Welk merk flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wendy333, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy333

Wendy333 Lid

3 feb 2009
    25
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik weet niet zeker of mijn vraag wel in dit topic thuis hoort, maar het lijkt me wel het meest voor de hand liggende:

Er is een ruime keuze flesvoeding. Er vanuit gaande dat de baby straks "gewoon" alles lust, dus geen last heeft van allergieen en dergelijke, op basis waarvan moet ik mijn keuze maken voor welk merk?
    Moet ik gaan voor Nutrilon, voor Friso, een eigen merk?

Waarop hebben jullie je keuze gebaseerd, en wat ervaar je als een voor- of nadeel?

Ik ben benieuwd!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hier alleen maar nutrilon bij onze eerste hebben we diverse dingen geprobeerd maar liep niet lekker, had steeds honger of werd zelfs ziek (ook op lange termijn wat betreft de immunofortis die in nutrilon zit) dus weerstand werd slechter bij andere voeding, ik had toen Forte en heb nu omneo nodig het is duur maarja ik geef mezelf ook geen goedkoop eten alleen om de prijs ik wil gewoon lekker en goed eten dus onze kids ook :)

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier om dezelfde reden als hierboven Nutrilon. ;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In ons ziekenhuis zijn ze begonnen met flesvoeding geven naast de borstvoeding (dat lukte niet goed, en baby droogde uit). Daar gebruikten ze nutrilon. Dat zijn we ook gewoon blijven gebruiken toen we thuiskwamen.
    Ook de Forte van nutrilon gebruikt, en de nutrilon lijn heeft me 2 keer goed geholpen toen we in de knoei zaten met ons hongerlappie.

5. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    hier ook nutrilon (forte) ik weet dat het duurder is dan andere merken maar omdat ik geen bv heb gegeven dacht ik dan maar deze voor mezelf koop ik ook geen goedkoper ipv lekkerder\beter
    maar mijn vriendin gebruikt friso en die vind die weer de beste
    dus het is toch je eigen keuze want iedereen heeft toch iets anders
    succes met je keuze!

6. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Friso komt qua smaak het meest dichtbij moedermelk.
    Ik heb kruitvat opvolgmelk in mijn kast staan. Dit heeft dezelfde inhoud als nutrilon maar bevat alleen geen immunofortis. Maar baby's moeten toch hun eigen weerstand opbouwen. De afweerstoffen zitten in moedermelk, waar kunstvoeding niet aan kan tippen.

Kruitvat is maar 6 euro per pak (nr.2). Nutrilon heeft kruitvat ook aangeklaagd omdat de inhoud verder bijna hetzelfde is. Als je googelt kun je er meer over lezen.
    dit scheelt een hoop centjes voor mij.

Maar het is uiteraard erg persoonlijk.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij gebruiken Friso. Via kinderarts in onze familie gehoord dat dat minder vet is dan andere flesvoedingen:)

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Friso, omdat ze dat in het ziekenhuis (13 dagen) ook kreeg. En ze drinkt het nog steeds, zonder problemen. Voordeel is ook dat het goedkoper is :)

9. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij gebruiken Friso (ha). Ik ben vrij resoluut gestopt met bv en de vk had van de hypoallergene voeding toevallig die van Friso in de auto liggen (proefverpakking). Als ze een ander merk had gehad was het die geworden. Maar ze heeft het er altijd geweldig op gedaan. Heb achteraf wel begrepen dat de smaak van Friso zoeter is dan van andere voedingen en dat kindjes er minder snel krampjes van krijgen. Maar of dat echt zo is.. geen idee! (Emy heeft iig nooit krampjes gehad).
    Maar als ik het van tevoren had moeten kiezen had ik ook echt geen flauw idee gehad welk merk ik dan had gekozen.. (wilde wel sowieso hypoallergeen ivm allergieen).

