op het potje plassen.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by soovi, Oct 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Hebben jullie misschien tips om mijn zoontje te leren om af en toe op het potje te plassen.
    Hij hoeft van mij nog niet zindelijk te worden, hij is pas 1 jr en 9mnd. Maar omdat ik dagelijks zijn urine moet opvangen om deze op eiwitten te controleren (komende maand) en daarna het komende half jaar nog een keer per week. En als ik dan iedere keer een plaszakje moet plakken gaat dat op een gegeven moment irriteren aan zijn balletjes. En daarnaast is dat gewoon heel erg duur. (5 euro voor 2 zakjes)
    Dus ik wil hem proberen te leren om op het potje te plassen. Hij is zich al wel echt bewust van zijn ontlasting. Voordat hij gaat poepen zegt hij een aantal keer poep en daarna gaat hij naar het kastje om een luier te pakken. En als hij een plaszakje om heeft probeert hij zijn plas op te houden. Maar hij vindt het potje nog een beetje raar en eng. Dus heeft iemand een goede tip.

2. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Mijn meisje wil ook niks van de pot weten...
    Ik heb een wc verkleiner gekocht en dit vind ze leuk!
    Heb haar veel in haar blote kontje laten lopen...
    Ze is zins 2j2mnd zinderlink.
    Ik heb haar in het begin om de 2 uur op de wc gezet...
    Naar haar eerte plas is ze beloond....heel simpel door een stickervel van winny de pooh...
    en dit werkte heel positief...binnen een week plaste ze al regelmatig op de wc en met 6 weken was ze zinderlijk.Op de nachten naar dan he...

3. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Misschien een ander soort potje gebruiken?
    De standaard potjes vind ons meisje ook niks. Maar die troon van Fisher Price vindt ze helemaal geweldig.

4. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Maar het gaat er mij niet om dat ik hem zindelijk wil maken. (zou natuurlijk fijn zijn) maar ik moet zijn plas opvangen. Dus een wc verkleiner heeft dan ook geen nut.
    En een ander potje, ja zou kunnen.. Maar of hij het dan wel wil en zo'n troon zal toch best wel groot zijn en waar zet ik die neer op een badkamer van 2x2 waar ook de wasmachine + wasmand moet staan ;)
    In ieder geval bedankt voor het meedenken en als er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee aan een wc verkleiner heb je niets natuurlijk. Pff moeilijk om dagelijks een plasje van hem te verzamelen om te kunnen checken zeker op deze leeftijd. Ik weet hoe lastig zo`n zakje werkt en als ze ook nog irriteren valt het helemaal niet mee 30 dagen lang.

Tips voor het potje: dochter leest graag erop, misschien jouw zoontje ook wel? Dochter heeft een boek over potjes die ze steeds wil lezen. Misschien iets te eten op het potje?

Lekker in z`n blote billen laten lopen en veel laten drinken of mag dat niet ivm verdunnen v/d urine? En dan lukt het misschien wel? Hier heb ik ook regelmatig een natte vloer oh nat mama zegt ze dan (22 mnd) volgens mij heeft ze alleen niet door dat het uit haar komt dan...

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre piest vaak in bad, dus voor het bad zetten we haar op de pot. Eerste twee keer succesvol, daarna niet meer: wel op de badmat en iedere keer in bad. Ik zie het trouwens wel aan haar houding en blik dat ze moet plassen, dus misschien dat je dan net iets eronder kan houden.

Misschien veel in zn blote kont laten lopen? Maar dan moet je vloer wel ongelukjes-proof zijn natuurlijk ...

(hopelijk is er niets ergs met je zoontje dat je zn urine moet controleren)

7. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Moet dat potje perse op de (kleine) badkamer staan?
    Bij ons staat die troon gewoon in de huiskamer.
    Werkt naar mijn idee ook stimulerender want ze zien het de hele dag.
    En misschien is het een idee om hem (heel pedagogisch onverantwoord) even op het potje voor de tv te parkeren (eventueel met wat drinken om de slagingskans te vergroten)

8. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    nou hij heeft dus een vochtbeperking. En het is best wel ernstig, hij heeft het nefrotisch syndroom. Zijn nierfilter haalt alle eiwitten uit het bloed en zorgt ervoor dat hij deze uitplast. Hierdoor ging hij vocht vasthouden. Heeft nu heftige medicijnen (pretnison) en we moeten in de gaten houden of het naar behoren werkt. En dan nog is er een kans dat het terug komt.
    Maar lezen is wel een goede tip. In zijn blootje rondlopen wil hij niet, dan gaat hij zelf een luier pakken. En ja hij heeft al heel wat mee moeten maken de afgelopen tijd (wij zijn uit elkaar, aantal keer verhuisd, ziekenhuisopname) dus snap wel dat hij niet zo in is voor nieuwe dingen..

Share This Page