niet werkende mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door linda26, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik blijf nu definitief de eerste tijd thuis. Financieel redden we het wel, maar we zullen niet meer elke maand uit eten kunnen, ;)

Maar de rust die het me nu geeft na de keuze weegt daar tegenop.

Ik ben dus wel een knutsel moeder. Ik maak namelijk zelf graag dingen ( noem het kunst, ;) ) dus ik ben daar altijd wel mee bezig.

Verder ga ik voor iemand een bedrijf opzetten. Marktonderzoek doen, website opzetten en de teksten schrijven, klanten werven et cetera. Gewoon vanuit huis. Onkosten worden vergoed, maar ik doe het eerst "gratis" en zodra het loopt blijf ik dat doen vanuit huis en krijg ik betaald.

En mijn eigen ding ga ik ook mee bezig en dat wordt ook een thuiswerk functie.

Dus... ik werk wel, maar wel lekker thuis.

2. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hier ook een thuisblijfmama. Bewust.
    Ik had net een andere baan toen ik zwanger was van mn zoontje, maar na mn bevalling ben ik meteen gestopt met werken. Ik moest er echt niet aan denken om hem naar een oppas te brengen.
    Nu nog steeds niet trouwens. Vind het heerlijk om iedere dag bij hem te zijn. Soms mis ik het wel om collegas te hebben, en om eens iets anders te doen dan te moederen, maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik bij mn zoontje wil zijn.
    Ben inmiddels zwanger van mn tweede, en zal straks echt moeten werken omdat we het financieel niet redden :( Als ik er nu aan denk krijg ik het al spaans benauwd bij de gedachte dat ik dus toch oppas oid moet zien te regelen (familie is geen optie, opa's en oma's werken allemaal... creche ofzo wil ik niet.. dus tja.. )
    Ik hoop dus dat ik kan werken op de uren dat mn vriend thuis is.. maar dat zal nog een heel gezoek en gepuzzel worden aangezien hij nooit vaste tijden heeft..

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Nog een thuisblijf mama.... En ik zou niet anders willen! Ik vind het heerlijk om alles van mijn meisje mee te maken en zelf te kunnen zien. Wegbrengen....ik kan het niet. Mijn man heeft een papa dag in de week en dan kan ik iets gaan doen wat niks met moederen te maken heeft.

We willen naar de andere kant van Nederland verhuizen en als we dan de ruimte hebben wil ik een eigen bedrijfje beginnen (massage en reiki). Maar dan nog alleen op de uren werken als mijn man thuis is of de kinderen op school zitten......

Het gebeurt wel eens dat ik me een dagje doodverveel zo thuis, maar dat komt niet vaak voor. Ook ik ben een knutselmama, maak van alles en heb daar nu wel eens tijd voor. Het kan als ik er zin in heb en het hoeft niet als ik niet wil, of ik hoef er geen tijd voor te plannen. De inspiratie kan komen wanneer het wil :D ....

Nog een bijkomend voordeel is dat ik echt helemaal klaar was met het werk wat ik deed (werkte met verstandelijk gehandicapten) en de zangerschap was een mooie aanleiding om te stoppen. Geen uitkering waar ik me schuldig om zou gaan kunnen voelen, we redden het zo ook wel! Ik zou niet anders willen ;) .

4. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    hier straks nog een thuisblijf mama, in ieder geval voorlopig, ook niet bewust want ik ben 100% afgekeurd, maar moet na verlof wel weer herkeurd worden. Dus ik kan de eerste tijd wel genieten!

5. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hier nog een bewuste thuismama!
    Ik vind dat er niemand beter voor de kindjes kan zorgen dan de mama zelf en ik doe het dan ook met heel veel plezier. Ik ben echt dol op kinderen en ben blij dat ik nu vollop van hun ontwikkeling e.d. kan genieten, ze worden ook zo ontzettend snel groot!
    In deze tijd ben je trouwens al zo duur uit met het betalen van de kinderopvang e.d. (zeker als je meerdere kindjes hebt) dat het vaak niet eens meer de moeite waard is om als tweede partner in het gezin te gaan werken. Bovendien verdient mijn man goed, dus is het ook geen probleem dat ik niet werk 8)

6. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik ben een niet werkende mama en daar heb ik een rede voor
    heb veel last gehad van paniekaanvallen en daardoor een beetje
    straatvrees gekregen het gaat nu wel iets beter en durf eigenlijk
    overal heen als het maar met de auto is en niet alleen mijn man