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier heb ik een flesvoeding gebruikt die het dichtst bij bv aanligt (heb 4maanden bv gegeven) en dat was volgens de apotheker Nan Pro van Nestlé. Die is heel licht verteerbaar zoals de bv en ik ben er heel tevreden over, nooit last van krampjes o.i.d.

11. Geeske1984

5 mei 2009
    39
    0
    0
    Verkoop keukens en sanitair LOI studie: HBO Market
    Bolsward
    Ik ben direct vanaf de geboorte begonnen met flesvoeding.
    Ik heb de VK gevraagd en zij raadde ons Nutrilon standaard aan. Daar doet hij het heel goed op! Hij is tevreden en groeit goed!

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    De vk hier raade Friso aan en Liam groeit er goed op :)

13. EmyD

EmyD Niet meer actief

Haha, zoveel mensen, zoveel meningen. Ik hoop dat je er iets mee kunt, of is het nu alleen maar lastiger voor je geworden..??

14. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hier gewoon eigen merk van het Kruidvat. Hij doet het er erg goed op. Hij is niet dik en eet/drinkt het gewoon. NIet voor niets had nutricia een rechtzaak aangespannen omdat het op hun nutrilon zou lijken :)

en het scheelt de helft in prijs.

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Bij Kyra begonnen met Nutrilon standaard en toen ovr gegaan op Nutrilon Omneo vanweg krampjes. Later weer terug op de standaard.

Ga nu weer beginnen met de Nutrilon standaard

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou wel grappig dat mijn zoontje keiziek ervan word (ook van bonbebe) en iemand hier zei dat ze zelf weerstand moeten opbouwen? maar met die immunofortis was ie nooit ziek tot dat ie jaar was nu drinkt hij normale melk en is hij steeds ziek (slechte weerstand) en van de kruidvatvoeding en bonbebe had ie dus hetzelfde bij, na een paar weken weer aan de nutrilon en het zat weer goed, zegt mij genoeg eigenlijk.. (en ik ben niet de enige er zijn hier heel veel klachten over van moeders die hetzelfde hebben er zit dus wel degelijk HEEL VEEL verschil tussen

Friso vind ik trouwens ook erg goed maar zit een beetje op dezelfde prijsklasse geloof ik als Nutrilon (gaven ze bij ons in het ziekenhuis ook)

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Bij een 2e weer Nutrilon en anders Friso.
    Eigen merk kan net zo goed zijn maar ik wil zeker weten dat ik het over al kan kopen en niet dat het steeds uitverkocht is zoals bij Kruidvat

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben net begonnen met Nutrilon, van Friso ging ze spugen (ik ben nu de bv aan het afbouwen). Ik vind het wel opvallend dat ze nu nog maar 1 keer poept per dag, en dat terwijl ze nu 3 keer bv krijgt en 2 keer een nutrilon fles. ik ben een beetje bang voor wat er gebeurd als we helemaal klaar zijn met de bv..

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij waren begonnen met Kruidvat maar hij kreeg er hele heftige krampjes van. Toen Friso Comfort en na nog heel wat voedingswisselingen of hij nou wel/geen KMA had of reflux (achteraf waren het allemaal oorontstekingen maar geen een dokter die dat even controleerde toen) zit hij nu aan de Friso Standaard.
    Ik vond de Friso Comfort beter dan de Omneo daar ging mijn zoontje juist van spugen terwijl hij de Comfort kreeg voor krampjes. Nu die over zijn ben ik weer terug naar de Standaard.
    Die vd Etos zijn ook bijna hetzelfde als de Friso, alleen zoals Truus al zei niet overal te verkrijgen en daar werden we gek van om elke x speciaal daarvoor naar de Etos te rijden.

20. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Heeft er iemand ervaring met Similac?
    Het kinderdagverblijf waar ik ooit mijn kindje naar toe hoop te sturen, gebruikt standaard Similac, vandaar dat ik het vraag hihi (ok ben nog niet zwanger, maar mag toch alvast kijken waar ik mijn kindje heen wil sturen hihi).

Deel Deze Pagina