Zoontje 19 maanden slaapt opeens veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Demino, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    #1 Demino, 11 jul 2016
    Laatst bewerkt: 11 jul 2016
    Mijn zoontje van bijna 20 maanden slaapt vandaag erg veel. Gisteravond lag hij er pas om 20.00 uur in, maar vanochtend heeft hij wel erg lang geslapen voor zijn doen: ik hoorde hem rond 8 uur eventjes kletsen, maar ik ben zelf weer in slaap gevallen (oeps) en hij blijkbaar ook. Toen ik om 10 uur wakker schrok ben ik gelijk gaan kijken en hij lag heerlijk te slapen. Pas om kwart over 10 werd hij wakker.
    Nu ligt hij weer te slapen, al vanaf ongeveer half 2. Ben net weer gaan kijken en hij is echt helemaal diep in slaap nog!

Normaal gesproken slaapt hij ongeveer van 19.00-8.00 en dan eind van de ochtend nog 1,5 tot max. 3 uurtjes. Ook gewoon goed en lang, maar zoals nu is wel erg veel!

Ik denk zelf aan een groeispurt of iets. Zou dat een reële verklaring zijn?

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Heeft hij de dagen ervoor minder geslapen? Die van mij slaapt overdag erg slecht...en haalt dat gelukkig dan weer in door te slapen van 19:00-8:30 en dan soms na het ontbijt er weer een slaapje van 1,5 uur achteraan te doen.

Maar als hij de dagen ervoor gewoon geslapen heeft, wie weer een groeispurtje.

3. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Nee, hij heeft niet anders geslapen dan anders! Heb hem nu echt wakker gemaakt om half 6.. Hoop dan maar dat dat het is, hij loopt wat achter in groei, dus wie weet :D

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Allemensen wat heerlijk zeg! :D
    Als hij verder alert is, goed eet en drinkt, poept en plast zou ik me niet zo druk maken hoor, dan zal hij het wel nodig hebben!
    Geniet ervan!
    Hier is de tijd van slaapjes overdag voorbij en ik mis het best wel hoor. :)

5. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Wat heeeerlijk! Genieten joh!
    Mn dochter sliep vorige week (20 maanden) ineens heel veel voor haar doen (smiddags 3 uur terwijl het normaal 1 uurtje was) misschien het weer? ;)

6. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ja, je hoort me zeker niet klagen hoor hihi! Het is 's nachts altijd al een goede slaper geweest dus wat dat betreft zijn we een beetje verwend :D
    Maar ik heb idd niet het idee dat ie ziek is of iets. Hij ligt er nu alweer even in en werd net huilend wakker. Ik hoop maar dat ie vannacht nog kan slapen..

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier wisselt het ook wel met slapen. Een tijdje geleden was ze elke keer na een uur alweer wakker, maar nu slaapt ze weer net zolang als daarvoor. Soms zit er een dag tussen dat ze langer slaapt. Ik neem aan dat ze het dan nodig heeft.

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ja, dat denk ik idd ook! Maar vandaag slaapt ie weer zo opvallend lang.. Vanochtend wel rond 8 uur wakker, maar ik merkte rond 11 uur dat ie moe was en heb hem op bed gelegd. Meneer slaapt nog.. Wordt een late lunch zo (normaal gespoken eet ie zo rond een uur of 1, uiterlijk half 2).

9. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar, mijn kleine man van 17 maanden slaapt ook ineens veel.
    Ineens weer 2 slaafjes op een dag, en die duren allebei 2 uur 🤔

10. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Bizar, hè? Ik merk sinds een week wel dat hij nieuwe ontwikkelingen doormaakt. Tot nu toe zei hij alleen papa en mama, sinds vorige week brabbelt hij heel veel en hoor ik ineens allemaal nieuwe klanken. Dus misschien heeft dat met elkaar te maken..
    Hij werd uiteindelijk iets na half 3 wakker, dus toch zo'n 3,5 uur geslapen weer..

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb het idee dat het weer hier ook een beetje voor zorgt. Dochter slaapt niet langer maar ik merk wel echt dat ze moe en jengelig is.
    Hoewel ze vanochtend tot 6.30 sliep. Voor haar is dat echt uitslapen.

Deel Deze Pagina