Ik herken het ook. Maar te laat komen bij zulke dingen? No way! Als er aangekleed moet worden, dan gebeurd dat ook. Ik wil ook wel eens niet, maar zo is het leven soms. Hier gaat het vaak om het niet zelf willen doen. Hij is vaak zo moe op schooldagen, dat we daar voorlopig geen strijd van maken en hem willen helpen. En hippo: prachtige actie!
Oh mijn zoontje zou gewoon in zijn pyjama in de klas gaan zitten dan. Maar hij is nog een peuter misschien is dat anders. Wat hier helpt is vertellen wat we gaan doen nadat hij aangekleed is. Dus naar school naar zijn vrienden of naar buiten of lekker spelen.
Ik heb mijn zoon ook weleens in zijn pyjama in het busje (speciaal onderwijs) gezet. Daarna had hij hem door. Het liefste loopt hij nog steeds de hele dag in pyjama. In het weekend laat ik hem op zaterdag of zondag ook lekker een pyjama dagje houden. Wat uiteindelijk betekent dat hij na een tijdje toch gaat aankleden omdat hij naar buiten wil. En verder zou ik ook samen met haar kleren uitzoeken voor ze naar bed gaat.
Kinderen kunnen gemeen zijn, maar soms ook ondoordachte opmerkingen maken dat bij een ander kind best pijnlijk over kan komen Zo heeft mijn zoon graag onderbroeken aan, maar op voetbal zeggen ze nu heee zulke onderbroeken draagt mijn zusje ook dat zijn meisjes onderbroeken jongens dragen boxers Nu wil hij alleen nog maar boxers aan maar vind ze eigenlijk niet fijn Zo ook met pyjama naar school, iedereen zal in de kleren zitten en hij niet, hij zag de bui al hangen dus voor we de klas in gingen ging de turbo stand aan en had hij de kleren aan in no time
haha ik heb precies dezelfde aanpak als jij...ik laat mij niet stressen door de kinderen hoor...zij merken zelf de gevolgen als ze niet luisteren.
idd en niet in de valkuil trappen om het later toch nog even te doen...want zo rekken ze de grenzen weer op. Hier heeft dochter ook gezeurd een tijdje met tandenpoetsen, duidelijk van te voren aangegeven: je kunt nog spelen tot de wijzer op de 10 staat (18.50) en dan ga ik je tanden poetsen. Kom je dan niet dan poets ik niet meer. En dan om 18.55: mama wil je aub mn tanden poetsen??? Uhh nee is nee.