Als je niet hoeft te werken en geld hebt voor een schoonmaakster dan heb je het toch goed voor elkaar. Zo kan je weer iemand aan het werk helpen die het hard nodig heeft.
@Tavsan: als iemand die niet werkt en een werkster heeft lui is, wat vind je dan van mensen die niet werken en toch hun haar door een kapper laten knippen? Dat kun je namelijk ook zelf doen. Je kunt ook zelf je brood bakken, je eigen kleren maken en je groente zelf verbouwen. Want om al die spullen lekker makkelijk in de winkel te kopen moet je ook wel een luie donder zijn. Waar staat het nou toch geschreven dat iedereen z'n eigen huis dient schoon te maken? Je mag het vinden hoor, maar ik snap die gedachtengang gewoon niet. Wat hoor je dan nog meer zelf te doen, als niet-werkend persoon? (man, wat ben ik blij dat ik een betaalde baan heb, want ik word al moe als ik denk aan al die dingen die ik anders misschien allemaal zou moeten doen....)
Noem mij maar lekker lui dan ! want ik heb heerlijk een jaar vrijaf van het werk ( ouderschapsverlof) en een schoonmaakster. Eens per 2 weken komt ze de grote dingen doen ( ramen zemen , keuken kasten soppen etc) We wonen in een groot huis en heb 3 kids dus genoeg te doen de hele dag door. Overdag doe ik vaak wat administratie voor me man zijn zaak dus ik zit niet de hele dag op me kont
Het is volgens mij trouwens meer werk voor thuisblijfmoeders om hun huis netjes te houden, dan voor fulltime werkende ouders. Dus als er nou toch iemand in aanmerking komt voor hulp daarbij, dan is het die TBM wel.
Noem het maar lui maar in de tijd dat de "niet-luie" onder ons aan het poetsen zijn besteden wij onze tijd heerlijk met gezellige dingen doen met de kinderen en als mijn zoontje s'middags slaapt doe ik ook wel eens een dutje,lees een boek of zit achter de computer.Heerlijk toch,snap niet dat dat als lui word gezien,is gewoon genieten van je tijd,als je het geld er voor hebt maak je het jezelf toch makkelijk en iemand die werk nodig heeft help je er mee.
vind het niet lui hoor, lijkt me heerlijk dan ga ik lekker in die tijd shoppen, sporten, lezen, internetten, op school dingen doen, buiten spelen met de kids, ik kan wel leukere dingen verzinnen als schoonmaken dus als ik echt het geld over zou hebben (echt teveel) dan zou ik het best overwegen, denk wel dat mijn man wat raar zou opkijken maar als we toch extra geld hebben why not, ik heb het er nu niet voor over, ik steek die 30 euro per week ofzo liever in mijn eigen pocket voor wat leuks aan de andere kant, 30 euro per week betalen voor wat extra vrije tijd klinkt echt zo gek nog niet!
Ligt er maar net aan wat de reden is, als je door lichamelijke problemen niet zelf alles kan behappen op huishoudelijke gebied, kan ik me voorstellen dat je een schoonmaakster/hulp hebt. Maar mensen die een schoonmaakster in huis halen omdat ze het alleen maar rotwerk vinden, sorry...
ja wat is het probleem dan, je koopt toch ook een wasmachine omdat met de hand wassen rotwerkt is, en je koopt een stofzuiger uit gemak voor jezelf, er zijn zoveel dingen die mensen kopen uit gemak voor zichzelf waarom dan niet een schoonmaakster, er zijn zoveel dingen meer die je met je tijd kan doen dan schoonmaken. Kijk ik zou het geld er niet voor over hebben, vind poetsen ook niet echt vreselijk werk, als ik echter heeeeeeel erg rijk zou zijn zou ik lekker laten schoonmaken hoor, dan ga ik nog liever wat goeds doen met die tijd (van mijn part voor iemand anders) als schoonmaken.
Zo duur zijn ze ook niet hoor... Ik vind nog altijd de gedachtegang van "niet werken en een schoonmaakster hebben= lui" heel apart. Want ik denk dat je veel meer rommel hebt als je een tbm bent dan als je buiten de deur werkt en je kinderen gedurende de dag dus ook ergens anders zijn!
oja dat denk ik zeker ook wel ja, natuurlijk kan je wel heel veel dingen tegelijk doen, ik bedoel als de kids zich aankleden voor school (jassen, schoenen aan) dan doe ik de wc even snel schoonmaken voor die dag, ik doe alles altijd overal tussendoor haha Ik zou nu niet het geld ervoor over hebben omdat ik van het geld leukere dingen kan doen en het niet teveel moeite vind maar kan me ook prima voorstellen dat je dat geld er wel voor over hebt en er geen hol aan vind heel dat huishouden. Ja dan ben je maar geen perfecte moeder, lekker belangrijk als je daardoor lekker wat extra tijd over hebt is dat toch fijn? of dat je lekker extra met je kindje weg kan omdat het huis toch al gedaan is. Nee ik vind het zeker wel heel erg luxe en misschien beetje verwend (maar liever verwend dan verwaarloosd hihi) maar echt lui nee gewoon een kwestie van andere prioriteiten en als het financieel gaat dan why not?
Whaha my god de discussie loopt nog steeds Ik snap echt niet waarom thuisblijvende mensen per definitie lui zijn als ze een schoonmaakster hebben.. Ik ga toch ook niet zeggen alle mensen die niet heel de dag thuis zijn gestoord omdat ze alles zelf doen... Lekker boeiend als iemand een schoonmaakster heeft terwijl hij/zij niet werkt Ik zou het zien als een verrijking van mn leven Minder stomme dingen en meer leuke dingen om te doen in je leven
Vind ik ook... Alsje zelflichamelijk in staat bent omhet te doen waarom doe je het zelf dan niet bespaard geld en zoveel moeite kost het niet
Tsja dat is voor iedereen anders natuurlijk Ik mankeer niks Maar dat wil niet zeggen dat ik het geen moeite vind kosten.. Ik vind het een van de verschrikkelijkste dingen om te doen.. Dus ja ik vind het een moeite
ach als je iemand inhuurt is dat weer goed voor de economie haha (weer iemand aan het werk die dat wil) dus je doet gewoon een goede daad Sommige mensen noemen het trouwens misschien geen moeite maar goed ik kom vaak zat bij mensen thuis dat ik het echt gewoon vies vind en hun schoon dus ja misschien verschillen hier de waarden in over wat echt schoon is en dus ook de nodige moeite die erin gaat haha