Van AR --> Standaard + Doorslapen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lucia, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,

ik had 2 vraagjes:

1.Onze Alyna krijgt Nutrilon AR tegen het spugen (ze heeft geen reflux ofzo, maar spuugde in het begin wel veel)
    Nu willen we graag terug naar gewone melk + Nutriton, en dan langzaam de nutriton afbouwen.Ze is nu toch al 3 maanden+ dat ze van de AR nogal stevige ontlasting krijgt.
    Maar hoe kunnen we het beste van de AR terug naar gewone voeding met Nutriton?

2.Ze slaapt nu 's nachts het klokje rond sinds kort, waardoor ik op 4 voedingen uitkom.Ze krijgt normaal 180+6, moet ik nu meteen de voedingen verhogen of eerst maar kijken of ze hier mee toekomt?

Qua gewicht mag ze naar 4 voedingen, ze weegt iets over 6 kilo.

Alvast bedankt! :D

2. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Je zegt dat je kindje nu goed doorslaapt? Dit komt door de AR melk hoor! de AR melk iets dikker is dan al de andere melken.
    Ik geef mijn zoontje nan AR en ook hij slaapt het klokje rond.

Waarom zou je verander van melk?
    Ik lees dat je gewone melk wil geven met nutriton.
    Welke melk zou je dan willen geven? de standaard van Nutrilon?
    Ik weet niet of je kindje hiermee genoeg zal hebben hoor.
    standaardmelk is wel heel erg dun, je zal het wel merken aan de textuur van het poeder zelf en nutriton erbij helpt enkel tegen het spuwen niet voor de verzadiging. Daarvoor dienen bambixvlokken maar da's pas vanaf 4 maanden.
    Ik zou op doktersadvies pas veranderen. Kindjes kunnen soms allergie krijgen van het telkens overschakelen op ander melk.
    Succes

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

of je nu AR geeft of je geeft standaard + Nutriton, het is allebei hetzelfde dus waarom overstappen als het goed gaat?

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,

we waren erover aan het denken om terug over te stappen op standaard nutrilon+nutriton omdat ze van de AR heel harde ontlasting kreeg, maar dat heeft zich gelukkig gestabiliseerd :D
    En ook omdat ik dan dacht dat we misschien de nutriton dan af konden bouwen, maar dat is nu idd eigenlijk nog niet aan de orde ;)

Ben ondertussen naar 't cb geweest, ze krijgt nu 4x195+6.5 ;)

Bedankt voor jullie antwoorden! :D

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mocht je later nog eens van de AR afwillen, dan kun je ook Standaard kopen en daar Nutriton doorheen mengen. De verhouding nutrititon die in AR al is toegevoegd zijn 2 schepjes nutriton op 100 ml klaargemaakte voeding. Dus dan zou je bijv. standaard kunnen nemen en 1 schepje nutriton er doorheen doen en kijken of ze alles nog binnen houdt.

Trouwens, hier sliep ze helemaal niet door toen ze nutriton/AR kreeg, daar gingen nog een paar weken overheen, dus die vlieger gaat niet altijd op ;) .

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Jo79; dankjewel, dat ga ik onthouden! :D

Deel Deze Pagina