Maar goed haar achtergrond checken of ze geen uitkering krijgt, en nog belangrijker, haar wit laten werken
Wat sorry ? wat is dan het probleem ? serieus, laat mensen lekker.. Als ik het geld had gehad had ik het ook gedaan hoor, ik heb een grafhekel aan schoonmaken, vind het ook niet op de eerste plaats komen, het is hier heus wel opgeruimd hoor maar er kan hier wel geleefd worden in huis. Ik vind andere dingen zooooo veel leuker en zo veel belangrijker, dat opruimen komt wel.
In Belgie hebben ze een geweldig systeem voor poetsvrouwen. Je betaald met cheques ter waarde van 7,50 per uur en krijgt dan 2,50 per chque terug van de belasting. Gaat zwart werken tegen en het is dus heel goedkoop + de dames zijn verzekerd tegen ongevallen en ook mensen die niet zo goed NL spreken kunnen gewoon werken. De poetsdames krijgen overigens wel het minimum loon dus meer dan die 7,50 In Belgie is het eigenlijk heel normaal een poetsvrouw te hebben.
Lui zijn is zo fijn als het kan! En ik kan daardoor wel doordeweeks elke dag sporten, lange duurlopen maken (voel ik me gezond door), en ik stop bijv. heel veel tijd in koken. Alles gaat vers, zakjes vind je hier niet. Dat vind ik belangrijk en vooral ook erg lekker.
Ik snap eigenlijk niet waarom sommigen het zo'n punt vinden. In veel landen is het de normaalste zaak van de wereld om als welgesteld persoon een bediende in huis te hebben wonen, en dat gaat nog wel even een stapje verder dan een schoonmaakster die bv. 3x per week een uurtje of 2 uurtjes komt schoonmaken! Veel mensen huren toch ook een schilder/laminaatlegger in omdat ze in zulke dingen toch ook geen zin hebben. Voor mij is het niks, ik doe liever zelf mijn huishouden. Zou er ook geen goed gevoel over hebben om het een ander te laten doen, maar vind het een beetje ver gaan om zulke vrouwen dan zo te veroordelen.
Dat er mensen zijn die hier over vallen zeg.. Is dat jaloezie ofzo? Ik heb het geld er ook niet voor over, maar kan begrijpen dat iemand die dat wél heeft een schoonmaakster neemt, ookal werkt hij/zij niet. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die schoonmaken als hobby zien, en als je dus je tijd kunt besteden aan leukere dingen, en het schoonmaken door iemand anders kunt laten doen, waarom niet?
Dat is precies wat wij hebben gedaan, we vinden het rotwerk. Ook al was ik thuis, geen zin in en zonde van mijn tijd die ik beter kan bestede aan kind, man, sociaal leven, koken en sport
haha wat een sneu topic! ik wil ook zooooo graag een schoonmaker! en idd omdat ik het rotwerk vind! (heb trouwens geen schoonmaakster en werk 32 uur) maar als iemand niet werkt en wel een schoonmaakster zou hebben.... prima! ik ben wel de laatste die daar over gaat klagen of nog erger zo'n sneu topic over gaat openen!
ooow dussss..... wat een sneue redeneringen hebben sommige mensen toch! vergeten denk ik even dat er savonds ook gewoon normaal geleefd wordt in een huis? of dat er mensen zijn die in verschillende dagdelen werken?
dan ben je altijd nog dagdelen niet thuis (en dat er dus ook geen zooi gemaakt word) als je fulltime thuis bent word er gewoon meer geleefd en is er in het algemeen minder zooi om op te ruimen.. dat is gewoon een feitelijke vaststelling (er is meer iemand thuis om de zooi te maken)
Toen ik na de geboorte van ons zoontje minder ben gaan werken en wij dus meer thuis waren.. Sindsdien is mijn huishouden wel uitgebreid hoor. Daarvoor kwam ik thuis en zag het huis er net zo uit als toen ik die ochtend wegging. Als ik nu wakker word en alles de boel de boel laat, is het hier savonds een grote bende hoor. Dus als je thuis zit geloof ik wel dat je huishouden meer tijd kost. Ohw wat zou ik graag een schoonmaakster willen