Het begon met koorts een paar dagen geleden, 40 graden. Dat is inmiddels over maar eten en drinken doet ze bijna niet. Waarschijnlijk omdat er 4 kiezen doorkomen. Ze is al geen grote drinker, maar 150 cc per dag drinken lijkt me veels te weinig. (al 2 dagen) Alles spuugt ze uit, water/appelsap/melk/siroop, uit een pakje/beker/fles of tuitbeker het maakt niets uit. Als ze haar fles krijgt dan slaat ze die uit mijn handen en wil er niets van weten. Ik heb de ha gebeld en moest morgen langs komen pas......heb net de hapost toch maar gebeld omdat het me niet lekker zit maar ook deze mevrouw verzekerde me dat mits ze geen koorts heeft en alert is (en dat is ze nog steeds) ik me geen zorgen hoef te maken. Ik moet haar wel straks wakker maken om haar temp te meten en wat te drinken aanbieden toch maar. Kijken of ze niet suf is etc etc. Zij zeggen dat het komt door die kiezen waarom ze niet wil drinken, maar blijf het raar vinden want een kaakje eet ze wel en dan niet willen drinken Ik ben er nog steeds niet gerust op en vroeg me af of meer moeders dit probleem herkennen en wat jullie toen gedaan hebben.
Jeetje Lafo, wat een verhaal 150cc is inderdaad wel erg weinig. Wil ze misschien wel vla, yoghurt, appelmoes, pap etc??? Dat is wel ook vocht he dat ze binnenkrijgt. Je hebt ook nog dat ORS voor babys, tegen uitdrogen. Verder heb ik ook niet echt een tip, was de huisartsenpost al zegt, als ze alert is is dat een goed teken!! xxx
ik zou me ook zorgen om maken hoor. Zoals anas het zegt probeer ORS. Gewoon blijven aanbieden. Kan ze dan misschien keelpijn hebben zodat ze niet drinkt. succes en beterschap!!!
Lafo, als jij het niet vertrouwd overdrijf dan gewoon bij de huisartsenpost. Sowieso bij mij doen ze nooit echt moeilijk met daarheen komen. En als je gewoon af en toe een slokje kunt geven door de dag heen dan drogen ze niet zo snel uit. Belangrijk is wel dat Amy plasluiers blijft houden. Als dat niet meer is, dan gelijk aangeven.
Ik herken het! Hier 2 weken terug precies hetzelfde. 2 dagen heel slecht drinken en 1 dag ook net aan 150 cc. Ik maakte me toen ook erge zorgen, heb ook rondgebeld naar instanties. Maar na 3 dagen begon hij ineens weer te drinken. Hij had last van zijn tandje die doorkwam en ook nog een zere keel. Wat we vooral ook deden was fruit/appelmoes/yoghurt/zelf gemaakt waterijsje geven omdat daar ook vrij veel vocht in zit. Dat ging ook niet heel goed, maar alle beetjes hielpen. Verder was hij ook niet suf of erg ziek. Wat ze meestal zeggen is dat als ze niet overgeeft en geen diarree heeft de kans op uitdroging minder is. Maar hou het zeker in de gaten!
Meiden bedankt voor de reacties! Sneeuwwitje bedankt voor de tip over dat waterijsje, heb het haar net gegeven en we hebben het samen opgegeten! Daarna nam ze gelukkig een paar slokjes drinken totdat ze het weer ging uitspugen maar het waren zeker 5 slokjes dus ben al helemaal blij! Gelukkig herkende je dit probleem en ben ik een stuk geruster! Ors hebben ze dat niet geadviseerd aan je? Bij mij ook nog niet. Maar dacht daar zelf ook al aan. Sowieso moet ik morgen naar de ha dus ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.
Vervelend meid!!!! ben heel benieuwd wat de ha morgen zegt.. ik zou ook zeggen gewoon ors erdoorheen gooien.. het kan geen kwaad en dan weet je zeker dat ze het vocht vasthoudt. Hoop voor je dat ze nog gaat slapen!!!! dikke knuffel!