Niet weten wat te doen. Wie helpt?

Discussie in 'De lounge' gestart door flixbilly, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Wat ik heb gedaan (maar ik snap dat niet iedereen dat zomaar kan doen) is bij een uitzendbureau gaan werken.

Je kan zelf je diensten en tijden bepalen. Niet werken met feestdagen... ideaal.

Maar goed ik heb het geluk dat mijn man een vaste baan heeft. En de vaste lasten betalen we van zijn loon.
    Hij werkt 4 dagen in de week.

En ik werk er 0 tot 4 in de week. Omdat ik zelf alles kan invullen hebben we ook geen oppas nodig scheelt weer.

Maar goed je moet het maar willen en kunnen.

Ik heb 2 vaste huizen waar ik werk. En ik heb mail contact met het uitzendbureau. Zodra er diensten binnenkomen dan krijg ik die toegemaild en dan kan ik zo uitkiezen.

2. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Kon mijn verhaal zijn !! Ik werk ook in de zorg maar sinds ik kinderen heb wil ik de weekenden en feestdagen enz liefste bij mijn gezin doorbrengen..

Anderszijds blijft het werken met de feestdagen , weekenden ook nog voordelen bieden tov een vaste door de weekse contract of baan...

Je kan ook solliciteren op medewerkster bloedafname !
    Daar kan je als nivo 3 werken prikken wordt je dan geleerd.

3. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Dat is dan eventueel ook een optie. Schrijf ik op mijn lijstje, zodat ik de voor en nadelen tegen elkaar kan afwegen.

Ik denk dat veel mensen met jonge kinderen tegen onregelmatig werken aanlopen.
    Ik tenminste wel.

4. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Ik loop niet zozeer tegen onregelmatig werken aan mbt feit dat het niet haalbaar is om zo te werken.
    ( denk dan ook aan de voordelen mbt weekende werken zodat je geen opvang nodig hebt ) Maar gevoelsmatig denk ik nee ik wil lekker thuis zijn bij mijn gezin.
    Avonden werk ik door de week niet dit is wel geregeld maar niet schriftelijk vastgezet omdat ik dat geen doen vind met kinderen.
    En voor mijn man ook prettiger is dat ik thuis ben ipv dat hij moet werken en de kids op haald en alles alleen moet doen.
    In het weekende werk ik avonden zo slaap ik lekker start relaxed op en ik ga aan het werk.
    Ik houd ook liever in deze tijd even mijn vaste baan aan ipv te switchen naar iets wat onzeker is !

5. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Dat is ook mooi geregeld, maar bij ons niet haalbaar. Inderdaad de periode waarin we leven is zo onzeker. Nu weet ik wat ik heb. Moeilijk hoor.

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Herken het helemaal!
    Werk in de gehandicaptenzorg maar twijfel ook enorm wat ik wil.
    Het ene moment vind ik het onregelmatige heerlijk (man werkt deels onregelmatig, kunnen onze diensten goed op elkaar aanpassen dus qua oppas is dat erg prettig) maar het andere moment baal ik weer zo (iid feestdagen, weekenden sociale leven en dingen plannen).

Er nu inderdaad ook voor gekozen om te blijven ivm onzekere periode. Ben wel blij met mijn vaste baan. Hier druk bezig voor een 2e kindje dus dan is het helemaal prettig om geen onrust qua werk te hebben.

Lastige keus hé! Succes!

7. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83

Jammer dat je werkgever niet een klein beetje je tegemoet kan komen om het wat te verlichten voor je.
    Ben daar wel heel blij mee dat mijn werkgever toch wel luistert naar wensen en het probeert ondanks dat er meer met persoonlijke wensen zijn ! Zolang ik mijn avonden in de weekende werk zal niemand er over vallen dat ik door de weeks dagdiensten werk tot de kindjes wat groter zijn , nadeel van dagdiensten zijn wel door de weeks om half 6 opstaan !!! kids naar opvang brengen enz.

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik werk zelf ook in de zorg, en ik heb bij mijn werkgever vaste dagen kunnen regelen en vaste diensten
    Zo werk ik op maandag en donderdag van 15.15 tot 23.15.
    En om het weekend.
    Zo hoeven de kinderen niet naar de opvang, en is er regelmaat thuis.

Bij ons hebben ze geen dagopvang, we hebben ieder 7 clienten kleinschalig dus werk je gewoon tot sluit zeg maar.

Ik weet bij mij oude werkgever hadden ze een dagopvang van 8.30 tot 21.00 waarvan een dienst van 8.30 tot 17.00 en 12.30 tot 21.00.

Weet je zeker dat er niets in de buurt is?
    Hier in de randstad staan ze te springen om TL maar wel moet je de managment opleiding gedaan hebben.

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Heb je ook gekeken voor dokterassistente? Dan heb je ook vaste werktijden, een korte opleiding nodig omdat je de zorg al als achtergrond hebt.
    Zo ook bij apothekers assitente..

10. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Daar heb ik inderdaad ook al aan zitten denken. Een nieuwe opleding vindt ik opzich niet erg. Daar sta ik wel voor open.

Ik heb een aantal opties opgeschreven, en nu kijken wat de beste optie is voor mij.
    Ik woon niet in de randstad. Een management opleding vindt ik ook geen probleem om te doen.

Even kijken welke opties erzijn met betrekking tot opledingen, thuisstudie, avondstudie, of welke nog meer.

Deel Deze Pagina