke dingen te doen.. win win wat mij betreft.. en daarnaast ik ben echt niet lui!! dat heeft er, naar mijn mening, niks mee te maken.
Ja in de box of voor de tv als je even een stofzuiger door de huiskamer slingert, maar dan ben je nog niet klaar? Steeds kind maar in de box of voor de tv dan? Overigens heb ik geen schoonmaakster hoor, maar loop meestal wel achter. Dochter gaat nu gelukkig naar school want die vraagt erg veel aandacht. De heren hebben op het moment of last van peuterdriften of last van tandjes, en zo is er steeds wel weer wat. Ik ben echt niete lui maar kan vrouwen wel begrijpen.
En met alle rspect, wanneer je 2 schoolgaande kids hebt en je werkt zelf fulltime mis je natuurlijk al aardig wat rotzooi.
Ik werk en ik doe het huishouden zelf. Maar als ik het financieel zo goed zou hebben dat ik én niet hoef te werken én ook nog Makkelijk! kan missen aan een hulp dan zou ik het zeker doen. Dan maar als lui gezien worden. Ik vermaak me dan liever met andere dingen dan met de keuken van top tot teen soppen, de was strijken of wat dan ook. Ik zou het dan met name ideaal vinden voor de grote werkzaamheden. Want bijhouden lukt idd wel even in een paar uurtjes. Maar daar blijft het toch niet bij. Ga ik wel iets leuks doen met mijn komende kindje! Wie vind dat nu niet leuker dan poetsen!
Haha, inderdaad. Maar dat is dus wel een reden waarom hiet geen vaatwasser in huis komt. Dat is niet om anderen te veroordelen ofzo, maar ík zou mezelf dan ontzettend lui vinden als ik 'niet eens' zelf de afwas zou doen.
Ik zou graag een huishoudster willen omdat ik er gewoon onwijs slecht in ben.. Mijn vriend heeft er geen overzicht in (kan 88 x over het zelfde papiertje stappen) en het is hier wel schoon, maar ik loop altijd achter en het kan een stuk netter. Nu heb ik ook wel het gevoel dat wij gewoon een rommelig aandoend huis hebben