niet willen doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mika, 22 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ja ik geloof dat je er aan went, maar dat maakt het niet minder knap dat jullie met z'n zessen gewoon functioneren! Gelukkig dat bij jullie ook vaak het wel lukt om ze weer in slaap te krijgen. Het is zo vermoeiend om steeds maar heen en weer te gaan! Bij ons ga ik er altijd uit, want ik heb minder slaap nodig. Mijn man wordt anders een soort zombie. Mochten wij nog zo'n nachtbrakertje krijgen dan mag hij ook aan de bak ;)

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

haha ja dat heb je goed ;);) heeft papa er een klusje bij ;)

het is echt de eerste jaren qua slaap helaas flink afzien, ( de oudste twee slapen door dat gekrijs overigens gewoon heen :() maar omdat de eerste 2 zo slecht door sliepen hielden we er bij de andere twee al wat meer rekening mee waardoor het eigenlijk helemaal niet "tegenvalt" ofzo dus dat scheelt ook weer, als we 3 doorslapers hadden en dachten ach de vierde word ook wel een door slaper en dat blijkt niet zo te wezen denk ik dat we best even gebaald hadden :p:p

3. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ha! Dit wilde ik net zeggen! Vergeet niet dat dit normaal baby gedrag is en dat nachtvoedingen heel erg waardevol zijn.

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Met 9 maanden nog een nachtvoeding, tot 1 jaar zeker 3 a 4 x wakker en nu 17 maanden en er zitten nog steeds nachten bij dat hij veel wakker is... Zou me met 4 maanden daar niet echt druk over maken

5. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Hier sliep de eerste al met een week of 6 van 23 tot 7!
    Nu bij de tweede duurde het wat langer maar slaapt sinds dat hij 12 weken is van 19.30 tot 7.00! Overigens zijn beide erge slechte slapers overdag dat halen ze in de nacht in!

6. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Hier een dochter van 2.5 jaar dat nog niet door slaapt en een zoon van 4 maand die dat ook bij lange na niet doet. Komt vanzelf een keer. Pittig is het zeker!

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    4 maanden is nog wel erg jong om door te slapen. Nachtvoedingen zijn erg belangrijk voor die kleintjes. Mij dochter slaapt pas net door, met 20.5 maand. En geloof me..ik moest het echt uitzitten, was net een zombie en aan het eind van mn latijn. Ik duim dat ze bij jou eerder doorslaapt

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb trouwens een slaapconsulente ingeschakeld om te zien of ik iets kan verbeteren in mijn eigen aanpak. Zij gaf de tip om te beginnen met een lang avondritueel, omdat ze denkt dat mijn zoontje te veel prikkels oppikt en die 's nachts niet goed kan verwerken (vanwege zijn karaktereigenschappen die ik met haar heb besproken, volgens mij in dit topic ook al eens genoemd). Wij gaan vanaf vanavond elke dag zo'n anderhalf uur precies hetzelfde doen: avondeten, wandelen in de kinderwagen, badje, verhaaltje in de slaapkamer met pyjama aan en naar bed. Wie weet heeft iemand van jullie hier ook wat aan. Het is geen slaaptraining of iets dergelijks, dus ook voor de jongere nachtbrakertjes kan het helpen :)

9. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Lees dit eens: https://www.borstvoeding.com/files/Nachtvoedingen,%20fysiologisch-sociologisch.pdf

Nachtvoedingen zijn volledig normaal en super gezond! En niet alleen de eerste maanden, maar zeker tot een jaar of 2.5. Mijn zoontjes dronken ook 's nachts tot ong. 2/2/5 jaar. Juist 's nachts hebben de hersenen grote hoeveelheden gezonde vetten nodig omdat ze hard groeien en dat krijgen ze binnen door moedermelk te drinken. Wees trots op je zoon dat hij zo goed weet wat belangrijk voor hem is!

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Het is zeker vermoeind. Maar bekijk het eens zo: nachtvoedingen zijn voor de hersenontwikkeling van een baby veel gezonder dan doorslapen. Dan weet je waar je het voor doet ;)

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier met bv 00, 03.00, 06.00 u

En nu met kv ook nog steeds 4,5 mnd bijna.

Dochter van 4 wordt ook nog elke nacht wakker 😊

12. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Onze dochter slaapt ook nog niet door. Klinkt ook zo van het is abnormaal haha. Niet dus.

Onze oudste heeft tot 5,5 maand 1 nachtvoeding gehad, BV. Daarna sliep ze van 23.00 tot 06.30, prima dus. Voeding van 23.00 nog wel langer gehad. Hoe lang weet ik niet meer.

De jongste 4,5 maand heeft ook een nachtvoeding BV, maar dat vind ik helemaal niet erg. Daar wen je wel aan. Alleen wordt zij 's nachts heel vaak wakker om reden XYZ. Vaak is het poepen/scheetjes die dwars zitten. Soms geen idee waarom. Het ging een hele tijd goed, dat ze tussen 3 en 4 ergens wakker werd. Sinds ongeveer 2 weken is het weer een ramp. Heel vaak wakker, onrustig en ga zo maar door.

Lees net dat 4 maanden een moeilijke periode is...:( Komt dat door sprongetje 19 weken of is dat gewoon standaard. Kan me dat van de oudste niet meer zo goed herinneren eigenlijk.

Deel Deze Pagina